Hej hej hallå i alla stugor. Lite update. Inga stora saker, men många små.
1. Beställt en cool bromsskiva från ttsl.
2. Insett att jag har beställt fel coola bromsskiva från ttsl.
3. Det ska visst vara 6 hål i den hävdar min bakfälg.
4. Det var visst 5 i den här. Trist.
Detta damp också ner i brevlådan. Trevligt om det hade varit till turbohojjen, men den budgeten är skjuten sen länge, detta är till banhojen.
Dock så tillfaller ett set fotpinnar från R1-07 donationsregistret och där har turboRettan stått permanent först.
Hade sådär härligt flax att monteringshålen hade samma cc. 119.5mm! Bara att skruva dit. Värre var det med bromspumpen. Typ inte samma cc. Eller ens nära.
En adapterplatta föds.
Blev hela skillnaden. Vart faktiskt över förväntan. Så nu har jag broms också!
På växlinssidan passade fotpinnen rakt av. Trevvvligt.
Passformen på min toppkåpa mot rutan är jaa...man kan tro att tillverkaren gjort ursågningen med motorsåg. Ståendes på skridskor. Och motorsågsföraren kan inte åka skridskor.
Svårt att skarva en kant, så skar loss remsor ur en överbliven undertail som plastades omlott. Med lite pp100 så kommer det bli mumma. Hann bara ena sidan.
Plastning. Det svarta är bara markingar jag gjort med spritpenna.
Efter att ha skurit till en lite smäckrare form på dynan så saknades lite i hörnen.
Jag slaktade stommen till passagerardynan, som var gjord av samma plast, och smälte ihop några bitar med förardynan med hjälp av en stor lödkolv. funkade kanon, blev helt fläng i skallen av röken, men sitter gör det.
Detta är lite på experimentstadiet, men tog självhäftande armaflex 20mm tjock och applicerade. Sen fick den smaka lamellskiva.
Detta är statusen efter en första grovslipning, ska nog putsas till lite mer, för att sen kläs. Funderar på nåt tryck/brodyr på dynöverdraget. Vi får se.
Har börjar snida på ett nytt avgassystem. Detta ska sluta strax framför bakhjulet, med en slutburk i titan. Kör med 69x2 RF-rör. Skall valsa det rör som kommer bli på "raksträckan" under tråget i 0.7mm RF för att spara lite vikt. Inte för att något gram hit eller dit egentligen gör något, men det avlastar väl grenröret om inte annat ifall det inte hänger 34kg avgaspipa i turbon.
Har byggt ny(tätare?) oljeretur. Svarvat två rör, varav ett med krage, som svetsades fast i varann, sen i tråget. Nu har jag ingen oljeplugg, utan man får ta bort returslangen ist. Har ingen sexuell betydelse. Glömde fota, men den slank med på ett annat kort.
Kul att ha en kompis som är CNC-svarv-operatör. Nya styrändar i RF, lite tyngre har också tillverkats.
Har visserligen kryssat i några till sen bilden togs, men det är bra mycket kvar på "att göra"-listan.