Turbo R1 -99 Updated Version 2008 ed.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Teo: tackar. Grafiken kommer absolut bli ngt extra. Inte helt klar med hur den ska se ut, men det blir garanterat inte helsvart. Angående grafiken så har jag ett annat projekt på den sidan först, banhojen skall få ny skrud. Den designen är klar i datorn, ska bara slipa lite kåpor innan dom åker på lack. Blir kanske en byggtråd för den med :)

Najs! Rettan har bra linjer att graffa på. Det är coolt med fabriksinspererad graffik men som är egen och med egen färgsättning. Den kommer bli grym! Väntar med spänning.:tummenupp
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hoppas det :)

Har svetsat kåpstaget nu, så allt som ska på pulverlack är numer klart tror jag, ska bara dubbelkolla så jag inte glömt ngt.

Även tillverkat ett t-stycke för den nya dumpen, ngt så infernaliskt trångt, men tror det ska gå få dit.

Bilder kommer senare, nu drar jag till spanien 10 dar. Hasta la vista!
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Jaha å när kommer du hem då?
Snackat med tommy så nu väntar vi bara på att du ska komma hem. :tummenupp
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hemma!

Snackade med Tommy idag. Skulle tro att mot slutet av veckan/helgen skulle funka, beror lite på när jag får tillbaka bakramen + massa stag och diverse från lackeraren. Precis! Alla ramdetaljer är klara och lämnade för pulverlack! Nu är det bara några få futtiga oändligt många saker kvar att göra...

Storm666, om du läser detta: Ge dig på pulverlackarn med blåslampa och gör klart för honom att det är topp-prio detta!

Har svetsat ett T-stycke i alu. Matrialet jag hittade var dock hundkött så det var lite sport att svetsa i det... Det ska klämmas in på tryckslangen under tanken och förse en boschdump med flås. 419kr på Saab. Vad jag förstått så verkar en del ha problem med att dom läcker, denna var iaf tät vid provtryckning.
1a.jpg



Trodde först att det skulle bli en mindre obyggnation av kåpstaget fram. Fel, fel, fel. Har byggt om det hundra gånger känns det som. Men nu är det ändrat för sista gången och skickat på lack. Här med jigg för att det inte ska slå sig vid svetsning.
3.jpg


Har nu slipat till och plastat klart toppkåpan så att passformen mot rutan är tillfredställande. Kåpan måste fortfarande våtslipas innan lack, men nu är grovjobbet gjort.
2.jpg



Lite mer händer men jag är dålig på att komma ihåg att dokumentera. Allt rörande låsanordning för passagerardynan är nu också klart. Införskaffat en 2008as framskärm som också ska monteras. Alla sidopaneler till bakramen är klara. Undertail likaså.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Här går det ju framåt. Gött :tummenupp 419:- för Boschdumpen? Då har de höjt med 201:- sedan jag köpte för 4 år sedan :gnissla
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jo, det är hutlöst! Att den sen kostar en tiondel av en lika bra i metall är ju en annan sak :)

Lyckades rädda upp t-stycket med en bettrissa, få se om jag orkar polera det, mest troligt inte nu iaf. Måste hinna med lite annat också.
1.jpg



Tog isär mätarhuset.
Fick en ruskig huvudvärk vid åsynen av innehållet.
skruvade ihop det igen.

Ska löda om så jag kan ta ut sladdar och ha externa varningslampor iom att jag inte ska ha den enheten synlig alls. Tanken var att gömma den på ngt bra ställe. Kommer bli en svettig historia när jag ska leka elektriker. Drar mig fasen för att byta batterier i fjärren...:gnissla

2.jpg



Sen har jag införskaffat några ark av det svarta guldet :hihi Ska bli instrumentpanel av kolfiber var det tänkt. Får se om jag kan använda det till ngt annat också.


3.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Vem fasen bryr sig om julafton, när lackeraren redan kommit med paketen? :tomten

Hämtade lite diverse från pulverlacken, är riktigt nöjd med resultatet! Samma kulör som jag lackade ramen ifjol för övrigt.

Bakramen:
4.jpg



Främre undertail/elektronikbotten:
1.jpg



Kåpstag fram:
2.jpg


Passagerarpinnar:
3.jpg



Hoppas jag hinner skruva lite i helgen nu bara!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Snygg finish på pulverlackade delarna! Och snyggt bygge btw :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Tackar för de vänliga orden! Det får en att hålla motivationen uppe! Snart sommar, snart sommar!




Provmonterade kåpstaget, passade fint. Byggde även klart fästet till varvräknaren. Kommer bli inklätt i kolfiber senare. :Rockbanan
1.jpg



Såhär blev bakramen med sidopaneler. Passformen blev riktigt bra, kanonnöjd!
2.jpg



Dålig bild, den blev så mörk... Men såhär ser det ut underifrån. Undertailen kommer täcka den bakre (kolfiber)skivan, den är bara för att hålla elektroniken på plats. Så den kommer inte synas.
3.jpg



Elektroniklådor under konstruktion. Gjorde en ny batterilåda. Till resten blir det fästen popnitade på en kolfiberskiva.
Någon som vill ha ett halvt elsystem eller så? Kommer bli trångt det här...
4.jpg



Har även hunnit smida ihop ett depåstöd som lyfter i styrkronan. För att se lite fler bilder på hur jag gjorde det, kika här ---> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3952498#post3952498

10.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
För att citera en viss person... Man ska inte ropa hej förrän man är genom bäckenet... :)
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
ska fan surra på tommy nu så vi kan komma förbi nån dag!
Blir allt mer sugen.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Haha, gör det. Han sitter väl bara hemma och spelar dator :)
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Snyggt bygge

Härligt med funktion och looks .. älskar gammelr1:an den är så grym.
ser fram emot att se det färdiga resultatet sen.
God Hjul
/Per
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Mer julklappar till mig själv! :D

Köpte en sån här idag:
2008_Trail_Tech_Vector_Computer_Kit_--.jpg


Fanns en värre med inbyggd digital varvräknare, men kändes som att det var overkill med två varvräknare...:) Känns som att den 5" Autometervarvräknare jag redan har kommer fungera alldelels ypperligt :yoparty

Däremot så har den ju tempsensor, tänkte ta den till oljan. Frågan är då vart man lämpligast sätter den? I oljetråget? Är det ett bra ställe?

Sen så mäter den hastighet, 0-400km/h. Det är ju bra, för originalet tar ju slut så fort... :crash
 

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Ser riktigt bra ut! :tummenupp

Var fick du tag i kolfiberarken och hur tjocka är dom (det är väl inte sånt där tryckt fejk-kolfibermönster :zpy )?

Och du, det börjar bli dax att se över trådrubriken... eller tänkte du bli färdig innan årsskiftet?! :D


/Mange
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag ser inga problem med att hinna klart innan årsskiftet? :tungan (inte jag som satt den rubriken...faktiskt :) )

Kolfiberarken har jag fått tag i via en kompis inom rallycrossvärlden(div1). Dom är 5x1m vid leverans, och gissningsvis 1.5-2mm tjocka. Vet inte vart han köper dom... säkert billiga :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top