Hemma!
Snackade med Tommy idag. Skulle tro att mot slutet av veckan/helgen skulle funka, beror lite på när jag får tillbaka bakramen + massa stag och diverse från lackeraren. Precis! Alla ramdetaljer är klara och lämnade för pulverlack! Nu är det bara några få futtiga oändligt många saker kvar att göra...
Storm666, om du läser detta: Ge dig på pulverlackarn med blåslampa och gör klart för honom att det är topp-prio detta!
Har svetsat ett T-stycke i alu. Matrialet jag hittade var dock hundkött så det var lite sport att svetsa i det... Det ska klämmas in på tryckslangen under tanken och förse en boschdump med flås. 419kr på Saab. Vad jag förstått så verkar en del ha problem med att dom läcker, denna var iaf tät vid provtryckning.
Trodde först att det skulle bli en mindre obyggnation av kåpstaget fram. Fel, fel, fel. Har byggt om det hundra gånger känns det som. Men nu är det ändrat för sista gången och skickat på lack. Här med jigg för att det inte ska slå sig vid svetsning.
Har nu slipat till och plastat klart toppkåpan så att passformen mot rutan är tillfredställande. Kåpan måste fortfarande våtslipas innan lack, men nu är grovjobbet gjort.
Lite mer händer men jag är dålig på att komma ihåg att dokumentera. Allt rörande låsanordning för passagerardynan är nu också klart. Införskaffat en 2008as framskärm som också ska monteras. Alla sidopaneler till bakramen är klara. Undertail likaså.