Ubåten var ingen mink

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så slarvigt av mig. Jag ber om ursäkt för stavningen.

Jag skall försöka vara mindre sarkastisk och mera saklig i fortsättningen då detta uppenbart är ett ämne som ligger dig nära om hjärtat.

Min ståndpunkt är dock: Om vi ändå inte skall ha ett försvar värt namnet så lägg ner hela skiten. Att betala enorma summor för något halvdant som i bästa fall skulle sinka ryssen i en par timmar är, enligt mig, bortkastade pengar.

Det är inte så att Försvaret ligger mig varmt om hjärtat, det vore ju en skön tanke att slippa investera i sådana trista ting som krigsmateriel.

Jag var inte ute efter att idka personliga påhopp, jag har bara svårt att argumentera när det är så osakligt hela tiden. Det är ju skillnad om man skojar i ngn tråd. Men om man som du in denna tråd tycks önska, att argumentera, så blir det ju en bisarr uppgift att bemöta en massa subjektiva raljanta uppfattningar. Vi kan ju idka humorisktisk pajkastning Teo-style, men jag uppfattade det som att du här verkligen ville argumentera.
Stavning bryr jag mig egentligen inte om, bara jag förstår.

Apropå ditt inlägg #96 i tråden...

Sådana misstag görs av alla, har sett några riktigt tarvliga fel från mäster Jörgen också. Själv gör jag fel jag finner absurda trots att mina kunskaper i att bruka den svenska vokabulären ligger klart över snitt. Skriver sedan folk i affekt tenderar en del inlägg bli rent av obegripliga, viss tolerans måste finnas på ett talspråkligt forum. De personer som har svårt med stavning måste kunna göra sin röst hörd utan degraderande påhopp för den sakens skull. Nu är det ju inget du frekvent ägnar dig åt och att Biturbo ligger i det "skikt", (lite dåligt ordval), som utan svårighet kan förmedla vad de vill ha sagt torde väl stå klart.

Är Flottan ett egennamn?

Öppet mål! Bråkar inte med dig, blev bara förvånad över att du tog till ett sånt grepp i diskussionen...

Förlåt för OT.

Se mitt svar ovan.

Ang Flottan så använder jag det gammalmodiga uttrycket medvetet för att särskilja från Kustartilleriet (KA). I början av 90-talet bestämdes att KA samt Flottan ska utgå som begrepp och att dessa skulle enas organisatoriskt och kallas Marinen. Dåvarande marinchefen Dick Börjesson fick i uppdrag att ena trätobröderna Flottan och KA. Officersutbildningarna slogs tex ihop.

Att jag i detta fall väljer att skriva "Flottan" fast begreppet utgått i organisationen beror på att jag ville visa att de posiva erfarenheter jag återgav gällde just den delen av Marinen som inte innefattade KA. Jag har till skillnad från DrBike mindre erfarenhet av KA. Men de brukar ju dra på sig anmälningar och tidningsartiklar ngn gång per år, där felrekryretade befäl kallat vpl för "bögar", "horor" och andra rasistiska tillmälen etc.

/J

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha. Vilken debatt det blev här då!
Tråden var mest menad som en liten gliring åt alla försvarets sk "experter".
Lugna ner er nu och be varandra om ursäkt :)

Såg förresten att en kamphund bitit ihjäl en terrier på X2000 nyligen.
Behöver vi en tråd om detta måntro?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha. Vilken debatt det blev här då!
Tråden var mest menad som en liten gliring åt alla försvarets sk "experter".
Lugna ner er nu och be varandra om ursäkt :)

Nej nej, vi väntar alla på att ngn kvasiintellektuell MÖP som nekats göra lumpen gör entré och som sedan skriver siffer- och faktaspäckade inlägg tills han trasslar in sig mot 3-4 osakliga provokatörer, sedan stängs tråden.
Det är så det brukar sluta.

Inga namn :hihi

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har inte läst hela tråden men:

lajdaaabl.jpg

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Absolut!

Nej nej, vi väntar alla på att ngn kvasiintellektuell MÖP som nekats göra lumpen gör entré och som sedan skriver siffer- och faktaspäckade inlägg tills han trasslar in sig mot 3-4 osakliga provokatörer, sedan stängs tråden.
Det är så det brukar sluta.

Inga namn :hihi

:hihi

Men om man som du in denna tråd tycks önska, att argumentera, så blir det ju en bisarr uppgift att bemöta en massa subjektiva raljanta uppfattningar.

/J

:7peta :tungan ;)

Jag vet att du inte var ute efter "cheap shots" och även om du var det så jag ta det. :)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kamphundstråd till eftermiddahsfikat vore fett.
Å andra sidan, orkar man se mjukisbyxkillarna skämma ut sig igen?
Det är ju nog pinsamt att se Biturbo bli uppraggad av Jörgen i den här tråden, löjligt kramkalas säger jag bara.

faggot.gif
2xGay.gif

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Det är ju nog pinsamt att se Biturbo bli uppraggad av Jörgen i den här tråden, löjligt kramkalas säger jag bara.

faggot.gif
2xGay.gif

:mad:

Jag trodde du skulle ligga på mage och bita i hotellkudden i Frisco nu? :va

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

faggot.gif
2xGay.gif

Men pluttis.. Det var inte alls min avsikt att göra dig sotis.. Jag har ju, trots allt, inte gnällt över att du vill åka till Frisco och leka av dig..

Inte direkt rättvist.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Det är så sjukt vidrigt att ett par latexhandskar på en sjuksköterska blir fistinghandskar i din värld. Ärligt alltså.

Det var en straight kompis med sjuk fantasi som sa så när han såg mig fernissa träbåten i latexhandskar för några år sedan: "Schyssta fisthandskar Jörgen"
Det har etsat sig fast och jag får nu obehagliga syner för mitt inre var gång jag ser sådana handskar. :gnissla

Och vet du... Nu har det satt sig som en kladdkaka även i din understimulerade hjärna, varför även du kommer få okristliga liberala tankebanor var gång du får syn på ett par latexhandskar :fakta

Varsågod!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Min ståndpunkt är dock: Om vi ändå inte skall ha ett försvar värt namnet så lägg ner hela skiten. Att betala enorma summor för något halvdant som i bästa fall skulle sinka ryssen i en par timmar är, enligt mig, bortkastade pengar.

Precis så tycker jag med!
Antingen gör man något ordentligt, annars kan det vara!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati