jag funderar för fullt över hur cylindern ska byggas om för tillfället, vi får väl se vad det kan bli av det...
kan du nånting om lustgasmatning förresten? bara utifall att jag vill göra det enklare för mig![]()
jag funderar för fullt över hur cylindern ska byggas om för tillfället, vi får väl se vad det kan bli av det...
kan du nånting om lustgasmatning förresten? bara utifall att jag vill göra det enklare för mig![]()
häng på en liten kompressor istället![]()
Är det inte bättre att köpa en FZR 1000 på en gång, så har du 145 hk att leka med utan turbo(1989:an) Du kör ju ändå olagligt..
Vettigaste uttalandet än så länge.
Här är en ganska matnyttig sida för all slags turbokonvertering. Finns ett avsnitt om tvåtaktsturbo en bit ner i dokumentet.
http://www.gikturbo.se/files/teoridels.82-121.pdf
Sluta nu alla att gnälla på honom. Grabben vill inte ha en R1 eller nått annat nu! Han vill lära sig saker +att han vill hitta på något eget. Hjälp honom istället ni som kan!![]()
HAHAHA, det här var den roligaste tråden jag läst på länge!!![]()
O du, bushido. Skulle du ens få till turbo på en 4-taktare så skulle det verkligen vara "OUTSTANDING"
Men man lär sig inget om man inget frågar![]()
Kul projekt... bara kämpa på!
En kompis satte turbo på sin gamla moped, mustang mamba, som ett projekt i gymnasiet... byggde turboaggregat o allt själv... den ska tydligen ha gått som fan... ramen vek sig av kraften.
Så allting går...
tvåtakt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Arbeitsweise_Zweitakt.gif#file
Kul projekt... bara kämpa på!
En kompis satte turbo på sin gamla moped, mustang mamba, som ett projekt i gymnasiet... byggde turboaggregat o allt själv... den ska tydligen ha gått som fan... ramen vek sig av kraften.
Så allting går...
tvåtakt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Arbeitsweise_Zweitakt.gif#file
Sluta nu alla att gnälla på honom. Grabben vill inte ha en R1 eller nått annat nu! Han vill lära sig saker +att han vill hitta på något eget. Hjälp honom istället ni som kan!![]()
Eeeehhhhh ?????
byggde turboaggregat själv på gymnasiet? gick som fan? har du möjligtvis fallit offer för en folkölshistoria?![]()
Haha nej, han är ingen lögnare, kristen som få... men bor man iprincip i en mekanisk verkstad med en far som är expert på tvåtaktare så kan man säkert göra en hel del...
ponera att man bara kränger dit turbon utan att bygga om cyllen för att råda bot på mottrycket, tjänar man någon effekt alls trots motståndet som laddet i vevhuset genererar eller vore det att göra skiten sämre än original?
häng på en liten kompressor istället![]()
ponera att man bara kränger dit turbon utan att bygga om cyllen för att råda bot på mottrycket, tjänar man någon effekt alls trots motståndet som laddet i vevhuset genererar eller vore det att göra skiten sämre än original?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |