TZR Tråden!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:
Lillemans mc i lund, här nere i skåne får man tag på allt till mc. ;)

Edit: ger dig deras nummer så kan du ringa o beställa om du vill 046 15 00 00

Är du säker på att dom heter Pirelli Dragon? Hittar nämligen inga dragon i don dimensionerna.. Hittar bara Pirelli City Demon och MT65

Hittar även MT66 och Sportdemon till bak, men fram är det kärvt så ini helvete..

Hur skulle hojen bli att köra om man tryckte på ett 100/90-16 fram ist för 90/90-16 som är orginal? Finns ju så mkt mer att välja på i den dimensionen!
 

Solid snake

Guest
TheDiversion skrev:
Är du säker på att dom heter Pirelli Dragon? Hittar nämligen inga dragon i don dimensionerna.. Hittar bara Pirelli City Demon och MT65

Hittar även MT66 och Sportdemon till bak, men fram är det kärvt så ini helvete..

Hur skulle hojen bli att köra om man tryckte på ett 100/90-16 fram ist för 90/90-16 som är orginal? Finns ju så mkt mer att välja på i den dimensionen!


Mina hette dragon iaf. :va
Dom kanske inte tillverkar dom längre, hmm.

Ajja, köp pirelli, dom håller greppet! :tummenupp
 

knut-sporthoj

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr
ja vill veta en bra sida

hej hej vet någon en bra sida där man kan köpa delar till yamaha tzr. JAG MOSTE HA EN NY BACKSPEGEL!!!
svara om ni vet någon
 

Solid snake

Guest
knut-sporthoj skrev:
hej hej vet någon en bra sida där man kan köpa delar till yamaha tzr. JAG MOSTE HA EN NY BACKSPEGEL!!!
svara om ni vet någon


Touringbutiken eller vafan dom heter har, googla dom. :tummenupp
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
knut-sporthoj skrev:
okay tack så mycket.
nu har jag ett nytt problem på mi tzr. oljelampan vill inte slockna när den går på tomgång och jag har inget kort så jag kan tästa att köra den. Tror ni att den släcks när jag burgar köra på den?? (jag har olja i tanken)

Släcks den om du lägger i en växel?
 

Solid snake

Guest
knut-sporthoj skrev:
okay tack så mycket.
nu har jag ett nytt problem på mi tzr. oljelampan vill inte slockna när den går på tomgång och jag har inget kort så jag kan tästa att köra den. Tror ni att den släcks när jag burgar köra på den?? (jag har olja i tanken)


I friläge eller? Slocknar den när du lägger i en växel så är det helt normalt.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
knut-sporthoj skrev:
okay tack så mycket.
nu har jag ett nytt problem på mi tzr. oljelampan vill inte slockna när den går på tomgång och jag har inget kort så jag kan tästa att köra den. Tror ni att den släcks när jag burgar köra på den?? (jag har olja i tanken)
Om du kör med blandningen i tanken och ingen i oljebehållaren så kommer den lysa forever..
Annars ska den slockna när du lägger i växel.
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Om du kör med blandningen i tanken och ingen i oljebehållaren så kommer den lysa forever..
Annars ska den slockna när du lägger i växel.


Klart den inte gör, lampan kommer ju gå sönder!!!!111ettett :kocko
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
philsson skrev:
Om du kör med blandningen i tanken och ingen i oljebehållaren så kommer den lysa forever..
Annars ska den slockna när du lägger i växel.
Ursäkta mitt spam men jag undrar verkligen varför du skriver detta. Solid har förklarat just precis samma sak. Du tillför inget nytt, har du inget nytt att komma med så håll käft!
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Det händer saker i garaget för ovanlighetens skull. :banana
 

Bifogat

  • S3000007.JPG
    S3000007.JPG
    70.4 KB · Visningar: 63
  • S3000008.JPG
    S3000008.JPG
    84.8 KB · Visningar: 67

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Biifer skrev:
Ursäkta mitt spam men jag undrar verkligen varför du skriver detta. Solid har förklarat just precis samma sak. Du tillför inget nytt, har du inget nytt att komma med så håll käft!
för den slocknar inte om man inte har nån olja i behållaren kanske!!.. :kocko :kocko Det var det ingen som nämnde
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
philsson skrev:
för den slocknar inte om man inte har nån olja i behållaren kanske!!.. :kocko :kocko Det var det ingen som nämnde
Åhh, så kan man ju också se det. Det är bara det att jag inte kan föreställa mig hur man kan missa på en sådan sak. Kan man vara så korkad så man inte förstår det?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Biifer skrev:
Åhh, så kan man ju också se det. Det är bara det att jag inte kan föreställa mig hur man kan missa på en sådan sak. Kan man vara så korkad så man inte förstår det?
Det förvånar mig att han inte provat växla eller köra iväg lite på 1an/2an så klart kan jag föreställa mig att han inte har tänkt på det med oljan heller. men men.. min syn på människor är väl lite avvikande.
 

Solid snake

Guest
knut-sporthoj skrev:
det kan vara lte svårt att kolla om det är 2 dm is på backen

På med tändningen, ha den i friläge, starta inte motorn (för det behövs inte om du har ett batteri) sen lägger du den i 1ans växel (jo det går fast den e avstängd) slocknar lampan så e det som det ska vara, annars, om du nu har olja i tanken, så börjar du leta efter sladdar som har hoppat av och sånt.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:
På med tändningen, ha den i friläge, starta inte motorn (för det behövs inte om du har ett batteri) sen lägger du den i 1ans växel (jo det går fast den e avstängd) slocknar lampan så e det som det ska vara, annars, om du nu har olja i tanken, så börjar du leta efter sladdar som har hoppat av och sånt.

Nänänä... om han blandar oljan i bensinen, vilket jag tror han syftar på, så är allt som det ska vara. Oljelampan lyser för att sensorn i OLJETANKEN under sadeln känner att tanken är tom.. eller, det beror iofs på vilken vinkel man ser det ifrån.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
TheDiversion skrev:
Nänänä... om han blandar oljan i bensinen, vilket jag tror han syftar på, så är allt som det ska vara. Oljelampan lyser för att sensorn i OLJETANKEN under sadeln känner att tanken är tom.. eller, det beror iofs på vilken vinkel man ser det ifrån.
Det jag har sagt från början ju.. :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top