TV-serier

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Gold rush Alaska på Discovery

Jaaa.. Den är grym.

Låg bakis på nyårsdan när de körde marathon och visade hela säsongen från 11-23. Jävlar vad man fastnade. De där Discovery-sererna är grymt underskattade, sjukt bra producerade och lyfter intriger i värsta BigBrother andan samtidigt som de är intressanta ur massa andra perspektiv.

:tummenupp

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
För dom som inte sett serien The Wire. Kolla nu genast. Kan vara lite svår att sätta sig in i de första avsnitten. Men sen är man fast. Jag kan ju inte ha helt fel om den är rankad #2 på IMDB (serier).

Gold Rush (Alaska) kan jag också stämma in på!

Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
För dom som inte sett serien The Wire. Kolla nu genast. Kan vara lite svår att sätta sig in i de första avsnitten. Men sen är man fast. Jag kan ju inte ha helt fel om den är rankad #2 på IMDB (serier).

Inte ofta jag håller med kritikerna.
Har plöjt igenom The Wire, tyckte det var segt.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Inte ofta jag håller med kritikerna.
Har plöjt igenom The Wire, tyckte det var segt.

Tyckte du? Jag tycker nog att det är den bästa serie jag någonsin sett. Var grymt deppig när jag startade sista avsnittet. Å andra sidan tycker jag att till exempel Lost var så jävla dåligt att jag ville lipa...Smaken är som rövva.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Tyckte du? Jag tycker nog att det är den bästa serie jag någonsin sett. Var grymt deppig när jag startade sista avsnittet. Å andra sidan tycker jag att till exempel Lost var så jävla dåligt att jag ville lipa...Smaken är som rövva.

Jag tyckte den var riktigt bra till och från! Men långt ifrån så bra som IMDB klassar den.
Här är en av alla epic fyllor dom har!

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Sleeper cell var en liten serie som jag fastnade i, är inte nån serieföljare men råkade snubbla över första avsnittet och var fast. Samma sak hände med Äkta människor som går på SVT nu. :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hell on Wheels har bara nämnts i ett inlägg ovan. Vad tycker ni? Har bara sett de två första avsnitten och det är ungefär lika lite action som i Deadwood men jag måste medge att jag är lite svag för Western-genren och särskilt när det försöker göra det lite genuint skitigt och miserabelt.

hell-on-wheels-pic_173285022.jpg

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Homeland
Boardwalk Empire

damn straight....fyller på med:

-son of anarchy

Gamla godingar som The wire, Entourage, Dexter och the Tudors ligger också högt upp i dvdhögen (ja jag gillar fysiska lagringsformat....). Vill jag bli lite ww2 nostalgisk funkar band of brothers och Pacific....
:tummenupp:tummenupp

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Firefly och Carnivále.

Carnivále är grym, som de flesta HBO-serier. Boardwalk var väl dock lite av en besvikelse :(

Jag ligger hemma och är sjuk och när jag inte städar mellan febertopparna så har jag glott färdigt på sista säsongen av Breaking bad och jävlar vilken bra serie det är, Walter White rockar :yoparty
Men nu såg jag dessutom att de ska släppa en 5:e säsong av denna underbara serie som dessutom sägs vara den mest påkostade i sin genre om jag inte minns fel.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Carnivále är grym, som de flesta HBO-serier. Boardwalk var väl dock lite av en besvikelse :(

Jag ligger hemma och är sjuk och när jag inte städar mellan febertopparna så har jag glott färdigt på sista säsongen av Breaking bad och jävlar vilken bra serie det är, Walter White rockar :yoparty
Men nu såg jag dessutom att de ska släppa en 5:e säsong av denna underbara serie som dessutom sägs vara den mest påkostade i sin genre om jag inte minns fel.

Bättre serie finns inte! Letat lite men hittar inte när season 5 börjar :(

Edit: Breaking Bad season 5 will most likely premiere late summer 2012 :mad:

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Tycker Fringe är bra, sen flippar den som vanligt när dom bakom Lost gör skit för dom har ingen färdig tråd eller slut på något dom gör. Dom bara pumpar ut nya coola saker sen blir det för mycket och jag tappar intresset.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har försökt se den serien 3 gånger då den verkar vara hyllad, orkat 4 avsnitt , men njääe..

Eller tar den någon vändning senare?

Vändning och vändning, det vet jag inte. Men det är ett bra drama med udda inslag och en så jäkla skön bildkänsla så man blir tårögd när man ser på den. Men den måste ses i HD och med rejält ljudsystem för de har inte snålat på krutet när det kommer till den tekniska biten med kameror och ljudteknik. Lite som Boardwalk men där missade de storylinen istället...

Men bäst genom tiderna är ju fortfarande Sopranos, om än lite varierande kvalité men det är ju oundvikligt med 12? säsonger.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Norska serien Dag, som SVT visat, tror jag många SHare skulle digga. En bitter och cynisk äktenskapsrådgivare som uppmanar alla par att skilja sig.

Kolla här.

Den är riktigt grym, jag har sett några avsnitt av den men inte följt den från början men jag såg i boxen att den fanns på SVTplay så det får bli en sängfösare några kvällar i rad.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS