Helt rätt.. Vi skulle TJÄNA PÅ att betala ut pension istället för att driva runt försvaret.
På grund av det skulle sverige, såklart, spara pengar.
Jag tror att vi enbart sparar.
Helt rätt.. Vi skulle TJÄNA PÅ att betala ut pension istället för att driva runt försvaret.
På grund av det skulle sverige, såklart, spara pengar.
Spännande.. *gäääsp*
Efterssom sverige är världens mesigaste land så behöver vi FÖRSVAR. Och vi har ju sett, runt om i världen, hur effektiv gerillakrigsföring är i försvarssyfte.
Känns jäkligt tryggt att veta att du springer runt med pilbåge, survivalknife och pannband och spränger grottor och tält om vi skulle hamna i krig..
Visst det är lätt att skrika "lägg ned försvaret" nu, men det tar lätt mer än 10 år att få igång något som ens skulle kunna liknas vid ett försvar igen om det skulle brinna till.
Jämför gärna med Svenskt försvar 1939-45 när tyskarna blixtkriegade in i Polen. Tyskarna hade tanks och automatvapen medans vi drog fram mynningsladdarna med häst och vagn. Hade vi ens 1000 man i beredskap i hela landet?
Jag tror att vi enbart sparar.
Afghanistan vs Soviet 1-0
Gerillakrigföring är effektivt!
Ser hellre att pengarna går till försvaret som skapar jobb som i sin tur leder till mer pengar tillbaka till sverige genom konsumtion m.m. Pengarna försvinner ju inte direkt!
Här gör dom tydligen det iaf!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2503259.ab
Man blir förbannad.
Nu vet jag inte vad du menar, men Gripen och de svenska U-båtarna av Gotlands klass är två av de saker jag är mest stolt över som svensk ingenjör. Prestandamässigt är Gripen bland det vassaste som finns på jaktplansmarknaden i dagsläget. USA idkar all lobbying och påtryckningar de kan för att potentiella köpare ska välja amerikanska plan istället.
Om du istället menade att Gripen haft en hög haverifrekvens så är det faktiskt så att Gripen skiljer sig från många andra svenska och utländska jaktplan just såtillvida att den under sin utveckling haft ett väldigt ringa antal haverier.
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/flygplan/article336690.ece?service=print
Hilsen
J
En sak bara, att USA vill sälja sina plan är väl inte direkt knutet till Gripens påstådda excellens? USA hade säkert velat sälja sina plan även utan ett svenskt alternativ.
Dj-a sossar! De är roten till allt ont, troligen var det dem som startade islam också!
Men hur ska vårt försvar kunna försvara oss mot det RIKTIGA hotet? Vi har ju, bl.a. här på SH, upplysts om att muslimerna håller på att ta över Sverige via invandring. En oerhört snygg, genomtänkt och smart metod, om än den tar lite tid, som kommer att göra Sverige till ett Saudi Arabien Light. Jag fattar inte hur Gripen ska försvara oss mot det???
Å när araberna har tagit över så kommer de väl ändå till att lägga ner försvaret direkt och ge Sverige till någon av alla saudiska prinsar så att han kan ha det som ett litet jaktslott eller något?!
Dj-a sossar! De är roten till allt ont, troligen var det dem som startade islam också!
Jag trodde alla på detta forum visste var jag står i den frågan!Att utmåla Islam som roten till allt ont vilket du indirekt gör är ett pinsmt bevis på bristande kunskap.
Lägg undan nycklarna, skit i fakkjobörnowtandet nästa helg och läs koranen för att ta reda på vad Islam säger, istället för att hänvisa en enskild grupps handlingar till en världsreligion!
Pinsamt!
Å när araberna har tagit över så kommer de väl ändå till att lägga ner försvaret direkt och ge Sverige till någon av alla saudiska prinsar så att han kan ha det som ett litet jaktslott eller något?!
Jag trodde alla på detta forum visste var jag står i den frågan!
Jag är stolt och glad över att bo i ett land där höjda beninpris är ett stort problem! Och tacksam för alla regeringar, från höger och vänster, som har gett mig detta...
Jag skattar också åt alla som menar att allt är skít i Sverige och att vi skulle vara ett uselt land att bo i.
1. Sverige har inte längre något invasionsförsvar
1.2 Därmed är meningen: "Om det blir krig" helt oväsentlig.
2. Sverige har idag ett renodlat insatsförsvar
En sak bara, att USA vill sälja sina plan är väl inte direkt knutet till Gripens påstådda excellens? USA hade säkert velat sälja sina plan även utan ett svenskt alternativ.
Nu vet jag inte vad du menar, men Gripen och de svenska U-båtarna av Gotlands klass är två av de saker jag är mest stolt över som svensk ingenjör.
Och med hjälp av HMS Gotland har ju faktiskt den svenska flottan visat att den kan vara rätt giftig. De gav ju jänkarna duktigt på pälsen under de två år man samövade med US Navy utanför San Diego. Det går rykten om att man under en övning lyckades "sänka" USS Ronald Reagan. Ingen dålig fjäder i hatten för ett bespottat svenskt försvar.
Och med hjälp av HMS Gotland har ju faktiskt den svenska flottan visat att den kan vara rätt giftig. De gav ju jänkarna duktigt på pälsen under de två år man samövade med US Navy utanför San Diego. Det går rykten om att man under en övning lyckades "sänka" USS Ronald Reagan. Ingen dålig fjäder i hatten för ett bespottat svenskt försvar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|