TV-serier

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Varför gör de såhär i VARENDA FAKKING TV-serie jag börjar kolla på. Måste det vara såhär?
Kunde de inte bara berättat vidare historien med ett nytt "uppdrag" varje avsnitt istället?

Låter som att serier som Criminal Minds och CSI kanske skulle passa dig bättre. Där är det ju nya tag i varje avsnitt.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vem var det som rekommenderade Sopranos? Jag har kommit till mitten av S2, och han ungtuppen har haft en nära-dödenupplevelse vilket resulterar i att Paulie går och besöker nåt medium. WTF liksom?

1,5 säsong och det börjar redan spåra ur? Skit också. Jag satte mitt hopp till den här serien.
Varför skulle de blanda in en gräsrökande syrra, Piff&Puff (börsmäklarna), sopan i sportaffären mfl?
Nu (REDAN) går pykologen hos en annan pykolog, missbrukar tabletter och super.

Varför gör de såhär i VARENDA FAKKING TV-serie jag börjar kolla på. Måste det vara såhär?
Kunde de inte bara berättat vidare historien med ett nytt "uppdrag" varje avsnitt istället?

Jag tror jag börjar gråta.

Oroa dig inte, det kommer inte spåra ur. En del karaktärer kommer och stannar enstaka avsnitt, några är med flera och vissa en hel säsong. Det är ju det som ger serien dynamik. Misshandel och mord är ju något man verkligen tröttnar på. Sopranos är ju stark just på det här gangster/familjeliv och gränserna däremellan.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Oroa dig inte, det kommer inte spåra ur. En del karaktärer kommer och stannar enstaka avsnitt, några är med flera och vissa en hel säsong. Det är ju det som ger serien dynamik. Misshandel och mord är ju något man verkligen tröttnar på. Sopranos är ju stark just på det här gangster/familjeliv och gränserna däremellan.
Phew. Låter hoppfullt, men när det börjar drömmas redan i säsong 2 i en serie anar jag oråd :)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Har man inte sett Battlestar Galactica så bör man. Lätt bästa serien jag sett. Dessutom avslutar man den i tid och på ett väldigt bra sätt. Långfilm över alltihop.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Starstriker: väntar på att få höra ett uttalande om Burn Notice. Den och Californication som jag spenderar någon timma i veckan på :tummenupp

motorfahrrad

Bannad
Gick med
22 Feb 2012
Hoj
Ingen för tillfället :(
Brideshead revisited är en gammal fin klassiker för den som gillar relations-/familjedraman. Jag gillar även Six feet under som gick på teve för inte allt för länge sedan.

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Starstriker: väntar på att få höra ett uttalande om Burn Notice. Den och Californication som jag spenderar någon timma i veckan på :tummenupp

Den är ok. Första och andra säsong är helt ok men sen tröttnade jag ganska kraftigt och slutade se den..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Aight. Skall beta av Sopranos först. Det blir ett avsnitt per kväll. Min egen tid, det sista jag gör på kvällen.
Har kommit till säsong 3. Den är ok, men inte super.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...inne på avsnitt 4 i säsong 2 på Carnivale....heeeeeeeelvete så seg serie, men jag skall sträck-kika-slut på eländet imöra.
Efter det blir det Breaking Bad (tjyvhåller på de sista dexteravsnitten). :gipsåsjukskrivning

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
...inne på avsnitt 4 i säsong 2 på Carnivale....heeeeeeeelvete så seg serie, men jag skall sträck-kika-slut på eländet imöra.
Efter det blir det Breaking Bad (tjyvhåller på de sista dexteravsnitten). :gipsåsjukskrivning

Såg precis de sista två avsnitten av dexter s06... Fan vad jobbigt att vänta på s07...!

Funderar på vad man skulle se nu, blir nog att prova Sons of Anarcy (stavning?)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
nån som vet om det blir någe breaking bad säsong 5 och dexter säsong 7? isåfall när?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Aight. Skall beta av Sopranos först. Det blir ett avsnitt per kväll. Min egen tid, det sista jag gör på kvällen.
Har kommit till säsong 3. Den är ok, men inte super.

Det blir bättre, jag lovar. Någon säsong är väldigt seg medan en annan är klart mycket bättre. Kommer ej ihåg min favoritsäsong men jag tror det är mot slutet.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS