TT600R Byggtråd

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Grattis :fyllisar

Hittade du felet eller?

Är beordrad övertid så idag är det fullbokat & imorgon tänkte man fota lite Cross på Arlanda men du får gärna ta den dit så fotar jag gärna den i lerhålet! :D
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Grattis :fyllisar

Hittade du felet eller?

Är beordrad övertid så idag är det fullbokat & imorgon tänkte man fota lite Cross på Arlanda men du får gärna ta den dit så fotar jag gärna den i lerhålet! :D

Vafan :va går du upp före 5 på en Lördag.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Grattis :fyllisar

Hittade du felet eller?

Är beordrad övertid så idag är det fullbokat & imorgon tänkte man fota lite Cross på Arlanda men du får gärna ta den dit så fotar jag gärna den i lerhålet! :D

Jag kan eventuellt ha hittat felet då jagh igår upptäckte att framljuset måste ha kortats. Slår man på det så slocknar motorn i alla fall.
Inte direkt det första man tänker på men det kan ju ha varit orsaken.

både du och jag vet att du skulle börja gråta om du helt plötsligt började ta en snabb lång bildserie på en hoj brattandes genom hårnålen bara för att sekunden senare hajja till och inse att det var en motard, -en svart vit och röd:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vafan :va går du upp före 5 på en Lördag.

Jupp, måste passa på när frugan & ungen sover! :D

både du och jag vet att du skulle börja gråta om du helt plötsligt började ta en snabb lång bildserie på en hoj brattandes genom hårnålen bara för att sekunden senare hajja till och inse att det var en motard, -en svart vit och röd:D

Ha ha ha jag kan göra ett undantag för du kan ju faktiskt tvätta den! :D
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jupp, måste passa på när frugan & ungen sover! :D



Ha ha ha jag kan göra ett undantag för du kan ju faktiskt tvätta den! :D

Om du vill, har tid och orkar får du gärna komma förbi och ta lite bilder på hojen i farten. Operation inkörning är igång!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Inte mycket att rapportera från idag.
har bråkat en helt del med elfel som jag nu hittat orsaken till.
Ventiler har ställts för femtioelfte gången utan att jag för den skulle tycker att det vart perfekt.
Alla kontaktdon har infettats, reparationskit har skapats, avgasbandagen har säkrats på alla rörändar, dämparfjädrarna på Yoshi burken sitter nu på plats, olja och filter är bytt plus att jag har tagit en inkörningsrunda innan oljebytet.

Den kan justeras in bättre i förgasarna, och drevningen bak kan nog ändras till det högre(numeriskt). Hojen låter i mitt tycke svinbra:tummenupp Inte för smattrigt och vasst och heller inte för högt eller för lågt. Jag tror till och med att SBP kan godkänna den:D
Det jag tycker är mest facinerande är att den nu är starkare på låg och mellanvarv trots 16/40 drevning, kontra 15/48 som var innan, plus att den har en skön ketchupeffekt vid övre mellanregistret:) Och det är nu innan den är helt inkörd det! Jag har också verifierat att den drar hela vägen ut på ettan, tvåan, trean, fyran men avbröt på femman pga dålig klädsel. Den går fort den gamla cykeln och känns ingenting som en TT600R:yoparty :yoparty Den pulserar för övrigt helt galet mycket......som en gammal LC4 ungefär:D :D

Hammer var namnet............!
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Den pulserar för övrigt helt galet mycket......som en gammal LC4 ungefär:D :D

Hammer var namnet............!


Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp


AMEN! :D

Akta dig för Ursula i en pling plong bil som kan vara väldigt sur om man träffar på henne på en av dina turer med TTR. Hoppas snart du kan piska några uppkäftiga 660 ägare! :)
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Hörre du duuu, inget fel på en gammal LC4 :mad:
Finns inget bättre än att kliva av en LC4 efter ett par mil och inte känna varken röven eller benen, det är livet det :tummenupp

Men vänta nu...DU har ingen KTM.

AMEN! :D

Akta dig för Ursula i en pling plong bil som kan vara väldigt sur om man träffar på henne på en av dina turer med TTR. Hoppas snart du kan piska några uppkäftiga 660 ägare! :)

....Och du har ingen hoj alls...:D

Jag skall akta mig för Ursula då jag hörde rykten om henne på stationen när jag besiktade volvon. Hon skulle tydligen inte tycka om gaffatejpade framskärmar eller nå't i den stilen:hihi
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jahapp. På TTR fronten intet nytt.

Kan någon rekommendera en bra hastighetsmätare med indikatorlampor och eventuellt inbyggd varvräknare (som funkar med CDI tändning)?
MotoGadget är det jag vill ha, tror jag, men inte till priset man får betala nu med den höga € kursen.

Jag har försökt leta på nätet men hittar inget som inspirerar, förutom MotoGadget då:gnissla
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
PREMIÄRTUREN AVKLARAD!
Det vart Bogesund och mata ansiktet på fiket i Waxholm, Bogan tillbaks och sedan diverse rundor kring Markim, Skoby, Väsby, Vallentuna osv.
Hur långt vet jag ej, men det har gått åt dryga 10liter soppa i alla fall, så en liten runda vart det ju:)

Lite förgasarjystering, omklockning av växelpedal och lite småpill är kvar, men körklar...det är den:tummenupp

Tack till Linkan77 och Co för gott resesällskap!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Va fasen, åkte till Bogesund ca kl12 & tänkte fota lite men det var fasen helt dött av hojar 1/2tim så jag sket i det för skulle ha folk hemma vid kl 15. Så hur känns den även om det är inkörning ännu?
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Va fasen, åkte till Bogesund ca kl12 & tänkte fota lite men det var fasen helt dött av hojar 1/2tim så jag sket i det för skulle ha folk hemma vid kl 15. Så hur känns den även om det är inkörning ännu?

Inkörningsfasen är över. Jag har accelererat och motorbromsat mycket redan innan dagens tur så cylinder och ringar och allt skall ha slipat in sig.
Hade dem inte det innan så har dem det nu efter dagens tur.
Jaa, vi stack från fiket i Waxholm 15:20 så runt 14:30 åkte vi nog Bogan ut tror jag. Menmen, det kommer fler chanser.

Kul Torque! :tummenupp
Å hur gick den?
Bänka i Uppsala?

Det går ungefär skitbra bortsett från justering av fuggar.
Med lite jämförelse under dagen så tror jag att den går jämnt med min z1000 upp till kanske 150......:tummenupp

Jag kommer nog inte bänka förrän jag pillat lite. Vart det görs vet jag inte men Väsby är ju nära och bra, -om man nu inte har en anledning till att ta småvägarna uppåt uppsala till förståss.
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
PREMIÄRTUREN AVKLARAD!
Det vart Bogesund och mata ansiktet på fiket i Waxholm, Bogan tillbaks och sedan diverse rundor kring Markim, Skoby, Väsby, Vallentuna osv.
Hur långt vet jag ej, men det har gått åt dryga 10liter soppa i alla fall, så en liten runda vart det ju:)

Lite förgasarjystering, omklockning av växelpedal och lite småpill är kvar, men körklar...det är den:tummenupp

Tack till Linkan77 och Co för gott resesällskap!

Tack det samma, hur har det gått med justeringarna då????
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top