TZR Tråden!

Solid snake

Guest
Biifer skrev:
Plocka bort den lilla kåpan vid pumpen. Höger sida på motorn. Under där sitter vajern fast på pumpenr, när du ser det förstår du hur man ställer på den. Inga konstigheter, ganska logiskt. Bara svårt att förklara :tummenupp
Står annars bra beskrivet i boken, kan inte kolla nu då jag sitter i skolan och "pluggar" :rolleyes:

Ok, jo jag tänkte att det satt där, men jag pallar fan inte chansa när det är minusgrader i garaget. :hihi

Den gick hysat bra igår, slänge i lite olja i tanken, vips så slutade den vibrera så nu ska den ställas så att den får lite mer olja, för den vibrerade som fasen innan.

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
member.php
hade tänkt att måla om fäljarna på hojen.. men vet inte riktigt vilken färga.. nån som har något förslag??

Last edited:

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
Padde skrev:
Mjo, Men i slutet blir det ju fint. :)

Hmm.. Annars passar väl vita bäst på din hoj skulle jag tro.
det är det som räknas!=) Jo.. ja har funderat på vitt eller rött. men det är svårt! finns ju så många olika av samma sort!!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
_mini_ skrev:
det är det som räknas!=) Jo.. ja har funderat på vitt eller rött. men det är svårt! finns ju så många olika av samma sort!!

Vita med röda fälj stripes .. :)

Eller högglanspolerade fälgbanor är också fint.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Ni som har äldre varianten av TZR 125, den med 16"-fälg fram. Vad har ni för däck fram på hojen? Jag kunde ju bara få tag på ett och det suger pyng!
Svänger jag så släpper det, känns det som. Ni kan ju även passa på och nämna vilket bakdäck ni använder.

Solid snake

Guest
TheDiversion skrev:
Ni som har äldre varianten av TZR 125, den med 16"-fälg fram. Vad har ni för däck fram på hojen? Jag kunde ju bara få tag på ett och det suger pyng!
Svänger jag så släpper det, känns det som. Ni kan ju även passa på och nämna vilket bakdäck ni använder.

Pirelli dragon körde jag med på den förra, innan dess metzeler skitdäck som bara släppte hela tiden.

Den jag har nu kör jag metzeler, ska byta till pirelli dragon snart på den med, dom däcken har bara släppt en gång för mig, o det var grus på asfalten då.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Solid snake skrev:
Pirelli dragon körde jag med på den förra, innan dess metzeler skitdäck som bara släppte hela tiden.

Den jag har nu kör jag metzeler, ska byta till pirelli dragon snart på den med, dom däcken har bara släppt en gång för mig, o det var grus på asfalten då.
Vad var de för metzeler däck du körde på? Jag kör på metzeler z4 och ja undrar om de går att åka på det däcket, det är ju trotsallt bara en 125:a så det borde ju gå i och med att det inte är såndär överdriven effekt i cyckeln så man tycker ju att det borde räcka...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Vad var de för metzeler däck du körde på? Jag kör på metzeler z4 och ja undrar om de går att åka på det däcket, det är ju trotsallt bara en 125:a så det borde ju gå i och med att det inte är såndär överdriven effekt i cyckeln så man tycker ju att det borde räcka...
Lär ju va bättre än det gammla uttorkade backelitdäcket du har nu iaf :hihi
Köp det bästa möjliga annars om du är orolig över prestandan på z4...?

Solid snake

Guest
zpeppy skrev:

Jag är ingen däckexpert, kör på det du, skyll inte på mig när du bara tappar grepp.

Asså effekten har inte med det o göra, tappa grepp när du gasar så e det bara att gasa mer i en sväng (bara :rolleyes: )

Men jag hade velat ha fräscha däck om jag ska ligga o pressa kurvor, mitt börjar dessutom bli slitet så nästa månad köper jag nytt fram o bak.

Pirelli dragon e jävligt bra enligt mig, släppte bara en gång för mig som sagt o jag låg med dom däcken som fan i kurvorna, knäskrap utan skinnställ o sånt. :hihi

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:
Jag är ingen däckexpert, kör på det du, skyll inte på mig när du bara tappar grepp.

Asså effekten har inte med det o göra, tappa grepp när du gasar så e det bara att gasa mer i en sväng (bara :rolleyes: )

Men jag hade velat ha fräscha däck om jag ska ligga o pressa kurvor, mitt börjar dessutom bli slitet så nästa månad köper jag nytt fram o bak.

Pirelli dragon e jävligt bra enligt mig, släppte bara en gång för mig som sagt o jag låg med dom däcken som fan i kurvorna, knäskrap utan skinnställ o sånt. :hihi

Får man fråga var du hittade dom däcken?
Jag lyckas bara få tag på michellin ala pessetouringmoppe...

Solid snake

Guest
TheDiversion skrev:
Får man fråga var du hittade dom däcken?
Jag lyckas bara få tag på michellin ala pessetouringmoppe...

Lillemans mc i lund, här nere i skåne får man tag på allt till mc. ;)

Edit: ger dig deras nummer så kan du ringa o beställa om du vill 046 15 00 00

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Solid snake skrev:

Jamen du vet, när man gasar ur en kurva så kan de ju släppa om man har för dåliga däck. Och det jag menade att när jag gasrar ur kurvorna så lär det ju inte släppa pga av effekten. Sen att det ska släppa när jag lägger ner hojen är jag absolut inte rädd för. Mitt bakdäck är precis bytt till ett z4 så jag kommer nog köpa mig ett z4 framdäck med, för det framdäcket jag har på nu släpper bara man tänker på det så det är inte så kul.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Jamen du vet, när man gasar ur en kurva så kan de ju släppa om man har för dåliga däck. Och det jag menade att när jag gasrar ur kurvorna så lär det ju inte släppa pga av effekten. Sen att det ska släppa när jag lägger ner hojen är jag absolut inte rädd för. Mitt bakdäck är precis bytt till ett z4 så jag kommer nog köpa mig ett z4 framdäck med, för det framdäcket jag har på nu släpper bara man tänker på det så det är inte så kul.
...Vilket förmodligen beror på att framdäcket är så gammalt, har blivit torrt och hårt, vilket försämmrar fästet avsevärt. När det däcket va nytt va det säkert jättebra med.... Så köp ett nytt så har du ju ett färskt däck, då är det bra fäste (ska va, om det inte är några ching chong hong kong däck :hihi men det är det ju inte.)

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
...Vilket förmodligen beror på att framdäcket är så gammalt, har blivit torrt och hårt, vilket försämmrar fästet avsevärt. När det däcket va nytt va det säkert jättebra med.... Så köp ett nytt så har du ju ett färskt däck, då är det bra fäste (ska va, om det inte är några ching chong hong kong däck :hihi men det är det ju inte.)
Nepp de är de absolut inte. Inga skitdäck här inte :tummenupp Eller ja de beror ju vilka man gämför med iofs.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Nepp de är de absolut inte. Inga skitdäck här inte :tummenupp Eller ja de beror ju vilka man gämför med iofs.
Tror inte du hinner lära dig köra så bra så du kan utnyttja däcket fullt ut på ett år ändå :rolleyes: Det kommer nog inte jag heller, :hihi

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Tror inte du hinner lära dig köra så bra så du kan utnyttja däcket fullt ut på ett år ändå :rolleyes: Det kommer nog inte jag heller, :hihi
Nee iofs men ja hoppas ja lär mig att knäskrapa i sommar. Eller jag säger såhär Jag ska lära mig att knäskrapa i sommar!! Var rätt nära förra sommaren men då släppte ju bara framhjulet hela tiden så det gick ju inte.

Solid snake

Guest
zpeppy skrev:
Nee iofs men ja hoppas ja lär mig att knäskrapa i sommar. Eller jag säger såhär Jag ska lära mig att knäskrapa i sommar!! Var rätt nära förra sommaren men då släppte ju bara framhjulet hela tiden så det gick ju inte.

Tänk på att nya däck har en tunn silikonfilm på sig för att däcket ska vara "konserverat" så att säga tills det säljs, ta med sandpapper på det så får du bort det mesta av det, men ta det ändå rätt lugnt dom första kilometerna så det slits bort, lägg inte mycket i kurvorna heller om skulle råkat ha missat lite silikon.

Det är snorhalt om du inte tar sandpapper på det, bara ett litet tips från mig till dig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln