Tuneboy + Bredbandslambda

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dessa mjukvarunissar...

Helgupdate

Tyvärr får jag inte tillbaka grenrören förrän under kommande vecka:gnissla !

Jag har använt helgen för att testa, utvärdera och kalibrera WBO:n samt jagat alternativ mjukvara för ev. loggning utanför TuneBoy. @Martan - helbra länk det där... Själv har jag fixat en utrangerad lap-top från firman för att köra loggningarna.

@XYX - jag har mailat TechEdge angående ett fel i TEWBlog, och skulle bli glad om Du kunde bekräfta det (möjligen har dom inte lagt in 2J1 i programmets defaultvärden ännu - den kom ju ut i jan-feb). När jag mäter WB-utgången funkar allt kanon och mina programmeringar funkar finfint. Den reagerar perfekt på "butantest".

Däremot verkar det som att RS232 (com-porten) feltolkas - TEWBlog visar AF 51.6!!:va . Vid Butantest reagerar avläsningen kvickt och faller mot 0, men återgår till ursprungsvärdet. Kalibrering av WB påverkar inte detta.

Har Du möjlighet vore det intressant att höra om detta även gäller Din 2J1. Du kan "köksbordstesta" genom att ansluta 12v och koppla på lambdasonden. Sedan är det bara att starta TEWBlog, ändra till rätt com-port och bredbandsversion 2.0 samt markera att EEPROM inte ska användas. Då ska Du få AF-värdet i displayen (ändrar Du ingen programmering ska värdet vara 19).

Vill Du testa lambdan håller Du en tändare mot spetsen och släpper ut butangas. Värdet ska falla mot noll inom någon sekund.
 

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
Däremot verkar det som att RS232 (com-porten) feltolkas - TEWBlog visar AF 51.6!!:va . Vid Butantest reagerar avläsningen kvickt och faller mot 0, men återgår till ursprungsvärdet. Kalibrering av WB påverkar inte detta.

Det låter helt normalt....
Om jag minns rätt får jag siffran AF 58 ur den 2A1-loggern när man har
den i "fria luften".

Jag gissar på att du inte mätt med motorn igång än...?

/Martan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nope - har inte ens fått tillbaka grenröret;-)

Hmm - jag utgick helt enkelt från att TEWBLOG aldrig skulle visa mer än det värde som jag maximerat vid konfigureringen (lika WB-utgången)... Men om jag tänkt längre än näsan räcker är det ju logiskt att det inte har ett dugg med com-portens data att göra! Se där hur det går när man teoretiserar!

Men om det fungerar för Dig, så får jag avvakta till dess att svetsaren behagar återkomma med röret så att eländet kommer igång!!

Tack för Din korrigering!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu väntar jag på värmen...

Efter spekulationer och tester fick jag äntligen tid att skruva ihop möget:D .

Bilderna visar placeringen på bungarna samt hojen i "beredskapsläge" för längre testkörning (notera WBO-enheten vid ramen under styret).

* TEWBLog funkar utmärkt när man väl mäter på avgaserna:rolleyes: :tungan . 5p till Dig, Martan.

* UltraCDL verkar rejält intressant! Nu börjar jag med TuneBoy, då alla värden redan loggas utan att jag behöver riva mera, men när tanken inte är full med soppa är risken stor att jag kopplar in mig på trottelgivaren samt försöker hitta tändpuls någonstans. Enklaste sättet att få tag på mätbar tändpuls är väl som XYX säger att "vittja" en tändkabel? Vet någon var man köper en vettig induktionsklämma för tändningen? Ger t ex Biltemas tillräckligt utslag?

Nackdelarna med TuneBoy och Keihin verkar vara att:
* endast 1.25V mätbart - ger lägre upplösning av mätvärden.
* Datalogger 2.5 ger låg samplingsfrekvens.
* Jag får leva med att lampan som indikerar motorfel lyser på panelen.

Fördelar är främst enkelheten att få tag i mätvärdena.

Jag lär nog återkomma med frågor kring tolkningen av mätresultaten senare...

Ha de!
 

Bifogat

  • DSCN272201.JPG
    DSCN272201.JPG
    31.6 KB · Visningar: 126
  • DSCN272302.JPG
    DSCN272302.JPG
    29.9 KB · Visningar: 107
  • DSCN272501.JPG
    DSCN272501.JPG
    36.8 KB · Visningar: 120

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Börjar ju se bra ut det där.
Jag snodde varvtal från sladden till varvräknaren. Funkar kanon.
direkt in till wbo'n, och sen lite configurering i tewblog.
Jag tycke det var enklare än att fippla me tändkablarna, och sladden fanns ju redan i cockpiten liksom.
/peppe
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Börjar ju se bra ut det där.
Jag snodde varvtal från sladden till varvräknaren. Funkar kanon.
direkt in till wbo'n, och sen lite configurering i tewblog.
/peppe

Det var min tanke, men enligt elschemat finns ingen separat kabel till varvräknaren - förmodligen bara en "hi-tech superbussad allt-i-ett" lösning:rolleyes: .

Jaja - helgen är ju lång - få se om jag inte kan rensa en stroboskoplampa...

Ha de!
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Du har inte testat senare varianter av TuneEdit + Waynes DataLogger där du mha loggingpatchen kan koppla WB till ECUn direkt istället för NBsim?
Då får du även med RPM etc direkt från ECUn och loggar via TuneBoy-kabeln.

Ursäkta det något sena svaret.... lite för mycket jobbande liksom.

Nej, jag har inte testat nyare TuneEdit loggar.
Dom första var så sunkiga, och så byggde jag en lösning som funka med tewblog,
och när man väl börjat använda en lösning vill man ju liksom inte ändra stup i kvarten... eller så är jag en gammal bakåtsträvare.

Jag inbillar mig att olika programvara kan ge olika resultat, och här vill man ju ha konsekventa och konsistenta loggar.

Men om det är så att loggningen fungerar bättre med nya tuneboy kanske man skulle testa.

/peppe


vafaan, det där har jag letat efter i flera år!

Och nu har jag köpt en ny minidator för att kunna logga till windows. faan.

Hade jag jobbat mindre kunde jag kanske gjort färdigt mitt egna loggprogram...

Nåja, det där ultracdl måste jag prova till min gamla PDA!

/peppe
 
Last edited:

martan

Posör, #2428
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati 916, Ducati 998BP 1:9
Mailinglistan

Jag passar på att puffa lite för mailinglistan som rör Wbo2-logger.
Länk finns någonstans på http://www.wbo2.com

(roffe_s vet redan ser jag:tummenupp )

Jag har haft lite kontakt med killarna som gör TEWBLOG
och UltracDL. De är mycket lyhörda för önskemål om funktionalitet...

Dagens tips....

:)


Martan
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Jag passar på att puffa lite för mailinglistan som rör Wbo2-logger.
Länk finns någonstans på http://www.wbo2.com

(roffe_s vet redan ser jag:tummenupp )

Jag har haft lite kontakt med killarna som gör TEWBLOG
och UltracDL. De är mycket lyhörda för önskemål om funktionalitet...

Dagens tips....

:)
Martan

Jag skall ta och prova den där UltracDL, helt ny bekantskap för mig.
TEWBLOG lyhörd? Nåja, jag har försökt få dom att göra en pocketpc version i 4 år. Jag har till och med erbjudit mig att betala för det, men intresset har varit något svalt.

/peppe

Det var min tanke, men enligt elschemat finns ingen separat kabel till varvräknaren - förmodligen bara en "hi-tech superbussad allt-i-ett" lösning:rolleyes: .

Jaja - helgen är ju lång - få se om jag inte kan rensa en stroboskoplampa...

Ha de!
Var får du tag i dom där snygga pluggarna att stoppa i hålen när du inte har någon lambda i?

/peppe
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Var får du tag i dom där snygga pluggarna att stoppa i hålen när du inte har någon lambda i?

http://www.hqtec.se/ har bung + plugg med insexskalle.

http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/ har en med sexkantig bung (halvmutter) samt insexplugg.

Originallambdan sattes igen med en oljeplugg M12*1.25, men jag har hittat insexplugg i dessa dimensioner (M12 & M18) hos Hydroscand (hydraulik/pneumatik m.m.)...

Jag passar på att puffa lite för mailinglistan som rör Wbo2-logger...

http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/messages

+3.9 grader utomhus - nu blir det testtur...

Ha de!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tuning...

Jag har några frågor kring detta med själva tuningdelen som Ni kanske kan hjälpa mig med:

1 - Första bilden är en tabell med RPM horisontellt och TP vertikalt och visar resultatet från provturen. Min bedömning är att den ser lite mager ut. Men med en lufttemp på +5 grader får man vara försiktig att dra slutsatser - för visst sjunker AF med ökande temperatur? Jag vet att ECU har kompensation för temperaturen (luftburken), men Har Ni någon tumregel för hur lufttemperaturen påverkar AF (jag tror Brink har skrivit något om detta, men hittar inte vid sökning)?

Edit - Hittat tabeller för luftdensitet på netet...

2 - Målvärden. Det finns vissa tabeller på nätet som visar rekommenderat AF (jmf www.megamanual.com/ms2/tune.htm bläddra till "AFR table 1"-tabellen). I TuneBoy (samt Triumphs originalmapp) finns tabellen enligt bild 2 som måldata. Här finns lite underligheter vid TP 0-5% / 3.5-4k RPM. D675 har 2 karakteristiska "dippar" i vridmomentkurvan - en vid ca 4k samt en vid 8-9k som kanske hanteras med detta? Hur tänker Ni vid val av målvärden?

Hoppas någon av Er kan hjälpa mig eller hänvisa till någon vettig site eller tråd...:tummenupp
 

Bifogat

  • AF madas_a 070331_edited01.JPG
    AF madas_a 070331_edited01.JPG
    76.7 KB · Visningar: 117
  • AF målvärden_edited01.JPG
    AF målvärden_edited01.JPG
    89 KB · Visningar: 93
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu är det nära...

Tja! Kort update om framsteg resp bakslag angående Tuneboy + bredbandslambda (som ju allt startade med).

1 - jag har loggat min "utgångsmapp" (madas) i ett antal körningar m h a Tuneboy och modifierat mappen samt snabbtestat utfallet. Med en gammal mans oförstånd gav jag mig på hela mappen på en gång. Resultat - förvånansvärt bra faktiskt - jag närmar mig målvärdena från "mager" sida.

2 - den låga samplingshastigheten samt att upplösningen begränsas till 1.25 V gör att jag övergått till att logga via WBO:n samt TEWBLog. Därmed kan jag köra med original NB för att hålla ECU lugn (motorlampan släckt) och ändå stjäla spänning till WBO:n så länge jag bara jordar den separat (ECU:n morrar över jordkabelanslutning till NB:ns jord).

3 - TEWBLog ger väldigt bra upplösning och samplingshastighet. Jag kopplade in mig på ECU:ns TPs-givare och får väldigt bra och stabila loggningar. RPM däremot...:gnissla . Daytonan har digitala signaler till varvräknaren och tändspolarna direkt på tändstiften. Jag har försökt sno pulserna från ECU till tändspolarna samt från ECU till insprutningsmunstyckena, men förutom några instabila mätningar under första försöken reagerar inte WBO:n längre på RPM-ingången. Förmodligen måste jag programmera om firmware i WBO:n för att kunna verifiera om signalen är fel (se nedan) eller om jag hittat en bugg i programvaran - 2J1 är ju en rätt ny konstruktion och ska klara 12V på RPM-utgången samt rekommenderas att kopplas på mellan ECU och spole/sprut.

En komplicerande faktor är att Keihin ECU jobbar med spänning på givarna och skapar impulserna genom jord, och detta är ju motsatt förhållande till en "normal" induktansgivare för tändimpuls. Jag spekulerar nu i att antingen använda signalen från kamaxellägesindikatorn till ECU:n (men vill då vara säker på att WBO:n inte förvränger signalen så att oönskade effekter erhålls...) eller så att fortsätta försöka använda signalen till tändspolarna, eventuellt kompenserad för ingångens "treshold" via en konstruktion med några motstånd.

Den intresserade kan hitta ett förslag till ett sådan konstruktion på följande länk: http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=7382&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Och jag som trodde Lucas var skaparen av mörkret....:D

Nåja - det känns som att det är nära nu, och bara jag nu får tag på rätt firmware ska nog även denna ankunge kunna lyfta.

Är det någon av Er andra som haft sådana problem att hitta en RPM-signal?

Ha de!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Så glad jag är idag då;-)

Kom hem från resa ikväll och gick ut i garaget efter att ha haft wbo:n strömlös i 24 timmar. Startade försiktigt med att konfigurera WB-utgången - funkade bra. Drog sedan igång hojen, anslöt kabeln mellan RPM-ingången och senast testade puls (till sprutet) och VOILÁ - RPM-loggningen gick igång helt perfekt:yoparty :tummenupp !!

Så nu finns RPM, AF och TP loggningsbara, och jag ska försöka få ihop allt till en snygg och proper installation...

Efter några tester kan jag ha hittat en del av anledningen till mitt tidigare strul - efter start och stopp av programmen några gånger larmade TEWBlog om svårigheter att sätta 2.0-mode. Så jag kollade com-porten - den var ställd default 9 600 Baud. Efter att ha höjt detta har detta felmeddelande inte visat sig igen.

Ville bara berätta - jag blev bara hur glad som helst! Nu blir det loggning när helst vädret tillåter!

Edit - och en pocket-PC. Tappade min egen HP i backen från cutsen i förrgår kväll under brottningsmatchen med pulssökning - men den klarade sig (denna gången)... Noterat en samplingsspeed på ca 10 ggr/s, vilket jag är helnöjd med. Dessutom funkar TEWBlogs matrixfunktion helbra (där programmet själv gör en indelning av loggningarna i en matris).
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Update - RPM-loggning

Efter en del testande visade det sig att pulsloggning på signalerna från sprutet fortfarande orsakade rusningar i RPM-loggningen under de första sekunderna efter häftigt pådrag respektive nollvärden vid avslag.

Jag har fått hjälp på WBO2-forumet med ett bandpassfilter som filtrerar signalen från ECU - tändspolen, och nu äntligen funkar varvtalsloggningen från spolen perfekt!

Skulle någon behöva värden på filtret (2 motstånd samt två kondingar) finns det dokumenterat på WBO-siten. Om det nu bara blev sommar även i denna del av landet - tidigare i kväll snöade det...

Ha de!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vad tror Ni om denna mapp?

Tjena!

Jag visade tidigare på en loggning av grundmappen och trodde att den var lite mager.

Nu har jag loggar och tweakat mappen och börjar känna mig relativt nöjd. Bifogad mapp visar resultatet efter loggning av näst senaste mappen, rensad från "hård motorbroms-AF". Detta är medelvärden - den går naturligtvis fetare vid fullgasacc på tvåan i f t femman (luffarturbo...).

AFR har en noggrannhet på 0.1, och med naturliga variationer - jag börjar känna mig klar med cylinder 2 nu. Jag tänker nu gå över till att logga och anpassa cylinder 1 och 3 för att nå ungefär samma målvärden som jag har på denna mapp.

Jag planerar att sänka förtändningen med ca 3-5° (utgår från noll vid tomgång, sedan sucessiv ökande upp till toppvarv) när jag är klar med bränsleinställningarna för alla cylindrarna - låter detta rimligt?

Tycker Ni att jag skyndar för mycket med detta? Hittar Ni något att justera eller förändra i en mapp med dessa AFR?

Jag skulle uppskatta alla kommentarer från Ni som jobbat med denna typ av tuning under flera år.

EDIT - för övrigt upplever jag en stor skillnad när jag testkört, hojen känns oerhört snabb i responsen på de flesta varvtal och över 10k känns den helt vild - märkbart rappare än med grundmappen... Jag har bett några andra Tuneboy- och Daytonaägare testa mappen för att undvika ev Placebo-effekter:)

Ha de!
 

Bifogat

  • AF TBR-20109_cyl2_edited 2.JPG
    AF TBR-20109_cyl2_edited 2.JPG
    92 KB · Visningar: 114
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det där ser jäkligt bra ut roffe!

På de få ställen den ser lite fet ut (kring 70% trottel kanske?) och ännu färre ställen den kan va mager så är det ju öerhört små avvikelser från ideal.

Du får för övrigt ursäkta att jag inte svarat på ditt senaste PM eller bidragit med mer här i "projektet", jag har helt enkelt inte fått tillfälle att smutsa ner fingrarna ordentligt än :(


När du känner dig "färdig" (jo tjena..) så får du ta och bänka och se hur dina O2-mätningar stämmer mot bänkens lambda och även se hur fin din vridkurva har blivit!

Ska tjuvläsa på 675-forumen och se vad din mappning får för respons :D

Har du tittat/läst något om tändkurvorna för 675an?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...få ställen den ser lite fet ut (kring 70% trottel kanske?) och ännu färre ställen den kan va mager så är det ju öerhört små avvikelser från ideal....

... bänka och se hur dina O2-mätningar stämmer mot bänkens lambda och även se hur fin din vridkurva har blivit!

Ska tjuvläsa på 675-forumen och se vad din mappning får för respons :D

Har du tittat/läst något om tändkurvorna för 675an?

Tjena - och tack för Dina vänliga kommentarer:) Jo - jag är inte helt nöjd än, och har laddat en ny mapp utifrån dom värden jag visade i diagrammet, men visst verkar det vara på rätt väg. Det finns vissa problemområden - låga varvtal respektive ca 7k vid låga gaspådrag har varit lite bökiga att jobba med (och krävt en hel del justeringar). Turbulens eller resonans? Sedan gör faktiskt växel/luffarturbo en del - det kan variera ca 0.3 - 0.4 i AF enligt mina mätningar. Så vid den aktuella körningen ligger faktiskt 2:ans växel 100% runt målsnöret kring 12.75... Men den känns så pass bra att jag tyckte det var dags att sprida testandet en del :) .

Jag har redan distribuerat ett antal mappar, och en av killarna skulle nog dra upp den i bänk rätt snart. Själv avvaktar jag till dess att jag gått igenom alla 3 cylindrarna samt ev. kollat tändkurvans inverkan. Jag funderar också på ett luftfilter...

Tändkurvorna - jag hittar inte så mycket info på neetet:( . En rekommendation jag gått på är info från ett av företagen som säljer separata "tändregulatorer". Där nämns siffrorna 3° som relativt säkra om man komphöjt och 5° för standard. Tyvärr är jag helt noob avseende hur EXUP/mottryck påverkar detta - därför tänkte jag testa med successiv ökning i f t varvtalet. Jag vill ju inte gärna få kolvarna i familjelyckan bara för att jag chansat för mycket, och knackningssensorer är definitivt overkill - i a f för mig!

Det blir skoj när Du kommer igång med detta också. Jag har skaffat nyckel till TEWBlog 2.1e - jag skulle inte kunna arbeta så pass snabbt med analysdelen utan matrissorteringen, och i senaste varianten kan jag själv definiera rader och kolumner i matrisen så att det stämmer med Tuneboymappen.

Snart är det Din tur att ta över tråden:D

Ha de!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
I got mail...

Jag fick ett försenat mail från Wayne MacDonald idag. Han tittar tydligen på lite nya leksaker åt folket:

"-... I have not been able to find a way to speed up the data transfer rate on the Keihin ECU.
We hope to offer an advanced logging add on box in the near future. This will double as a TuneBoy interface to the ECU and a data logger, it logs to an SD memory card and can log data from the diagnostic interface as well as analog and digital inputs directly from sensors on the bike."

Detta innebär (enligt vad jag förstår) att vi får tillgång till samtliga ECU-värden samt ingångar från t.ex. WB-sensor och allt detta loggas på ett litet behändigt SD-minne!:yoparty

Mums!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...lägesrapport efter 30 mil...

...med över 500 andra hojåkare i SMC:s första-majrunda i Norrbotten och ikväll så har jag ikväll flyttat lambdan till cylinder 3 - 2 och 1 är redan loggade och modifierade...

I tidigare trådar har det diskuterats om "fördröjningsinverkan", d v s att ett loggat AFR tillhör en tidigare takt och därför egentligen återspeglar ett lägre RPM (vid acc under konstant gaspådrag). Jag har tolkat svaren som att det inte ska ha någon praktisk inverkan - stämmer det med Era erfarenheter?

Rent konkret har jag problem längst ned i mappen vid påslag från tomgångskörning. Tolkar jag loggningarna ska den fetas på rejält i f t "originalmapparna", men jag upplevde att motorn "storknade" vid försiktigt gaspådrag (1-2%) från "kökörning" på tomgången:näsblod Jag har faktiskt tyckt mig märka denna tendens även hos originalmapparna från Triumph samt mappar utvecklade i Dyno från tillverkare av slip-on eller helsystem.

Vad tyder detta på? Har jag övertolkat AFR? Loggningarna visar ett tomgångsAF på ca 14.5-15, sedan är värdena upp till 0.5s efter gaspådrag magra för att sedan bli rejält feta.

Problemet löses hjälpligt om jag "aktiverar" smalbandslambdan i Tuneboy igen så att ECU arbetar i "closed loop", men vad tror Ni detta kan bero på?

Annars är mappen oerhörd "hårig", och D675:an går som ett skållat troll - vi undvek kolonnkörningen mellan städerna utan tog lite "alternativa" färdvägar mellan samhällena:D

Har Ni utvecklat mapparna i detta register eller ska man helt enkelt låta detta vara och koncentrera sig på vad som händer högre upp?
 
Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Kan man påverka accelerationstillskottet?
Kanske är det som är felaktigt inställt.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top