Undertrayen till R1 klar "Så här gör man den"

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
:D :D :D
fluppen skrev:
jag skrev förra meddelandet när du la in bilden...

Jag funderar på att man skulle kunna vinklat lampan mot plexiglaset (i samma vinkel) och lämnat två olackade ringar där, kan va snyggt !
HA ha jag kom på det först...... :D :D :D

BUTTERKAKA TILL MARKUS

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
fluppen skrev:
jag skrev förra meddelandet när du la in bilden...

Jag funderar på att man skulle kunna vinklat lampan mot plexiglaset (i samma vinkel) och lämnat två olackade ringar där, kan va snyggt !

Så kan man ju oxå göra, men nu är det ju så att jag är trafiklärare & jag tänker ganska mkt på säkerhet, jag vill på nått sätt att mitt baklyse ska synas ganska mkt.

I framtiden så kommer det att sitta mest troligt ett diodlyse högst upp på skärmen, så hela skärmen kommer att bli vit.....

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
fluppen skrev:
sticker inte plexit ut utanför bakdelen ? jag menar plexit e väl tjockare än orginalundertrayn ??

Längstbak högst upp så har jag böjt upp plexit lite under skärmen, jag skaffade böj/bockningsbart plexiglas.

Sen vid infästningarna så slipade jag ner plexit så det skulle bli så rak kant som möjligt med orginal bakdelen

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
R1 Uffe skrev:
Längstbak högst upp så har jag böjt upp plexit lite under skärmen, jag skaffade böj/bockningsbart plexiglas.

Sen vid infästningarna så slipade jag ner plexit så det skulle bli så rak kant som möjligt med orginal bakdelen

då förstår jag..

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mer bilder

Bifogat

• imgp2733.jpg
    imgp2733.jpg
    79.8 KB · Visningar: 976

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mer

Bifogat

• imgp2730.jpg
    imgp2730.jpg
    80.5 KB · Visningar: 909

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 Uffe skrev:
Så kan man ju oxå göra, men nu är det ju så att jag är trafiklärare & jag tänker ganska mkt på säkerhet, jag vill på nått sätt att mitt baklyse ska synas ganska mkt.

I framtiden så kommer det att sitta mest troligt ett diodlyse högst upp på skärmen, så hela skärmen kommer att bli vit.....

Så här kommer det att se ut ungefär med diodlysen, det blir nog lite bredare än vad jag har ritat med dioder...

Bifogat

• omgjord.jpg
    omgjord.jpg
    47.1 KB · Visningar: 987

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fluppen skrev:
Ska du ha mitongas (stavning) diodlampa baktill ??

Jag har en kompis som är elektriker som kommer att tillverka diodlyset. (mest troligt)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mange skrev:
Du har ju tappat ljuddämparn Uffe!!! :D ;)

Bakdelen kommer blir riktigt schysst, speciellt när du får dit ett diodlyse

Hade jag haft mer pengar så skulle jag har köpt en ny, men nu är det raka rör som gäller. :squid

Fan orkade inte sätta dit Forpinnarna & Sliponet när jag skulle ta kort.. :fatta!

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
R1 Uffe skrev:

En liten tanke bara , baklysena brukar sticka ut en del , man kan se att det lyser rött även från sidan, på din så sitter lyset innanför undertrayen och det syns ingenting om det kommer nån från sidan i tex en kornsing , en säkerhetsrisk kanske? bara en liten tanke om detta och inte menat att klanka ner på dig.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
fluppen skrev:
har du handlat där ???? säg att du känner mig får du gratis korv med skinnknutarna i ändarna avklippta, only for you my friend... :tummenupp :D

Ska försöka komma ihåg det om jag är nedåt i landet :slicka :rodnar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...