TT600R Byggtråd

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Skitsnyggt stilrent bygge!

En liten justering enligt mitt tycke är iaf att du borde byta ut fågelpinnestyret mot ett Fatbarstyre. Ett svart kanske? Blir lite råare stuk då tycker jag.

Det är i vilket fall ett riktigt skönt projekt! :tummenupp

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Skitsnyggt stilrent bygge!

En liten justering enligt mitt tycke är iaf att du borde byta ut fågelpinnestyret mot ett Fatbarstyre. Ett svart kanske? Blir lite råare stuk då tycker jag.

Det är i vilket fall ett riktigt skönt projekt! :tummenupp

Jaa det är ju ingen dum idé!!
Biltema har finfina svarta fatbarstyren och dessutom skulle jag behöva få bort pinnen för att öppna upp för mer idéer kring instrukentering:tummenupp
Tack för tipset!

Nej du får bara 4 dagar på dig! :D

Sprängs du av förväntan efter fyra dagar eller:D

Nu är det tyvärr inte mig det hänger på då jag beställt gigantiska brickor som skall formas om till flänsar. Dem kommer om några veckor och jag vill verkligen
inte snida till något halvhjärtat ur plattjärn.

Våren närmar sig med stormsteg, det vet jag. Jag är överygad om att den blir körklar lagom tills April är slut. Kawan är nog klar strax efter(för stunden alltså).

Last edited:

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Jaa det är ju ingen dum idé!!
Biltema har finfina svarta fatbarstyren och dessutom skulle jag behöva få bort pinnen för att öppna upp för mer idéer kring instrukentering:tummenupp
Tack för tipset!

Köpte själv ett biltema styre och höjare/fästen till mitt DR600 motardbygge. Blev kanon!:tummenupp

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Verkar som om en del har problem med över & underfallen på en del hojar.

Hur menar du då? Att dom inte passar på deras hojar eller att Biltema fästet inte passar styret riktigt?

Kör med Biltema fatbar på Endurohojen med och det funkar. En annan polare kör oxå med det styret samt deras styrhöjare på sin endurohoj. Inga problem

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Verkar som om en del har problem med över & underfallen på en del hojar.

Huruvida dem passar eller inte lär jag ju märka den dagen jag tar med mig
mitt styrfäste till Biltema och kollar.
Det känns inte direkt avgörande eller livsviktigt att ta den biten här. Passar det inte får jag vända mig till annan tillverkare när det är dags.

Just nu är det annat som ligger prioriterat. -Bygga klart avgassystem och uppstart av hojen är lysande exempel:tummenupp

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Efter två dagars arbete har jag lyckats få till avgasflänsar som verkar fungera, slipat och lackat alla rören med rostskyddande high-temp färg samt monterat hela klabbet och lindat allt med headersbandage.

Efter att ha totalt dödat mina händer med allt jobb så tänkte jag fira med lite
fina bilder. Nu var det tyvärr soppatorsk i kameran och efter att ha kikat på bilderna jag tog med mobilen så valde jag att inte lägga upp några.
-Jag får helt enkelt åka till garaget i morrn eller så och plåta lite riktiga bilder istället.

Innan jag glömmer det......Linkan, -kan du agera filmteam nästa helg?

Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Efter två dagars arbete har jag lyckats få till avgasflänsar som verkar fungera, slipat och lackat alla rören med rostskyddande high-temp färg samt monterat hela klabbet och lindat allt med headersbandage.

Efter att ha totalt dödat mina händer med allt jobb så tänkte jag fira med lite
fina bilder. Nu var det tyvärr soppatorks i kameran och efter att ha kikat på bilderna jag tog med mobilen så valde jag att inte lägga upp några.
-Jag får helt enkelt åka till garaget i morrn eller så och plåta lite riktiga bilder istället.

Innan jag glömmer det......Linkan, -kan du agera filmteam nästa helg?

Har förhandlat med HSB och har beviljats permission:D , kräver dock att jag tar med mig min 7 åriga "assistent", men det blir nog inga problem, hon gillar ju hojjar.

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Efter en lång väntan är det nu dags för en liten uppdatering.

Lååång tid tog det att få hem en soppakran, och dyrt blev det. Nu är det tätt i alla fall så hojen kunde stoppas ihop igen.
Tyvärr så verkar regulatorn ha dött då jag inte ens får neutralindikatorn att
glimta till när jag kickar. Menmen, ska mäta och forska mer om det i morgon.
Tänkte eventuellt testa att koppla in ett mc batteri och se så all el fungerar.

Hur som helst; -Ögongodis för somliga nedan!
Ursäkta bildkvaliteten

CIMG3041.jpg

CIMG3044.jpg

CIMG3037.jpg

CIMG3047.jpg

CIMG3054.jpg

CIMG3064.jpg

Vad tycker Ni? Jag är inte 100% nöjd än, men det kommer bli mycket bättre med smådelajer som lite rött i lysmasken och framförallt när den kan fotas på riktigt i dagsljus ute med ordentlig kamera/kunskap.
Gnutten, -du kanske kan agera rullande fotostudio någon dag när det är bra väder?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vad tycker Ni? Jag är inte 100% nöjd än, men det kommer bli mycket bättre med smådelajer som lite rött i lysmasken och framförallt när den kan fotas på riktigt i dagsljus ute med ordentlig kamera/kunskap.
Gnutten, -du kanske kan agera rullande fotostudio någon dag när det är bra väder?

Ha ha ha ha vilket förtroende du har för mig då men jag är ju bara van vi rörliga motiv! :D

Såklart jag kan försöka få till lite bilder, har lyckats få tag i en blixt också när den inbyggda inte är tillräckligt men har inte provat ännu.

Har ditt nummer men kommer vara upptagen imorgon för att åka till Västerås m fru & barn för frugan ska lägga hp på en ny Yamaha XJ6, samt på söndag var det lite annat skit som skulle göras. Men vi försöker lösa nåt någon dag eller så kan du låna kameran min om du vill. He he tappar du den så är hojen min :)

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Ha ha ha ha vilket förtroende du har för mig då men jag är ju bara van vi rörliga motiv! :D

Såklart jag kan försöka få till lite bilder, har lyckats få tag i en blixt också när den inbyggda inte är tillräckligt men har inte provat ännu.

Har ditt nummer men kommer vara upptagen imorgon för att åka till Västerås m fru & barn för frugan ska lägga hp på en ny Yamaha XJ6, samt på söndag var det lite annat skit som skulle göras. Men vi försöker lösa nåt någon dag eller så kan du låna kameran min om du vill. He he tappar du den så är hojen min :)

Givetvis, jag har sett resultaten!

Låter bra det. Rörligt motiv skall nog gå att ordna ganska snart det med, men det viktigaste för min del är nog utomhus och solsken.

Trevligt värre! Den där XJ'n verkar vara en väldans trevlig brukskamrat.
Dessutom öppnar det ju upp en del tankar för din del om din fru nu köpt en
alldeles egen hoj.
Tappar kameran??? Du får det att låta som om du inte redan visste att du köpt hojen. -Det är ju bara betalningsplanen som inte är uppgjord än.:tummenupp :D

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Mycket trevligt bygge!! Men sätt på ett tjockisstyre, ett måste ju!! Keep up!

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Tackar för det trevliga kommentarerna så här långt.

Och just ja...bara för att inte vara som varenda kotte i byn så ska jag byta till ett svart styre. Ett alldeles vanligt 22mm med fågelpinne:arsele :D

Dr.Bike

Guest
Är den klar nu?

(jo jag minns att vi träffades för mindre än en vecka sen, men det vettefasen om vi talade om TTR:en? :D)

Sexigt med bandage!! :yoparty

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Är den klar nu?

(jo jag minns att vi träffades för mindre än en vecka sen, men det vettefasen om vi talade om TTR:en? :D)

Sexigt med bandage!! :yoparty

Jag vill egentligen inte säga det, men klar är den inte!
Det finns fortfarande detaljer som skall åtgärdas, bromsspacer att tillverkas och en mutter att svetsas.
Nu måste jag dessutom felsöka elsystemet då den är död. Jag gissar att jag dödat regulatorn när jag punktat avgasheader. Statorn mäter ok.
Någon form av instrument skall dit också men det är en fråga i ren ekonomi, -vilket jag inte har någonting alls av längre.

Menmen, på det stora hela är den klar.
Framöver skall ju den gamla tanken svetsas om och TM34orna på, men när det blir av vet bara tomten.

Just ja, vi diskuterade bara Kawa sist så vitt jag minns.

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Det kan inte vara en sån enkel grej som en säkring då? :)

Det kan vara så:) , men hittills har jag aldrig sett några säkringar någonstans. Inte ens när hela elsystemet var ur.
Men det kan ju gömma sig en någonstans alternativt att jag har ett avbrott.
Det börjar luta åt det senare. Menmen, förhoppningsvis har jag det ordnat efter helgen om nu tiden räcker till alla saker som skall göras.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det kan vara så:) , men hittills har jag aldrig sett några säkringar någonstans.
Eftersom ja råkade göra ett sådant fel själv nyligen så kom ja och tänka på säkringen, på ktmen så sitter den dold bak vid batteriet i ett litet hölje som ser ut som en kontakt.

Men som du säger de kan vara brott osv också, elfel är tråkigt :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln