Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så slarvigt av mig. Jag ber om ursäkt för stavningen.
Jag skall försöka vara mindre sarkastisk och mera saklig i fortsättningen då detta uppenbart är ett ämne som ligger dig nära om hjärtat.
Min ståndpunkt är dock: Om vi ändå inte skall ha ett försvar värt namnet så lägg ner hela skiten. Att betala enorma summor för något halvdant som i bästa fall skulle sinka ryssen i en par timmar är, enligt mig, bortkastade pengar.
Det är inte så att Försvaret ligger mig varmt om hjärtat, det vore ju en skön tanke att slippa investera i sådana trista ting som krigsmateriel.
Jag var inte ute efter att idka personliga påhopp, jag har bara svårt att argumentera när det är så osakligt hela tiden. Det är ju skillnad om man skojar i ngn tråd. Men om man som du in denna tråd tycks önska, att argumentera, så blir det ju en bisarr uppgift att bemöta en massa subjektiva raljanta uppfattningar. Vi kan ju idka humorisktisk pajkastning Teo-style, men jag uppfattade det som att du här verkligen ville argumentera.
Stavning bryr jag mig egentligen inte om, bara jag förstår.
Apropå ditt inlägg #96 i tråden...
Sådana misstag görs av alla, har sett några riktigt tarvliga fel från mäster Jörgen också. Själv gör jag fel jag finner absurda trots att mina kunskaper i att bruka den svenska vokabulären ligger klart över snitt. Skriver sedan folk i affekt tenderar en del inlägg bli rent av obegripliga, viss tolerans måste finnas på ett talspråkligt forum. De personer som har svårt med stavning måste kunna göra sin röst hörd utan degraderande påhopp för den sakens skull. Nu är det ju inget du frekvent ägnar dig åt och att Biturbo ligger i det "skikt", (lite dåligt ordval), som utan svårighet kan förmedla vad de vill ha sagt torde väl stå klart.
Är Flottan ett egennamn?
Öppet mål! Bråkar inte med dig, blev bara förvånad över att du tog till ett sånt grepp i diskussionen...
Förlåt för OT.
Se mitt svar ovan.
Ang Flottan så använder jag det gammalmodiga uttrycket medvetet för att särskilja från Kustartilleriet (KA). I början av 90-talet bestämdes att KA samt Flottan ska utgå som begrepp och att dessa skulle enas organisatoriskt och kallas Marinen. Dåvarande marinchefen Dick Börjesson fick i uppdrag att ena trätobröderna Flottan och KA. Officersutbildningarna slogs tex ihop.
Att jag i detta fall väljer att skriva "Flottan" fast begreppet utgått i organisationen beror på att jag ville visa att de posiva erfarenheter jag återgav gällde just den delen av Marinen som inte innefattade KA. Jag har till skillnad från DrBike mindre erfarenhet av KA. Men de brukar ju dra på sig anmälningar och tidningsartiklar ngn gång per år, där felrekryretade befäl kallat vpl för "bögar", "horor" och andra rasistiska tillmälen etc.
/J
Last edited: