Skotertävlingen är över, gick kalasfint! Så förhoppningsvis kommer det finnas mer tid att spendera i garaget numer. Har faktiskt småsmygit dit i omgångar så det har hänt en del.
Lite oskarp bild tyvärr, men helsvetning av de flesta bärande delarna är gjord. I bakgrunden står en motor från en -02 R1 som ska in i polarens crosscart. Kommer bli en trevlig pjäs, dock inte prio ett just nu hehe...
Provmontering av plasten. Kommer bli bra. Passagerarsitsen fick jag att passa riktigt bra faktiskt(efter våldsam rondellmassage. Alltid lika kul att sätta rondellen i något flång nytt ur kartong
), fastnar med en trevligt "klick"
. Använde själva låset från gamla cutsen, på så sätt kommer originalnyckeln fortfarande att passa till cutslåset.
Dock var det värre med passformen på originalsadeln, känns som att designriktlinjerna har ändrats lite från 99 till 08, hehe. Kommer att bygga om originalet då det passar så pass bra mot tanken, dock ska jag bunta om den och slimma ner den baktill. Funderar även på att brodera något nice på sadeln då bror jobbar på tryckeri som har tillgång till brodyrmaskin
Lite massage i bandsågen för att ta bort lite övervikt...
Såja, känns lite bättre. Fick smälta om den med varmluftspistol så den fick samma linjer som nya baken. Måste komma på nåt bra sätt att fylla ut de bakre hörnen, då jag kommer använda en ny sadelfastsättningsanordning. Dock är ju plasten så förbannat fet så inget biter på den. Får se hur jag löser det.
Den Cutsen jag köpt hade fått smaka lite asfalt...
...och lite till....
...samt lite till.
Jag funderade på att limma först, men slutade med att jag tog lödkolven med en bred spets och "tigsvetsade" ihop sprickorna. Använde en bit av framskärmen som tillsatsmaterial. Blir riktigt bra, och verkar hålla också. Spackel och slipning av det kommer göra susen.
Lite godis från staterna.
Och en ny undertail. För dom kronor den kostade besparade jag mig ca 4000 timmars jobb med att få raceundertailen att passa, det skulle säkert inte blivit bra ändå.
Provmontering av lyse med underdel. Passformen verkar faktiskt vara riktigt bra! Kul!
Utanför garaget påminde vägen om novermberkåsan, men det var +9 ute så årets första tur blev av idag! Dock med CBR:n men ändå!
Har inte regnat på ett halvår, men vägverkets påställningstelefon är buggad av Mr murphy själv så man kan ge sig fan på att första turen ska bli förstörd av spöregn... Nyvaxad hoj --> inte nyvaxad typ.
Nåja, kul att få köra lite iaf!
Maskinparken