Tuneboy + Bredbandslambda

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!


Jag missuppfattar någonting, hur kan du påverka så att ECUn inte "går in" i closed loop?

Nu hoppar jag in och svarar å roffe_s' vägnar:
Genom att i ECUns mappning se till att riktvärdet för luft:bränsle aldrig ligger på eller över 14:5 så går den inte in i closed loop.

Mha TuneBoy är det en piece of cake.

10111AF.gif


roffe_s, har inte kollat på min NB-sensor än, men troligtvis är det samma.
Jag har dock inga bekymmer med EXUP eller katalysator på min Speed Triple.
EXUP finns ej och katalysatorn sitter i original-ljuddämparen.
Jag tror idealstället att sätta WBn för din del är som #Olsson# säger antingen innan eller precis efter kollektorn.

Tack vare att du på din Keihin ECU kan mappa varje cylinder individuellt så kan det förstnämda vara en bonus om du verkligen vill grotta ner dig och finjustera.
Dock blir det mer jobb att sätta dit 3 stycken bungs för sensorn - sen finns ju även risken att det är för varmt om du kommer så långt upp.
Tror det rekommenderas en meter mellan cylinder och WB-sensorn.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Jag missuppfattar någonting, hur kan du påverka så att ECUn inte "går in" i closed loop?

OK - Triumph har en "målvärdesmapp" för AF i ECU (precis som insprutningsmappen uppbyggd i matrisform). Denna kan jag, precis som insprutningsmappen, modifiera via Tuneboy. Om jag lägger in samtliga värden under 14.5 innebär detta att ECU-programmet inte går in i closed-loop (förmodligen på grund av ett villkor i styrprogramvaran). Denna info finns i trådarna som XYX hänvisade till tidigare i tråden.

Tack för den infon om katalysatorns påverkan - då må jag hitta en bättre plats före katalysatorn. Worst case får bli att borra upp NB-infästningen och återmontera NB via adapter. Det går att få in montaget mellan EXUP och katalysatorn, men då avståndet är så kort misstänker jag att tryckförändringar kan ge underliga effekter...

Bild kommer när beslutet är fattat och montaget utförts:)

Fler råd och tankar mottages tacksamt:tummenupp

Ha det!
 
Last edited:

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Hoppar in i tråden lite, orkade inte läsa allt.

Jag har kört med Tuneboy och wbo2 på mina trajjor sedan 2002.

Tuneboy är det bästa verktyg jag har köpt. Någonsin. Pungt!
Genom att bara ladda ner en lätt modifierad std. map går hojen otroligt mycket bättre, Triumph's orginalmappar är skräp.

wbo2 och bredbandslambda ger en loggingsmöjlighet som du aldrig kan få med en smalbandslambda.
Jag kör med laptop på hojen, vilket kan vara spännande ibland... råkade nästan tappa den en gång(tur att det inte var min, utan arbetsgivarens...).
Nu har jag skaffat en liten Samsung Q1, som jag kan ha under sadeln, känns lite säkrare så.

Det är ju lite omständigt, jag brukar konvertera data filerna till excel, och sedan manuellt kontrollera intressanta områden i loggningen och sedan överföra till mappningen. Sedan ny testkörning, och ny modifiering. Tar en otrolig tid men det är kul och det ger resultat.

Med en wbo2 kan du ta ut en std. smalbandssignal och koppla till ECU'n om du vill. Jag har helt enkelt monterat bort min och skickar inte någon lambda signal till ECU'n längre. Funkar om man aldrig kör closed loop.

Jag kollade på den nya lilla mc-anpassade wbo2'n men den har lite begränsad funktionalitet, bla. kan man inte logga rpm med den, och då får man inte tillräckligt med parametrar för att göra mappar.

Det var Stuart på t595 som började utveckla TuneAnalyzern, men så vitt jag vet blev den aldrig färdig, jag tror jag har en gammal kopia någonstans på någon hårddisk.



MVH
/peppe
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Jag tror idealstället att sätta WBn för din del är som #Olsson# säger antingen innan eller precis efter kollektorn...

/Roffe: Yepp - det får bli så! Jag ska snacka med någon som hanterar RF-TIG bättre än mig själv för bästa placering:tummenupp /

...Tack vare att du på din Keihin ECU kan mappa varje cylinder individuellt så kan det förstnämda vara en bonus om du verkligen vill grotta ner dig och finjustera...

/Roffe: Yepp, men det får i s f bli i steg 2 - det finns ett grenrör på Ebay just nu... I Madas-mappen har Wayne faktiskt utnyttjat detta, så jag tänkte utgå från den och behålla förhållandet mellan cylindrarna från den mappen!/

...Tror det rekommenderas en meter mellan cylinder och WB-sensorn...

/Roffe: Yepp - WBO2 anger detta, #Ohlsson# påpekar ju också vikten av rätt temp för lambdan, framför allt att undvika överhettning/

...wbo2 och bredbandslambda ger en loggingsmöjlighet som du aldrig kan få med en smalbandslambda...

Jag kör med laptop på hojen, vilket kan vara spännande ibland... råkade nästan tappa den en gång(tur att det inte var min, utan arbetsgivarens...).
Nu har jag skaffat en liten Samsung Q1, som jag kan ha under sadeln, känns lite säkrare så.

/Roffe: kommer själv att köra på samma sätt - jag köpte Trajjas sadelväskor för att "säkra" datorn lite bättre. Var placerar Du WB:n?/

Det är ju lite omständigt, jag brukar konvertera data filerna till excel, och sedan manuellt kontrollera intressanta områden i loggningen och sedan överföra till mappningen. Sedan ny testkörning, och ny modifiering. Tar en otrolig tid men det är kul och det ger resultat.

/Roffe: Har samma tanke själv - jag kanske har frågor om detta när jag väl fått igång WB:n./

Med en wbo2 kan du ta ut en std. smalbandssignal och koppla till ECU'n om du vill. Jag har helt enkelt monterat bort min och skickar inte någon lambda signal till ECU'n längre. Funkar om man aldrig kör closed loop.

/Roffe: så är min plan också, men jag skickar in WB-signalen till ECU och loggar allt via Tuneboy.../

Jag kollade på den nya lilla mc-anpassade wbo2'n men den har lite begränsad funktionalitet, bla. kan man inte logga rpm med den, och då får man inte tillräckligt med parametrar för att göra mappar.

/Roffe: Den "billiga" vi köpt (jag och XYX) har ingång för varvpulser:va /

Det var Stuart på t595 som började utveckla TuneAnalyzern, men så vitt jag vet blev den aldrig färdig, jag tror jag har en gammal kopia någonstans på någon hårddisk.

/Roffe: Hittar Du igen den vore det roligt att titta på den:tummenupp /

MVH
/peppe

Vad roligt med ett svar från en som har så stor erfarenhet av detta just på Trajjorna:tummenupp .

Jaja - fortsättning följer när jag fixat detta!

Ha de!
 
Last edited:

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Jaja - fortsättning följer när jag fixat detta!

Ha de!

hmm, en meter verkar långt bort...
Jag har min lambda i botten på ett av grenrören, en liten bit innan kollektorn,
temperaturen brukar vara bra där, men det kanske skiljer på olika motorer.

Jag gick inte direkt vetenskapligt fram när jag valde plats. Jag kollade alla
forum och bilder jag kunde hitta och detta verkar vara den vanligaste platsen för en sensor. Det är också där originalsensorn sitter på de hojjar som har en sådan.
Hur som helst, det funkar på min hoj och temperaturen ligger i rätt område.

/peppe
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Då blir det samma för mig - grenrör för cylinder 2 alternativt kollektorn får bli vad som gäller;-)

Edit - svetsar jag här (10-15 cm ovanför kollektorn) har jag bra med plats vid montering och demontering, klarar 10°grader från normalplanet och jag kan dessutom använda den även om jag i framtiden svetsar anslutningar till de andra grenrören i ungefär samma läge:). Några synpunkter eller protester?

/Roffe
 

Bifogat

  • DSCN270703a.JPG
    DSCN270703a.JPG
    55.6 KB · Visningar: 202
Last edited:

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Vad roligt med ett svar från en som har så stor erfarenhet av detta just på Trajjorna:tummenupp .

Jaja - fortsättning följer när jag fixat detta!

Ha de!
My bad! Den lilla har inte extra I/O ingång för trottle position,
men loggar du direkt från Tuneboy kommer du ju runt det problemet.
Berätta gärna hur loggning från Tuneboy funkar, när jag meckade med det för
några år sedan var loggningen inte vidare bra, men den är nog utvecklad nu.

Jag brukar ha wbo'n under sadeln, men om jag ska ha datorn där blir det lite trångt, liksom..
Fundera på att lägga den ovanför batteriet, finns lite plats över där på 955'orna.

Ska kolla om jag kan hitta den där TuneAnalyzern.

/peppe
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Nu hoppar jag in och svarar å roffe_s' vägnar:
Genom att i ECUns mappning se till att riktvärdet för luft:bränsle aldrig ligger på eller över 14:5 så går den inte in i closed loop.


Om jag lägger in samtliga värden under 14.5 innebär detta att ECU-programmet inte går in i closed-loop (förmodligen på grund av ett villkor i styrprogramvaran).

Ok, då hajar jag. Tack.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory

Några synpunkter...?

Ibland ser man ganska stora avvilkelser mellan cylindrar. Hur det är på en Daytona vet man kanske inte. Om man har en bung i varje rör, och växlar mellan dem, samt mappar individuellt, så har man löst det problemet. Man har också löst ett annat problem -- att det är ganska ointressant att veta medelvärdet från tre cylindrar, eftersom det inte ger någon information om vad man vill (eller borde vilja) veta, d v s förbränningen hos de enskilda cylindrarna.

Om du tänkt logga ett tag med endast mätning från 1 av 3 så kan det eventuellt bli stort missvisande (eller inte). Det kan det iofs bli även om man mäter medelvärdet och har sensorn efter collectorn -- men jag inbillar mig att man endå totalt sett får en säkrare mätning om man kör medelvärde och sensorn efter collectorn, än att bara använda data från en cylinder.

Så, om du tänkt svetsa bung för de andra två inom en snar framtid så verkar det enormt vettigt. Om inte och om du gör dig 'beroende' av detta enda rör så kanske du är beroende av mer tur än om du väljer medelvärdemätning.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det ligger (som vanligt) mycket i det Du säger. Hmmm - när man Nu ändå har systemet löst, så kanske man ska ta tjuren vid hornen och göra allt klart... En bonus är ju dessutom (som XYX påpekar) att jag faktiskt kan justera insprutningsmapparna individuellt för varje cylle på D675:an (Keihin)!

Slip-on mappen (Madas) från Wayne MacDonald (som utveckar TuneBoy) visar individuella justeringar (3-4%) på cylindrarna vid 70-80% trottel/8-10 k RPM, så visst är det väl det rätta om man verkligen vill veta att man hittat rätt!

Hmm - får nog bli ett antal bungar till då;-)

Ha de!
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!

Med en wbo2 kan du ta ut en std. smalbandssignal och koppla till ECU'n om du vill. Jag har helt enkelt monterat bort min och skickar inte någon lambda signal till ECU'n längre. Funkar om man aldrig kör closed loop.

Jag kollade på den nya lilla mc-anpassade wbo2'n men den har lite begränsad funktionalitet, bla. kan man inte logga rpm med den, och då får man inte tillräckligt med parametrar för att göra mappar.

Du har inte testat senare varianter av TuneEdit + Waynes DataLogger där du mha loggingpatchen kan koppla WB till ECUn direkt istället för NBsim?
Då får du även med RPM etc direkt från ECUn och loggar via TuneBoy-kabeln.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Det är ju lite omständigt, jag brukar konvertera data filerna till excel, och sedan manuellt kontrollera intressanta områden i loggningen och sedan överföra till mappningen. Sedan ny testkörning, och ny modifiering. Tar en otrolig tid men det är kul och det ger resultat...

Hittade detta "gamla" inlägg från T595 här på siten:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1337283&postcount=72

Vet någon om T595 fortsatt att utveckla detta - det verkar ju förenkla analysarbetet en del... Med lite tur borde värdena från valfritt loggningsprogram kunna "klippas och klistras in" för att passa hans beräkningsdel:confused: :)

Min tanke är annars att konvertera loggfilen från DataLogger till en excelfil enligt trådarna som XYX hänvisar till och försöka göra en gruppering av mätvärdena m a p TrottelPosition (så jämn gas som möjligt vid loggningarna underlättar väl i viss mån detta) och RPM. Målet är att få ett medelvärde för AF att jämföra med "målvärdet" i mappens matris. Excels databasfunktioner (Dantal, Dsumma, summa.om, antal.om m fl) borde väl kunna ge dessa möjligheter...

/Edit - detta arbete underlättas väsentligt av DataLogger. Jag lusläste XYX:s trådar, och i loggfilen sparas mappindex för både RPM och TP (även offset anges) tillsammans med loggat AF - alltså behöver vi inte själva tjafsa med sortering inom intervall för knyta avläst värde till rätt rad/kolumn i mappen./

Jag tror inte att TuneEdit/Datalogger kan analysera och föreslå förändringar av mapparna, men det vore ju en välkommen bonus om en sådan funktion finns eller utvecklas.

Jag har för övrigt köpt in ett förråd med bungar och hoppas kunna vara igång med provkörningarna efter nästa helg.

Idag snöar det...:näsblod
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kort update för att "dokumentera":

Jag testkörde första loggningarna i går kväll - DataLogger loggar ca 1,2 ggr/s vilket borde vara tillräckligt för mina behov.

Keihin ECU kan tydligen inte ta emot "loggpatchen" som nämns i XYX:s trådar (menyvalet gråmarkerat). Däremot funkar Dataloggern ändå, men jag får inte utdata enligt de trådarna. Mina utdata är:

Tid, Fart, Temp, RPM, TP, O2, ?

Det går ändå (trots att jag saknar indexering av RPM/TP i loggfilen) att "halvautomatisera" analysen av samtliga mätdata via Excel.

Jag hoppas få hem svetsbungarna i tid för att kunna färdigställa under kommande helg.

@XYX - jag ställde om WBO2:n för 0V - AF10 resp 5V - AF20, för att bättre motsvara den set-up Wayne beskriver. Mjukvaruprogrammeringen fungerade utmärkt, men ville inte gå via 2-siffrig com-port (jag konverterar Com till USB).

Ha de!
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
roffe,
har du senaste versionerna av TuneBoy, TuneEdit och Dataloggern?

1,2 samplingar per sekund låter lite lågt tycker jag och jag har för mig Wayne i nån trod på t595.net nämde att han förbättrat loggningsfrekvensen avsevärt.

Hur gick det föresten med att koppla WB-sensorn på "gamla" kablaget från NB-sensorn?
Har du bilder på detta vore det guld värt.

Om det inte finns loggingpatch för Keihin i senaste TuneEdit (3.2.3 tror jag), så kan du ju alltid göra när jag först började klura på det här i början av förra året: fixa en induktionsklämma du sätter på en av tändkablarna, wbo2-dosan ska sen kunna använda dessa signaler för att logga RPM.
Jag tror det är den lösning som kräver minst rotande i kablaget till ECUn, nackdelen är att du fortfarande saknar data för TPS.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
roffe,
har du senaste versionerna av TuneBoy, TuneEdit och Dataloggern?...

/Roffe: Yepp (vad jag vet) - TuneEdit v3.2.3, separata Datalogger v2.4/

1,2 samplingar per sekund låter lite lågt tycker jag och jag har för mig Wayne i nån trod på t595.net nämde att han förbättrat loggningsfrekvensen avsevärt.

/Roffe: har bara testat drygt 80 s än, så vi får se vad en längre tur ger... Dock gällde uppsnabbningen den inbyggda loggern i TuneEdit - den jag inte får igång:gnissla /

Hur gick det föresten med att koppla WB-sensorn på "gamla" kablaget från NB-sensorn?
Har du bilder på detta vore det guld värt.

/Roffe: Jag har identifierat alla kablarna - postar bilder när jag "klippt och klistrat" (jag köpte kopplingar idag för att hålla en viss klass på installationen). Strömmatningen till WBO2 från NB-värmningen funkade klanderfritt (LC-1 från innovative motorsports hade visst problem med detta)./

Om det inte finns loggingpatch för Keihin i senaste TuneEdit (3.2.3 tror jag), så kan du ju alltid göra när jag först började klura på det här i början av förra året: fixa en induktionsklämma du sätter på en av tändkablarna, wbo2-dosan ska sen kunna använda dessa signaler för att logga RPM.
Jag tror det är den lösning som kräver minst rotande i kablaget till ECUn, nackdelen är att du fortfarande saknar data för TPS.

/Roffe: Loggningen funkar utmärkt UTAN loggningspatch - med med den separata dataLoggern v 2.4. Jag har redan fått ut alla värden jag beskrev tidigare - dock inte de 14 läsningar som beskrivs på T595.net från TuneEdit, utan de 7 jag beskrev, vilka ger TP, RPM, O2-spänning via Dataloggern v2.4. Bäst skulle det vara att ha index för RPM och TP som Wayne beskriver i den större loggen, men jag har mailat TB för att kolla av dessa möjligheter/

Så jag är nog egentligen hemma på loggningen (men med lite färre värden/lägre samplingshastighet än det som beskrevs på T595.net) - nu väntar jag otåligt på bungarna för att kunna köra igång...
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Koppling mot ECU...

Bilder på hur jag kopplat in WB mot ECU.

Till vänster ser Du plinten från WBO2. Till höger den från plinten från NB-lambdan. Jag har alltså satt en ny sockel (hona) ovanför originaldosan (som sitter kvar på NB-kabeln. Sista bilden visar en "kludd" över kabelfärgerna. Hoppas det kan vara till någon hjälp...

Edit - observera att grön och svart tråd endast ska kopplas ihop om WB- signalen inte jordas via ECU. Jag provade sedan att klippa kabeln vilket inte påverkade mätvärdet, varför jag nu endast har grön kabel hopkopplad med WB- (ska ge bättre mätvärden med avseende på differenser mellan jordpunkter/störningar om jag fattat det hela rätt).

EditEdit - efter noggrannare mätningar ser jag att AF flukturerar och WBO-LED indikerar fel. Tydligen jordar inte ECU WB-...Efter jordning av WB- (kopplar ihop svart och grön tråd) igen återgår både mätvärden och LED till normalläge.

Alltså - jag har åter igen kopplat som bilderna visar (men satte en kontakt på svart tråd för att kunna bryta vid eventuella framtida behov...
 

Bifogat

  • DSCN270801.JPG
    DSCN270801.JPG
    28.1 KB · Visningar: 81
  • DSCN270901.JPG
    DSCN270901.JPG
    34.6 KB · Visningar: 86
  • DSCN271001.JPG
    DSCN271001.JPG
    19.5 KB · Visningar: 94
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Tack roffe!
Bilderna kommer defintivt komma till nytta så fort jag får tummen ur...
 

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
För er som micklar med TechEdge WbO2-grejer så finns det nu
en loggerprogramvara för Pocket PC. Smidigare än Laptop
och rymligare än inbyggt loggminne :)

Om det funkar bra vet jag inte än men det verkar ganska likt TEWBLOG
i sin funktion/konfigurerbarhet. Man kan även importera sina konfig-filer
från TEWBLOG.

Loggfilerna sparas ner till minnsekortet och överförs enkelt till
Laptopen (med blåtand givetvis...) och kan där studeras noggrannare i
TEWBLOG som ju numer har en del spännande/enkla funktioner.

http://www.ultracdl.com/

/martan
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
1,2 samplingar per sekund låter lite lågt tycker jag och jag har för mig Wayne i nån trod på t595.net nämde att han förbättrat loggningsfrekvensen avsevärt.

Ja, det måste vara fel. Innovate har 12 samples/s, Wideband Commander 10 tror jag. 1.2 kan bara inte stämma.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Update: Keihin ECU kan tydligen inte visa högre spänning än 1.276 V från lambdasensorn. Därför har jag nu två nackdelar att ta hänsyn till om jag loggar via Tuneboy:

* Får jag inte in patchen för att logga via TuneEdit får jag leva med en låg samplingshastighet via det separata programmet.
Ja, det måste vara fel. Innovate har 12 samples/s, Wideband Commander 10 tror jag. 1.2 kan bara inte stämma.
Tyvärr är detta nog sant (räknat loggade rader och dividerat med loggad tid). Tydligen är vissa DLL-filer som användes i det separata loggprogrammet riktigt sunkiga och en anledning till att TuneAnalyzer ansågs som segt (använde värden från DataLogger 2.4). Utvecklingen avstannade i och med att en ny loggningsfunktion arbetades in i TuneEdit:död.

Edit - det positiva är ju att jag får nöjet att köra 10 timmar i stället för 0,5-1 timma för att få ihop motsvarande data:näsblod :D Med TEWBLog verkar 10 eller fler samples/s vara fullt möjligt (default = 100ms).

* Jag får begränsa intervallet på AF, så att jag får ett vettigt utfall på mina tillgängliga 1.25V. Detta kan jag leva med - intervallet jag tänker mig är att logga AF 11-14.75. @#Ohlsson# - hur vettigt är det enligt Din erfarenhet?

Får jag igång TuneEdit, och därmed en snabbare sampling, skulle mycket vara vunnet. Annars - det verkar inte alltför svårt att parallellkoppla in mig på trottellägesgivaren och RPM snor jag från en tändkabel (om jag vill jobba 100% från WBO2:an).

Nåja - som jag nu ser det börjar jag mina loggningar med Tuneboy så får vi se vad resultaten indikerar...

Edit: http://www.r3owners.com/viewforum.php?f=13

Under stickyn finns en hel del matnyttig info och man kan konstatera att Wayne/Emma lyckas bra med att få fart på raketerna...
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top