Tack det samma, hur har det gått med justeringarna då????
Detta bygget har jag så missat! Otroligt välgjort!
När är det dags för lite actionfoto?
Mnjaa som du vet så trodde jag ju att jag var klar.
Så var icke fallet....
Hur som helst funkar modden av autodekompen finfint och allt injysterat väl nu. Tyst vart det också
Vid den ultrakorta testkörningen eller snarare därefter konstaterade jag att jag behöver svetsa även primärrören på min header ihop med kollektorn då dem börjat glappa av vibrationerna och sätter eld på headersbandaget där det läcker Nåja, det var ju ungefär det jag hade räknat med då jag tänkte tanken "jag testar så får vi se om man har flyt". Dumt.
En liten soppaläcka på sekundärsidan hittade jag idag som åtgärdades den med. Kedjan spänd...igen...bromsoket bultat med ordentliga bult och Loctite,
RF rörsnutt hämtad och nersågad och inpassad till rökröret och ramfästet, så nu vet jag hur jag skall lösa det också efter lite hjälp med svetsen.
När det är klart så hoppas jag att det bara är headern kvar att ordna som kanske lite pill på förgasarna allt eftersom.
Kör med den kommer jag fortsätta med, -får ha en vattenspruta med mig så man har något att släcka med ifall det blir Majbrasa av headersbandaget tiden till ära.
soppa läcka och brinnande header kan ju bli hur festligt som helst, Burn maddafakka buuuurrrn
Så, tar du hojjen till jobbet i morrn då?
Någon gång framöver när jag hunnit tvätta den! Den ser ut som fasen nu pga allt vägdamm och kladd från kedja och överblivet lagerfett som kastats runt.
Hur ser din Valborgshelg ut? Är det bra väder på Söndag kanske det kan passa?
Hoppas du hinner klart!
Noterade att du monterat samma kedja på hojen som vi gjort. Redig kedja det där.
Nja kanske det vi får se, ska till Bulten & Uringe "same place" på lördag, du får fundera på att hitta nåt bra ställe vad det du vill fota på för plats.
Happ!
Då var det bara TRE frågor kvar då!
1. När kan jag hämta den?
2. Hur får man bort all tjock färg från toppen så den kan få lite kylning?
3. Har du varit och kollat A/F-ratio?
Snyggt bygge, jag passar på att fråga dig som renoverat det mesta på hojen hur man kan göra för att snygga till framgafflarna. Jag har köpt en 99:as TTR och mycket av lackeringen på gafflarna har slitits av så det ser inte så roligt ut.
Nu hör det till saken att jag inte är någon smidig mekaniker så därför frågar jag..finns det någon spray eller måste man montera loss och lämna in för lackering e.t.c?
Grymt bygge. Hittade denna tråden för en vecka sedan och har spenderat all surf tid till att läsa hela tråden. Ville bara säga TACK för en toppen tråd det är den bästa jag har hittat om TTR byggen.
Bor på Irland men kommer från Väsby. Kör en TT600RE och har blivit väldigt inspirerad till att börja riva isär den (kanske inte lika mycket som du).
Hade jag tillräckligt med €€€€€ så skulle jag utan tvekan köpa din.
Med tanke på hur min Kawasaki GT550 renovering går så kommer det gå fortare att få ihop cash så jag kan köpa din. Har satt som mål att ha denna hoj klar nästa sommar. Sen blir det TT600RE.
Visst går det att lackera dem på plats men det blir nog enklare att ta väck gaffelbenen, ett i taget, för att komma åt ordentligt.
Lyfter du upp dammtätningarna en bit och maskerar av allt som inte skall ha färg så skall det inte vara några problem. Det trista är ju att originalfärgen bör tas bort helt för att få en vettig yta att lackera på då färgen är tjock och repor/skador blir djupa och syns alltför väl.
Okaj, låter hyfsat enkelt men vad är det för färg..är det spray och säljer Yamaha denna eller en färghandel? Räcker det med att köra 2-3 olika sandpapper för att ta bort det värsta och rugga upp ytan?
Hahahaha jaa jag vet hur det brukar vara. Hojar kan, precis som entusiastbilar eller brudar för den delen, bli som svarta hål som kan sluka i sig oändliga summor pengar
Kawa 550.....det blir hälften av vad min Kawa blir när den är klar då med andra ord
Vad blir det för stuk på den? Rensad räser eller vad?
Det är definitivt ett udda projekt!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |