Jag missuppfattar någonting, hur kan du påverka så att ECUn inte "går in" i closed loop?
Nu hoppar jag in och svarar å roffe_s' vägnar:
Genom att i ECUns mappning se till att riktvärdet för luft:bränsle aldrig ligger på eller över 14:5 så går den inte in i closed loop.
Mha TuneBoy är det en piece of cake.
roffe_s, har inte kollat på min NB-sensor än, men troligtvis är det samma.
Jag har dock inga bekymmer med EXUP eller katalysator på min Speed Triple.
EXUP finns ej och katalysatorn sitter i original-ljuddämparen.
Jag tror idealstället att sätta WBn för din del är som #Olsson# säger antingen innan eller precis efter kollektorn.
Tack vare att du på din Keihin ECU kan mappa varje cylinder individuellt så kan det förstnämda vara en bonus om du verkligen vill grotta ner dig och finjustera.
Dock blir det mer jobb att sätta dit 3 stycken bungs för sensorn - sen finns ju även risken att det är för varmt om du kommer så långt upp.
Tror det rekommenderas en meter mellan cylinder och WB-sensorn.