TT600R Byggtråd

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR

Vadå? Köpa en sådan måste vara det mest meningslösa man kan göra.
Säkerligen stenhårt svinkul att köra och väldigt trevlig att se på samt dregla över fina detaljer och annat, men jag lovar dig att min blir värre när jag har lagt ut dryga hundra lax till:D
Undrar just hur kul det skulle vara att försäkra den:va

Nejdu, min lirar inte i samma liga överhuvud taget. Min är ju en persons egenvision(min) om hur Yamaha borde ha gjort från början och inte någon fantastisk fabriksräser. Nog för att det är skapligt bra väghållning och en del
fart i min men den är en helt annan sida av myntet i mitt tycke.
Får jag för mig att någon gång bygga en riktig räser på mitt sätt så kommer de som känner mig förstå hur jag menar. Den däringa Kåtten skulle dessutom te sig ganska lam:tungan
En sak värd att nämna är att om jag bygger en räser framöver så blir den för vild för att jag någonsin skulle kunna utnyttja den, -precis som hojen i annonsen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mmmm vad är det jag har sett på en viss sida, är det något annat som lockar?:)
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Shit allt var ju i kolfiber, undra hur sånna däck är att köra med?:va

Hahaha, antagligen är dem ganska hårda:D

Men du, vad skall man med 200 000kr KTM till egentligen? Den går omöjligen att försäkra och är dessutom mindre unik än min Hammer:tummenupp
Jag undrar just om den inte är roligare också då man faktiskt vågar använda grejjerna:yoparty
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Nu blev jag nyfiken, hur har du tänkt när du satte priset? Hade jag inte vetat att du byggt den själv hade jag trott den var stulen. Och hade jag gått i hojtankar nu så hade du haft hojen såld direCkt!

Då jag har byggt en hel del fordon tidigare och vet att man aldrig får ut det man lagt ner så satte jag priset efter vad jäg kände var rimligt att kunna få ut utav rätt köpare.
Hojen vänder sig ju knappast till gemene man utan till några få som vet vad det handla om och tycker att det är kul att ta den vidare till nya nivåer eller bara pyssla om den och köra.

Du är inte sugen på att byta bort din 1400:a då?
Jag kommer förmodligen behöva något mer långåkaraktigt snart...
PM:a vet ja!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Då skall vi se om jag kan få tråden att synas på min dator igen genom en uppdatering...:va

Helskumt men jag kan verkligen inte se tråden utasn måste gå via en postad länk hit!

Hur som haver så tänkte jag berätta att jag nu kört en hel del med min Hammer och att den stannat och haft sig vilket är löst. Sedan ville inte kickdreven vara med längre - mot förmodan pga en kraftig baksmäll.
-Också fixat.
Jag är i full gång med att modda headern då den slagit sig och inte passar som jag vill längre. Förgasarna är också lite mer moddade nu så det skall bli intressant att se hur det blir. -Innan jag smackar dit TM34orna.
Nytt styre, curtesy of Linkan77, har det blivit, nytt elsystem mm mm.
Hammern kommer snart kvala in som fullräser då jag köpt ytterligare en TTR.
Den nye blir bruksmaskin med grusdäck på och den gamle får bli räserbajken.

Tyvärr får ni vänta lite tills jag fixat vettiga bilder.


Namnförslag på bruks/grusbajken då? Jag tycker TT600gruseR. Linkan tyckte TT600blåbäR:D Gruser får den nog bli om ingen annan har något kul förslag.
Och ja. Alla mina hojar måste ha namn.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
He he intressant, när ska jag komma & fota! :D

Vad gäller Hammern så har det tagit lite stopp pga att jag inte har en TIG svets. Motivation har jag inte heller haft på sistone. Jag lindade om hela headern bara för att inse att den måste byggas om.....yippi.
Nåja, hojen är i det närmaste ihopskruvad så när som på ett stycke header och en kick som behöver renoveras.
En hel del puts kommer också att behövas, -och sedan kommer det inte bli körning i regn om jag kan hindra det.

Den nya är inte speciellt mycket att fota. Men får jag bara på lite ny plast, servat upp den och en omgång av mina putsfingrar så kan den nog stå bredvid Hammer med lite mer värdighet. -Vem vet? Den kanske till och med fastnar på bild med din fina kamera:)
DSC00097.jpg


Jag kan för övrigt intyga att en spik original TTR som den ovan går mycket tyst och är fruktansvärt mycket fjösigare än "den andra". Snacka om att man har fått sigt en testreferens nu! Den "nya" tar ju tre och en halv minut på sig att reagera om man ruppar på gasen:D
På grusväg var den dock skitskoj med M21 bak och T63 i fram:tummenupp
Den går säkert nästan på luft också, så jag lär nog bli nöjd med den som pendlare/lite bus.
 
Last edited:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
NU såg jag ditt svar på mitt förra inlägg!

Nä jag vill inte byta. Sorry. Jag måste ha elstart, fack under sadeln, toppfart över 200 och viktigast av allt - en hoj som jag inte vågar wheela med...

Och namnförslag på nya hojen: är det en TTR orginal så är det väl lämpligt att den heter tröTTeR. Men grattis ändå! :tummenupp
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
NU såg jag ditt svar på mitt förra inlägg!

Nä jag vill inte byta. Sorry. Jag måste ha elstart, fack under sadeln, toppfart över 200 och viktigast av allt - en hoj som jag inte vågar wheela med...

Och namnförslag på nya hojen: är det en TTR orginal så är det väl lämpligt att den heter tröTTeR. Men grattis ändå! :tummenupp

Då är det nog bara elstart och facket under sadeln som den saknar då!

Tjaa det var ju ett förslag. Tyvärr börjar polarns förslag TT600blåbäR sätta sig ganska bra pga färgen. -Inte den på den slitna plasten då utan på den nya.
 

Dr.Bike

Guest
Den nya är inte speciellt mycket att fota.
DSC00097.jpg


Jag kan för övrigt intyga att en spik original TTR som den ovan går mycket tyst och är fruktansvärt mycket fjösigare än "den andra". Snacka om att man har fått sigt en testreferens nu! Den "nya" tar ju tre och en halv minut på sig att reagera om man ruppar på gasen:D

Det går ju förståss att "lättporta" toppen...för liiiiite mer must i vardagskörningen... ;)
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Det går ju förståss att "lättporta" toppen...för liiiiite mer must i vardagskörningen... ;)

Mmm. Visst. Du vet hur det brukar bli när jag skall göra något "lite grand".
I min värld har de orden samma innebörd som helt över styr:D

Nu skall jag dock inte sticka under stol med att jag faktiskt har funderat på 98mm borr, 10:1 i komp, portning och en trimkrök.
Det borde den blir rapp och bottenstark av utan att för den skull låta som helvetet själv. Det är faktiskt lite irriterande att den är såpass död på lågvarv som den är längs traktorstigarna. Komp saknas helt enkelt.
Vi får se om det blir någon ändring på den fronten i vinter. Just nu väntar jag på en massa plast, drev, gaffelfjädrar och annat så jag kan ge den en behövlig mega-service.
 

Dr.Bike

Guest
Mmm. Visst. Du vet hur det brukar bli när jag skall göra något "lite grand".
I min värld har de orden samma innebörd som helt över styr:D

Nu skall jag dock inte sticka under stol med att jag faktiskt har funderat på 98mm borr, 10:1 i komp, portning och en trimkrök.
Det borde den blir rapp och bottenstark av utan att för den skull låta som helvetet själv. Det är faktiskt lite irriterande att den är såpass död på lågvarv som den är längs traktorstigarna. Komp saknas helt enkelt.
Vi får se om det blir någon ändring på den fronten i vinter. Just nu väntar jag på en massa plast, drev, gaffelfjädrar och annat så jag kan ge den en behövlig mega-service.

Plast... *fnyser* sån kosmetiiiika, det är bortkastade pengar! :D :cdevil

Nä det är med bottendrag och pulver man har skoj, inte nya kläder!
Plast är för poser-wimps!
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Plast... *fnyser* sån kosmetiiiika, det är bortkastade pengar! :D :cdevil

Nä det är med bottendrag och pulver man har skoj, inte nya kläder!
Plast är för poser-wimps!

Jag undrar om grabbarna på Kedo läste ditt inlägg, för några delar verkar det inte bli. Hur som helst så får det vänta.
Hojen är fräsch, förutom plasten, så varför inte göra den riktigt fin?
Nu lär det nog dröja då den skall få lite mer mekanisk omvårdnad och sedan användas hårt mycket och länge:yoparty
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
En sån här tråd måste man ju bara väcka till liv, bänkade du någonsin snurran?:va
 

beckvall

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
sundsvall
Hoj
2008 husaberg FE450
är djupt imponerad av detta! men en sak ja tänkte på. hur kan du ta bord vikten på balansaxeln? och vad ger de för egenskaper? =)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top