antagligen ingen.
Antagligen ingen, åtminstone inte inom överskådlig framtid. Det var, som sagt, bara ett argument kring försvarets kapacitet som ifrågasattes.
antagligen ingen.
Fick försvaret skicka ett Hercules till Thailand?
det fick de nog inte, alltså så används inte försvaret, Italien skickade väl flyg på 3 röda.
Det är åsikter som era, som försvaret garanterar och försvarar, och att ni kan yttra er trots total brist på kunskap. Glöm inte det.
Fö helt infantila åsikter. Er totala brist på respekt och er ignorans är märklig.
Man blir förbannad.
lägg ner den skiten med!
Jag vill bara tacka alla skattebetalare för min skyhöga lön.
Tack!
Har du en aning om vad försvaret "kostar"? Har du en aning om vad de uträttar? Vilken stormakt är ett potentiellt hot?
är ni dumma? skulle vi lägga ner försvaret skulle arbetslösheten gå i taket + att militären är bra att ha. Hjälper till vid naturkatastrofer, fredsbevarande, sjöräddning jag är inget militär freek så jag kan inte så mkt mer men det finns säkert mer områden som de hanterar.
Har för mig att jag läste i tidningen i veckan, att försvaret kostade 40miljarder per år... Och hade det inte vart bättre att vi la ner hela världesn försvarsmakter istället för bara sveriges
Det låter intressant, berätta mer. Jag känner till ett fall där vi blåste lanternorna av en polsk ubåt. Allt som hände är inte känt av svenska folket och ska inte vara det heller. Angående ryssen så hade de kört över oss blixtsnabbt. Men som bekant är gerillakrigsföring en effektiv stridsföring och det var för sådant i alla fall jag fick träna under min värnplikt.
Men visst, vill du lägga dej platt när minsta skitmakt kommer och gör anspråk på kronan så får det väl stå för dej.
Vem skulle då jaga talibaner?
Sverige skulle tjäna hur mycket som helst på att ge alla militärer 30k per månad i pension resten av livet istället för att driva runt militären som det ser ut idag.
Tjänar man på att spara ... ?
...För övrigt har de ju redan vid upprepade tillfällen visat vad JASen går för. Det är så pinsamt att jag ryser av blotta tanken. Och det där skitet finansierar jag med mina skattepengar?!
USA ägnar sig åt en hel del fula knep för att få andra länder att köpa deras flygplan eller vad det nu är de säljer för tillfället.Nu vet jag inte vad du menar, men Gripen och de svenska U-båtarna av Gotlands klass är två av de saker jag är mest stolt över som svensk ingenjör. Prestandamässigt är Gripen bland det vassaste som finns på jaktplansmarknaden i dagsläget. USA idkar all lobbying och påtryckningar de kan för att potentiella köpare ska välja amerikanska plan istället.
Om du istället menade att Gripen haft en hög haverifrekvens så är det faktiskt så att Gripen skiljer sig från många andra svenska och utländska jaktplan just såtillvida att den under sin utveckling haft ett väldigt ringa antal haverier.
USA ägnar sig åt en hel del fula knep för att få andra länder att köpa deras flygplan eller vad det nu är de säljer för tillfället.
Grejen med Gripen är att några högt upsatta chefer tyckte att planet skulle visas upp i sin fulla glans innan det var helt utprovat ännu. Vilket fick som konsekvens att det först störtade mitt framför Jan Schermans TV-kamera och senare på vattenfestivalen. Hade planet kunnat testas ordentligt och krascherna inträffat på ett militärt flygfält utan TV-kameror och mitt i skogen så hade det inte blivit så mycket mera än en notis om det i dagstidningarna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|