Alla talar ju om Power commander men så lyckades jag halka in på Tuneboys hemsida och det kändes lite som att se ljuset, mickla med ECUn istället för att permanent hänga på en pryl till. Varför gå över ån efter vatten när man kan ta det från källan direkt. Och så verkar ju källan mycket roligare.
TuneBoy är LJUSET! Wayne McDonald for President!
PC III känns ju som rena skrotet när man har micklat med TuneBoy en stund.
Jag kan gissa att man kan göra av med en hel del tid på detta men man kan ju spela med detta på datorn istället för att spela spel på datorn. Det ger ju dessutom en real-life kick.
Lite tid... hehe.. jo så skulle man ju kunna sammanfatta det hela.
Allvarligt talat, för mig personligen, är det det överlägset bästa verktyg jag köpt i hela mitt liv.
Och som du redan konstaterat, man kan slippa mycket dötid om man grottar ned sig i TuneBoy.
Do it, you know you want to!
MVH
/peppe
Hej, ni verkar ju ha lite erfarenhet av Tuneboy och mappning. jag har en triple med arrow 3-1 och Triumphs mapp för detta och bänkade hojen på en mobil bänk som LQT racing hade. Så här blev resultatet. Kan man få mer pulver genom att mickla med mappen tex mer soppa mellan 4k och ca 7K ?Vad skulle ett K&N kunna göra ?
Tja, det där såg väl inte helt tokigt ut. Men det är väl antagligen en fullgasrepa och lite mer soppa i mellanregistret skulle kanske inte skada. Säger ju inte så mycket om hur hojen går i resten av registret dock.
Om man i slutändan kan få mer effekt vetifan, det skulle ju vara om hojjen är helt felmappad på fullgasläget från början.
Däremot kan man få den att gå betydligt bättre i hela registret upp till fullt. Detta eftersom Triumph originalmappar oftast lämnar en del önskemål om förbättringar.
På min gamla hoj har jag nått sånt där skumgummifilter från Rallybranchen, skulle vara "da shit". Det låter trevligt från insuget iallafall..
Alltså, jag är inte missnöjd med det, men om det ger något har jag egentligen ingen aning om, det är bra att kunna ta ur och tvätta och inte behöva köpa nytt original hela tiden.
ha de
/peppe