Got Torque?
Demonteringsgeni
Ahhh
Jag kan inte ens lasa klart ditt inlagg! Sicket bullshit!!
Och det ar eran storsta black om foten att ni inte vet vad ni pratar om, samt haller fast vid att det ni tror pa ar det ratta.
Lite som Islam.
Viskositet ar viskositet.
Punkt slut.
Om oljan heter 15-40 AR det en 15-40.
Oavsett mineral eller syntet.
Men jag kan LOVA en sak: Mineralen AR betyyyyyyydligt tunnare vid samma temperatur!
pUNgT SLuT!
Givetvis har du rätt angående viskositeten och missförståndet vart nog ett faktum då jag inte var nog tydlig hur jag menade. Jag har bara lite problem att hitta någon vettig syntetolja med så hög viskositet som jag gärna använder mig av i sportiga motorer. Dess extra negativa vridmoment jämfört med en lågvisko variant kan jag leva med.
Inte vet vad jag pratar om? Tack.
Vi pratar stötstänger nu...inte Honda.
Jag säger bara det jag säger då jag själv upplevt att jag fått sämre oljetryck med syntet jämfört med mineral. Visar en Autometer Sport Comp fel? Kanske.
Kan det bero på att jag haft låg arbetstemp på de motorer jag byggt? Kanske.
Finns alldeles för många variabler från ett tillfälle till ett annat för att uttala dig som du gjort? Kanske.
Jag håller inte fast vid någonting. Den sekund jag hittar en annan olja som jag upplever fungerar bättre än den jag för tillfället använder kommer jag byta oavsett vad det står på burken.
Last edited: