Turbo R1 -99 Updated Version 2008 ed.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
"tårt urslitsningen" Ser skit bra ut, hoppas att svetsarna blir lika bra. Btw din bänk ser lika jävlig ut som min, hehe.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jävlig? Nä nu förstår jag inte alls vad du pratar om! :D
Sen jag köpte ett lyftbord så har arbetsbänken verkligen blivit ett skrotupplag, hehe. Måste förlänga lyftbordet lite bara så jag rymmer hojen med depåstöd på det.

Blir helsvetsning idag. Var ett jäkla tjat om svetskvalitet helt plötsligt så nu så vi får väl se...
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hej-hej.

Nu har avgasröret gått och blivit helsvetsat. Blev helt ok, kanske lite mkt tillsatsmaterial, men vill hellre ha en uppbuktning än en grop då röret ska poleras.
1.jpg






Sen har jag lyckats hitta min eftertraktade perf-plåt. :banana
2.jpg





Valsad till rätt diameter(valsa är kul :D). Denna kommer fungera som insats i ljuddämparen. Titanröret jag har utanför kommer snedkapas och få en ny bakgavel. Punktsvetsen går inte in i röret så får nog punkta med miggen bara eller så poppnitar jag ihop det.
3.jpg





Nu bär det iväg till göttebårk för att köpa bil! :tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det blev ju bra det där! vad blir det för nytt åk? är du sugen på kaffe så passerar du mig 2ggr under helgen.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Första gången blir det på ca. 10.000meters höjd så det blir ju lite trixigt...hehe. Däremot så vore det ruggigt kul att se ditt bygge på vägen hem, däremot blir det nog lite senare. Är nog i trollhättan gissningsvis mellan 00 och 01?

Vilka tider hålls det guidade visningarna? :hihi
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Sjukt kul tråd! Jag tänkte lägga mig för 1½h sedan... Men blev sittande. :)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
det ser grymt bra ut :tummenupp lämna iväg min hoj för rördragning i går. är inte så händig med tig.en.

spännande och se hur den kommer se ut :yoparty nice work
 

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Noc, noc, nocing on heavens door...

Hur går det här då? 2 veckor sen senaste uppdateringen, kanske har frusit fast där uppe?! :D

(Passar på att va lite kaxig då jag äntligen lyckats uppdatera min egen byggtråd, så ta en titt och sparka lite på mig så jag orkar fortsätta bygga!:gnissla )
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Sorry om det händer lite för nuvarande, är nämnligen chafför/mek åt emil ohman(www.emilohman.com) och vi har just varit i italien och kört en VM-deltävling i Cortina i snöskotercross, nu sitter jag i bussen och vi passerar just östersund och är på väg till åre för att ta 3 dar där. Sen är det ännu en VM-deltävling i Oppdal i norge som vi ska till innan det bär av hemåt. Så på måndag till veckan ska det skruvas!
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Nu har det skruvats!

Woho. Eller nåt. Polerade upp avgaspipan för att sen inse att den slagit sig vid svetsningen(öh, tänkte inte på det...) så måste kapa av den och fixa till. Fortsatte lite med instrumentering, sket sig även det.

Nya tag imorrn.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Sorry om det händer lite för nuvarande, är nämnligen chafför/mek åt emil ohman(www.emilohman.com) och vi har just varit i italien och kört en VM-deltävling i Cortina i snöskotercross, nu sitter jag i bussen och vi passerar just östersund och är på väg till åre för att ta 3 dar där. Sen är det ännu en VM-deltävling i Oppdal i norge som vi ska till innan det bär av hemåt. Så på måndag till veckan ska det skruvas!

Låter jobbigt det där att åka utomlands och kolla skotertävlingar med polarna och meka lite :rolleyes: ...som att göra lumpen fast det man gör inte är meningslöst och inget CP med mindervärdeskomplex som skriker på en...

Är f.ö riktigt impad av ditt bygge och nu förstår jag lite hur pass kunnig du är! Att meka åt Öhman får väl knappast vem som helst göra!
Får man möjligtvis skymta bågen i ngn framtida UGR rulle?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Tackar för de vänliga orden =)

Aryey, Emil är en kompis åt mig, han har en heltidsanställd mek som är den som blir tömd på blod om maskinen skulle strula :hihi

Jag hjälper bara till de gånger han inte kan eller de av nån annan anledning behövs mer folk, + att jag har körkort för bussen som de andra är smarta nog att inte ha, hehe.

Inte omöjligt att den dyker upp i nån UGR-rulle, ska försöka filma nån liten snutt själv också i sommar om jag blir klar dvs... :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Nu har jag skurit ut en kolfiberbit som skall fungera som hållare för laddtrycksmätaren. Lite dammig på bilden, men kommer nog bli sketabra bara jag kommer på hur man demonterar den där jäkla laddtrycksmätaren för att få in den i hålet...:gnissla
 

Bifogat

  • Kolf.jpg
    Kolf.jpg
    20.6 KB · Visningar: 139

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Hehe. Ser ut som ett sånt där skydd man klistrar på styrkronan. :D

Jäkla skum gaffel isf?! :va
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe, du är på rätt spår. I det yttersta hålet ska laddtrycksmätaren sitta, sen är de andra hålen till gaffelben, tändningslås och styrhuvudsbult. :)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Nu har det hänt lite grejjer.


1.jpg

Lyckades till slut övertala tryckmätaren att den skulle in i hålet som jag gjort. Kommer nog att limma fast kolfiberplattan mot övre styrkronan, men väntar med det ett litet tag, en bit eltejp får duga för nu. Nöjd!





2.jpg

Detta avgassystem passade en gång. Men säg den lycka som varar... Vid helsvetsning så slog det sig lite, så pass att det inte gick dit. Bara till o kapa av. Gör om, gör rätt.




3.jpg

Istället för att börja rikta om böjar och diverse, så blev det att lägga in en rörstump för att komma förbi mitt hinder(oljetråget).




4.jpg

Hela kalaset utom slutburken på plats.





8.jpg

Skalet till ljuddämparen provisoriskt dittryckt. Skall snekapas på nära hälften, få ny gavel och kåpan ska in och bak samt plastas om/kapas vid ljuddämparen...


To be continued...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu börjar bitarna falla på plats, sen när du får på lacken kommer det ju se hundra gånger färdigare ut. Det ser skitbra ut med frontkåpan såpass lågt ner mot hjulet, riktigt brutalt stuk!:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top