jag misstänkte att du skulle säga det (angående expansionskammaren) men skitsamma, jag får väl prova mig fram eller nåt... *host...*
jag kanske har missförståt nån teknisk term eller sådär nu igen men bränsleblandningen ska väl ändå sugas in över kolven när den går ner, komprimeras när kolven går upp för att sedan antändas, skicka ner kolven och ut avgaserna för att sedan börja om, right?
jo, jag har ganska bra koll på hur både två och fyrtakt fungerar (eller jag trodde det iallafall...) jag har en tråd om lustgas också men jag blev ratad
![]()
Hehe..
Njao det är väl typ så det funkar.. när kolven går ned på en 2t så komprimerar du ju vevhusgaserna med så de ligger under tryck när spool öppnas, så sugas eller tryckas in.. hur man nu vill se det.. men det kommer iallafall gå fortare med högre tryck där.. så jag ANTAR att du behöver ett kortare rör med snabbare dämpare på.. (kompressordelen på expansionskammaren).
Lycka till o så.. skriv om du har fler frågor!
Dock, med handen på hjärtat så är jag lite osäker på resultatet
//R