TT600R Byggtråd

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jahapp, då är man hemkommen från garaget igen då och ser att min polerade porslinshäst förvånande nog är ganska uppskattad:tummenupp
Tack och bock för alla fina kommentarer, -det är mycket sådant som gör att man orkar fortsätta och förhoppningsvis slutföra saker!:)

Den listan jag skrev på saker som skall göras har kortats ner ordentligt plus att en del mer saker blev gjorda.

Det vart en hel del funderande och testande kring hur jag skall lösa rörkröken också, men jag har inte kommit så mycket längre där. Jag får nog inhandla något rör till och börja bygga från båda håll och försöka mötas på mitten för att forma idén om hur jag skall dra rören medans jag jobbar......låter aningen svårt att lyckas med det där:D

Hur som helst behöver jag lite hjälp med åsikter från er alla om hur lysmasken jag satt dit ser ut. Frågar ni mig har den en form som passar hojen hyggligt väl, MEN nu när jag ser bilder på den så tycker jag det ser ut som om någon satt ett Harley Davidsson Heritage Softtail lyse på en fiddy.
Jag är lite inne på att ändra formen på den lite grand för att minska bulkigheten något. Det borde gå att realisera några av de idéer som cirkulerar i min skalle med en stadig hand och sticksågen....hm.

Vad säger ni? Jag tycker den är sbolut snyggast utan någonting alls i fram....:huvet Så här ser det ut i alla fall:

CIMG2810.jpg


CIMG2817.jpg


CIMG2818.jpg


CIMG2819.jpg


CIMG2820.jpg


CIMG2821.jpg


CIMG2822.jpg


CIMG2823.jpg
 
Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Snygg kåpa men om du skulle flytta upp den lite i kombination med en kortare framskärm så skulle de nog bli bättre:)
den får lite mycke "gamnacke" som det ser ut nu

Hojjen i övrigt e grymt snygg!:yoparty :tummenupp
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Ser Najs ut :tummenupp

byta blinkers???:tungan

För att?
Små, väl fungerande blinkers med riktig lampa i ser jag inget fel med.
Tänker jag galet nu? -Måste man ha miniblinkers, från valfri del av Kina, som inte går att byta lampa i?? Jag trodde sådana bara passade gamla Honda:tungan :D
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Och jag tycker att den ska ner så långt det går, om du inte gillar formen på din så låna min på jobbet imorrn och prova den.

För att?
Små, väl fungerande blinkers med riktig lampa i ser jag inget fel med.
Tänker jag galet nu? -Måste man ha miniblinkers, från valfri del av Kina, som inte går att byta lampa i?? Jag trodde sådana bara passade gamla Honda:tungan :D

Vadå??? gillar du inte Kina :D
Jag har riktiga lampor i mina blinkers både på skramlahan och hyndan :banana

Inga leds här inte :brinnerup
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
För att?
Små, väl fungerande blinkers med riktig lampa i ser jag inget fel med.
Tänker jag galet nu? -Måste man ha miniblinkers, från valfri del av Kina, som inte går att byta lampa i?? Jag trodde sådana bara passade gamla Honda:tungan :D

Passa dig grabben!! :mad:


:D
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Lite slarvigt photoshopade bilder i helt fel färg men du ser ju ungefär ur det skulle se ut :tungan
Kanske blev hel fel linjer nu, vad vet jag :va
 

Bifogat

  • mickes ttr 5.jpg
    mickes ttr 5.jpg
    118.8 KB · Visningar: 148
  • mickes ttr 7.jpg
    mickes ttr 7.jpg
    128.8 KB · Visningar: 190
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
kanske en lite mindre motardskärm och varför inte lacka det svarta, vitt runt lampan ?

För övrigt ser hoj mkt bra ut :tummenupp
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Hur som helst behöver jag lite hjälp med åsikter från er alla om hur lysmasken jag satt dit ser ut. Frågar ni mig har den en form som passar hojen hyggligt väl, MEN nu när jag ser bilder på den så tycker jag det ser ut som om någon satt ett Harley Davidsson Heritage Softtail lyse på en fiddy.
Jag är lite inne på att ändra formen på den lite grand för att minska bulkigheten något. Det borde gå att realisera några av de idéer som cirkulerar i min skalle med en stadig hand och sticksågen....hm.

Vad säger ni? Jag tycker den är sbolut snyggast utan någonting alls i fram....:huvet Så här ser det ut i alla fall:

Tycker den passar ok men måste närmare gaffeln,kanske något rött på den så smälter den in bättre...
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Tycker den passar ok men måste närmare gaffeln,kanske något rött på den så smälter den in bättre...

Precis samma som jag har konstaterat nu efter att ha kikat på den lite noggrannare. Vinkeln där masken bryter av nedåt/inåt så att säga håller samma linje som det röda på tanken så där ska det adderas någonting rött.
Att lysmasken måste ha något som knyter den till tanken var klart från början.

Håller definitivt med om att den sitter för långt och ser för mycket ut som en toppkåpa. Hur jag skall lösa inflytten har jag ingen aning om, men går det inte att få till så finns det bara en annan lösning i min skalle just nu.
Vi får se hur det går framöver. Fokus kommer dock ligga på att bygga
en krök före jag ger mig på lysmasken igen.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Vinkeln där masken bryter av nedåt/inåt så att säga håller samma linje som det röda på tanken så där ska det adderas någonting rött.

Håller definitivt med om att den sitter för långt och ser för mycket ut som en toppkåpa. Hur jag skall lösa inflytten har jag ingen aning om, men går det inte att få till så finns det bara en annan lösning i min skalle just nu.

Tror det blir bra då det ser ut som det linjerar perfekt mellan tank och kåpa.

Vet heller inte hur du ska lösa inflytten,men fixar du det så kommer det se mycket bra ut...tror jag...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Vill du ha en schysst framlykta så kan du köpa plastmasken från en WR450F. Enligt hyfsat säkra källor så ska det vara samma lyktinsats på TTR och WR. Den plasten är inte spec dyr...Ska köpa sådan själv och lacka vit, den finns bara i yamma-blå
Kan PM:a bilder när jag är klar?:)
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Och jag tycker att den ska ner så långt det går, om du inte gillar formen på din så låna min på jobbet imorrn och prova den.

Vadå??? gillar du inte Kina :D
Jag har riktiga lampor i mina blinkers både på skramlahan och hyndan :banana

Inga leds här inte :brinnerup

Den är så långt ner jag kan få den, men in skall den helt klart...


Hm. Jag trodde hela västra hemisfären och framförallt nordeuropa generellt var informaerad i vad jag tycker om Kina:D

:3freak Och jag som trodde du hade sådana där engångsgrejjer!
Faktum är att det är ganska skönt att höra att riktiga grejjer även passar gamla Honda:tummenupp

Passa dig grabben!! :mad:


:D

Vänta nu, -sist jag kollade hade du ingen gammal Honda:va

För min del fungerar det ungefär såhär:
Ny: yngre än runt fem år och i bra skick
Nästan ny: yngre än 10-15 år sisådär beroende på modell
Gammal: 20+ år och gärna kultstatus.
Klassiker: 25-30+ med samma status som ovan.

Så du förstår, dina hojar har liksom inte passerat ner till gammal ännu.
-Till skillnad från Björnes:tungan

Dig kan man ju inte stöta sig med för då kommer ju min Kawa topp se ut som skit senare i höst när det är dags att porta den:D

Lite slarvigt photoshopade bilder i helt fel färg men du ser ju ungefär ur det skulle se ut :tungan
Kanske blev hel fel linjer nu, vad vet jag :va

Åh...babyblått har jag alltid velat ha på min TTR men inte riktigt vågat. Vad snyggt det blev! Ser ju nästan helt original ut precis som jag tänkt det och allt:arsele :arsele :tungan :tungan :tungan

Skämt åsido, den där skulle ju helt klart fungera bra om det inte var fabriksmässigt stuk man ville åt. Nu är jag inte riktigt där med den jag har heller, men jag kanske lykas lösa den biten senare.

Tackar för ansträngningarna i Photoshop:krama
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Vill du ha en schysst framlykta så kan du köpa plastmasken från en WR450F. Enligt hyfsat säkra källor så ska det vara samma lyktinsats på TTR och WR. Den plasten är inte spec dyr...Ska köpa sådan själv och lacka vit, den finns bara i yamma-blå
Kan PM:a bilder när jag är klar?:)

Jag har fått samma information av andra också och konstaterat att reflektorn är densamma. Hur som helst tycker jag den lysmasken ser riktigt illa ut.
Som tur är tycker vi inte alla samma lika!
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Jösses vad det har hänt grejer sen jag kikade in sist! Dina bilder på "färdig" hoj i solskenet fick det att knyta sig i magen på mig - TTR:en är så underbart vacker! Och när man vet att det på din Hammer finns ett vackert inre under ytan så blir det så mycket bättre!

Men du MÅSTE byta framskärm! Köp en skärm till valfri 80cc cross. Blir toppen. Har letat efter bilder på min gamla TröTteR men jag har nog nästan allihop på nån extern hårddisk i nån gammal låda, men jag hittade några. Du ser ju att framskärmen är lite kortare på den. Ser mycket bättre ut. Sen ska du väl kanske inte bry dig så mycket om resten av skicket på den...

Men som sagt, din Hammer är otroligt snygg! Jag tycker den där lampan verkar helt ok.
 

Bifogat

  • IMGA0328.JPG
    IMGA0328.JPG
    64.1 KB · Visningar: 238

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Den är så långt ner jag kan få den, men in skall den helt klart...


Hm. Jag trodde hela västra hemisfären och framförallt nordeuropa generellt var informaerad i vad jag tycker om Kina:D

:3freak Och jag som trodde du hade sådana där engångsgrejjer!
Faktum är att det är ganska skönt att höra att riktiga grejjer även passar gamla Honda:tummenupp



Vänta nu, -sist jag kollade hade du ingen gammal Honda:va

För min del fungerar det ungefär såhär:
Ny: yngre än runt fem år och i bra skick
Nästan ny: yngre än 10-15 år sisådär beroende på modell
Gammal: 20+ år och gärna kultstatus.
Klassiker: 25-30+ med samma status som ovan.

Så du förstår, dina hojar har liksom inte passerat ner till gammal ännu.
-Till skillnad från Björnes:tungan

Dig kan man ju inte stöta sig med för då kommer ju min Kawa topp se ut som skit senare i höst när det är dags att porta den:D



Åh...babyblått har jag alltid velat ha på min TTR men inte riktigt vågat. Vad snyggt det blev! Ser ju nästan helt original ut precis som jag tänkt det och allt:arsele :arsele :tungan :tungan :tungan

Skämt åsido, den där skulle ju helt klart fungera bra om det inte var fabriksmässigt stuk man ville åt. Nu är jag inte riktigt där med den jag har heller, men jag kanske lykas lösa den biten senare.

Tackar för ansträngningarna i Photoshop:krama


Med tanke på hur högt du brukar skrika på jobbet pga Kina kvalle så borde hela galxen veta :D :brinnerup :hihi

wooohooo bara 2 år kvar till jag har 2 klassiker då :fyllisar


Men, men, :( jag trodde att du skulle bli glad med lite matchande babyblått till din baby rosa hoj, är den inte det??? den ser ju ut så på bilderna :arsele :tungan .

No problem, förstod att du inte skulle tycka att det såg okej ut, men jag tyckte det va kul att lajja lite med bilderna bara för att se hur det såg ut.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jahapp då kan man hämta ut lite fler beställda 2" rörböjar i morrn då.
Det blir alldeles kalas det för då kan jag börja snickra på en krök i helgen!
-Om nu inte hela helgen försvinner på MC mässan. Jag hoppas dock att jag kan få en hel del gjort. Jag tror dessutom att jag vet hur jag skall kunna flytta in lyskåpan den bit som behövs:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top