roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Kan man påverka accelerationstillskottet?...
Tyvärr har jag inte hittat något sätt att påverka acctillskottet.
Triumph får ibland kritik för en "av-på"- känsla hos insprutet, och jag har nog upplevt detta även med originalmappen såväl som med de Dyno-mappar jag testat. Nu blev det så att jag aktiverade closed-loop samt drog ned rätt rejält på soppan vid låga RPM/TP - dock är jag fortfarande högre än originalmapparna.
Ikväll har jag fixat utseendet på mapparna för cylinder 1 och 2 - följer man slaviskt AF-loggningarna blir mappen som ett "alplandskap" i stället för mjuka skotska kullar när man tittar på den i 3D (X-axel RPM, Y-axen TP, Z-axel inpulsvärde). På min kom ihåg-lista: efter första loggningen är det lika bra att börja fixa utseendet på mappen innan man kastar sig över nästa cylle - nu hann jag logga både 1 och 2 innan jag fixade lay-outen. Jag får testa utfallet av detta arbetssätt till helgen när jag tar 3:an.
Fler tips? Jag bifogar en 3D-bild över mappen för cylinder 1 efter städning. Den är fortfarande lite stökig - vad säger Ni Esteter om att utgå från detta?