TV-tips: På mc genom Alaska

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Mitt i naturen-program med enstaka inslag av gubb-bmw...

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det gjordes en film om vår tripp över Asien -06. Inte mycket bättre än denna kanske, men snäppet bättre tycker jag nog. Även om den också är full med gubbar. Mer MC-åka iaf.

Om det är nån som fortfarande har missat den så hojta till så skickar jag en länk.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Det gjordes en film om vår tripp över Asien -06. Inte mycket bättre än denna kanske, men snäppet bättre tycker jag nog. Även om den också är full med gubbar. Mer MC-åka iaf.

Om det är nån som fortfarande har missat den så hojta till så skickar jag en länk.

Hur lång är eran film då?!

Inte så lätt att klämma in mer mc åka på ett tvprogram som är en timme långt.... Montera en kamera på styret och göra en timelapse?

Jag tyckte dom fick med det mesta: bra intervjuer med lokalbefolkning, historier om städerna, snygga vyer, passande musik m.m

Det var ju en dokumentär om ett gäng mcentusiaster som åkte i guldgrävarnas spår...
Man kan ju inte jämföra det här programet med tex "the long way round" eller "the long way down" som är på 7 avsnitt gånger 45-60min...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vår film blev 1h om jag inte missminner mig. Sändes på 4:an julen 06.
Den handlar mer om det faktiska hojåkat, men också mycket om de tre "legenderna" som var med på resan (Posa, Vargen och Ove Fundin)

Hur lång är eran film då?!

Inte så lätt att klämma in mer mc åka på ett tvprogram som är en timme långt.... Montera en kamera på styret och göra en timelapse?

Jag tyckte dom fick med det mesta: bra intervjuer med lokalbefolkning, historier om städerna, snygga vyer, passande musik m.m

Det var ju en dokumentär om ett gäng mcentusiaster som åkte i guldgrävarnas spår...
Man kan ju inte jämföra det här programet med tex "the long way round" eller "the long way down" som är på 7 avsnitt gånger 45-60min...

manneman

Guest

Hojt hojt! :)

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
Den finns på svt play men funkar inte, "videon är inte tillgänglig"

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
För kännedom så är trådarna "TV-tips; På mc genom Alaska" och "På mc genom Alaska" ihopslagna from nu. Inläggen finns i kronologisk ordning blandat från båda trådarna.

Mvh Peter

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
@ Starstriker - Hojt!

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
HEJ på er här kommer ett svar från SVT...
Kring SVT play....

"Programmen som sänds i tv måste kodas om till format anpassat för webb och mobil.
Vi drabbades tyvärr av tekniska problem under omkodningen av "På MC genom Alaska" och kunde därför inte publicera programmet igår. Vi arbetar för att ha detta löst så snart som möjligt och hoppas kunna ha programmet tillgängligt senare idag, 5 januari"

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Besviken man blev när Sporthojarna drog i väg :( Trodde man skulle få se nån bakhjuls åkning från Alaska,nänä då börja han filma nån läder kille på nån HD:6surkart:6surkart:6surkart

Va ganska bra program men kunde varit mer mc åkning :)

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R

Hojt!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Fattar inte dom som säger sig vara hoj åkare och inte gillar denna typen av körning?? Enligt mig så är all typ av hojåka intressant. Tycker touring, offroad, racing, crusing ja alla varianter av hoj åka har sin plats!

Har dock en fundering på om inte den sorten som bara tycker bakhjulsåka och full fart gäller är just den typen som inte blir så långvarig på hoj planen. De gillar egentligen bara själva "outlaw" stämpeln hojar har. Inte körandet i sig.......... Men det är ju bara min högst personliga åsikt :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0