TV-tips: På mc genom Alaska

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Eller så finns det flera varianter av hojåkare..och inte bara 2.
Att säga att de som gillar bakhjulsåka egentligen bara gillar outlaw stämpeln är otroligt trångsynt. Gissar att du har några år på nacken. Alla som har tatueringar är kåkfarare oxå va ;)

Nä..de som gillar fart och bakhjul men kanske inte tar hojen till jobbet när det regnar är snarare typen som kör hoj för adrenalinkicken skull. För att de älskar att köra fort och leka runt. Att pendla till jobbet varje dag är kanske inget för dom då de hellre sitter o har skönt i en varm bil etc. Men när solen kommer fram o polarna ringer o radar upp hojarna inför en aktiv åkning då kommer känslan att fan va kul det kommer bli. Att köra lagligt o bara åka runt o kolla på naturen är inte för alla.
O detta har inget med outlaw stämpeln att göra..den kommer av er andra som inte tycker om vad dessa individer gör.

Trivs me å svina omkring på husan, räcker ofta me en tur på 2 mil för å leka av mej... Men kan definitivt uppskatta storslagen natur i "gubbtempo"... Har tyvärr dåligt i kompiskretsen me samma uppskattningar :(... Å smått livrädd som ja e ger ja mej inte ut på äventyr utan en wingman, trist för mej...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ganska fantasktiskt att Riks-tv visar nåt så opportunt som mc-åkning alls. Stort fall framåt även om jag själv tröttnade efter 15 min....

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tror jag skickat till alla nu. Har jag missat nån får ni hojta till.

//K

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kul att den sändes och helt ok, men sen alla tips om long way runt med larvig följebil etc,
nä tacka vet jag Mondo Enduro, allt annat är larvigt :)
http://www.youtube.com/watch?v=beEXfEdpDrk
Jorden runt på kortast möjliga tid men längsta vägen, ingen goretex, gps eller satelittele, orginalet och bäst.

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Det gjordes en film om vår tripp över Asien -06. Inte mycket bättre än denna kanske, men snäppet bättre tycker jag nog. Även om den också är full med gubbar. Mer MC-åka iaf.

Om det är nån som fortfarande har missat den så hojta till så skickar jag en länk.

Hojt= vill ha :)

manneman

Guest
Jag har nu harvat igenom Charley Boormans "Race to Dakar" och efter att ha spenderat åtskilliga timmar med att se racesidan av Dakarrallyt så ville jag inte att "Race to Dakar" skulle ta slut!

Rekommenderas att kolla på i vintermörkret! :fakta

Streamad, bara att titta nu direkt. Avsnitten går in i varandra pga youtubes 10 minutersregel men det sker automatiskt så man vänjer sig ganska snabbt vid formatet.

-------> http://documentarystorm.com/race-to-dakar/

images

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...