Sen kan man tillägga att Kockums AB som bygger den svenska ubåten är Tysktägd...
http://sv.wikipedia.org/wiki/ThyssenKrupp_Marine_Systems
Sen kan man tillägga att Kockums AB som bygger den svenska ubåten är Tysktägd...
Och med hjälp av HMS Gotland har ju faktiskt den svenska flottan visat att den kan vara rätt giftig. De gav ju jänkarna duktigt på pälsen under de två år man samövade med US Navy utanför San Diego. Det går rykten om att man under en övning lyckades "sänka" USS Ronald Reagan. Ingen dålig fjäder i hatten för ett bespottat svenskt försvar.
Ja det var ett sant segertåg enligt de vänner jag har som var med över till San Diego.
/J
Fränt! Då låter vi dem patrulera nordatlanten så kan vi få resten av norden att betala oss för beskydd!
Det är väl på tiden att svensk flotta får göra nåt annat än segla vilse i skärgårn Historiskt sett har väl inte flottan åstadkommit mycket alls sedan vikingatågen
Det kändaste svenska skeppet ligger ju på land sedan man lyckades bärga det på 50-talet
Det är väl på tiden att svensk flotta får göra nåt annat än segla vilse i skärgårn Historiskt sett har väl inte flottan åstadkommit mycket alls sedan vikingatågen
Det kändaste svenska skeppet ligger ju på land sedan man lyckades bärga det på 50-talet
Då krävs nog att politikerna godkänner en hemställan från FM om några ubåtar till än de 4 stycken vi har dragit ned till idag.
/J
Precis min mening. Vi kan inte ens stoppa alla pensionärer i florida om de skulle få för sig att åka över sundet i sina day cruisers och inta oss.
Lägg mer pengar på spaning och lägg ner resten.
Jag trodde alla på detta forum visste var jag står i den frågan!
De svenska ubåtarnas främsta uppgift är spaning.
/J
Precis. Lägg ner resten.
Kan inte du göra en självdiagnos med utgång i narcissism och sedan meddela resultatet?
Du uttrycker dig så sakligt, inte alls som en sexåring!
Det blir lätt så när man är mentalt underutveklad! Men jag luktar iaf som en hel karl!
Det finns ju en anledning till att de som läser till pyskologer / socinomer / scientiologer gör det.
Alla bakhjuls- och stuntsporthojare brukar vara samhällsfrånvända obstinata bokstavsbarn med auktoritetsproblem och uniformshat
Mja.. Jag kan inte göra några tricks.. Det enda jag lyckats med hittills är att bromsa omkull mig på rullgrus.
Obstinat, absolut.
Resten, nej.
Skönt med någon som gör samma likhetstecken som jag gör.
Du glömde samhällsvetare (kommunister) dock.
Klippt härifrån:Fakta hänger inte ihop.
Fakta saknas om omständigheterna!
I artikeln står det:
"– Skepparen på Amalia tog kontakt med mig strax därefter. Han tyckte att inspelningsljudet var väldigt likt hans egen båts, säger Erland Sangfelt. Inspelningsljudet lades ut på försvarets egen hemsida i höstas och det var där skepparen hört det."
Inspelningen på försvarets hemsida är 5-kanalig. Det krävs en avancerad uppspelare t.ex. Audacity för detta. Har en gammal skeppare kunskaper om detta?
I den ofiltrerade inspelningen är det ett svissande med ganska mycket brum, inspelningen är inte signalbehandlad. Att skepparen kan känna igen kaviationsljud från sin egen båt och sin egen motortändfrekvens måste vara en bedrift!!!
I FOIs rapport beräknas motorfrekvens enligt "Frekvensen kan härledas till Amalias motortändfrekvens (eng. EFR, Engine Firing Rate),
[9]. Den utgörs av produkten av propellerns varvtalsfrekvens, utväxlingsförhållandet, som är
2,92 för Amalia, samt antal tändningar i cylindrarna per vevaxelvarv. Amalia har en 4-taktsmotor
med 6 cylindrar, vilket innebär att vi får 3 tändningar per vevaxelvarv. Amalias
varvtalsfrekvens var vid tillfället 3,02 Hz, varför motortändfrekvensen blir
EFR = 3,02 ∗ 2,92 ∗3 = 26,45 ."
Ganska skärpt skeppare eller vad tycker ni?
Dessutom all diskussion som har varit bl.a. i ubåtskommisionerna och på t.ex. FHS seminarium ang. att ytan var fri, sonaroperatören som själv inte kunde se ytan gick upp och konstaterade att ytan var fri och stängde av bandet, detta är dokumenterat. Dessutom tillläts en "taxibåt" att gå in skyddsområdet under pågående ubåtsjakt?
Jag tycker att det nogs behövs mer fakta för att hela förloppet ska hänga ihop.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|