Undertrayen till R1 klar "Så här gör man den"

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ken Keniff skrev:
En liten tanke bara , baklysena brukar sticka ut en del , man kan se att det lyser rött även från sidan, på din så sitter lyset innanför undertrayen och det syns ingenting om det kommer nån från sidan i tex en kornsing , en säkerhetsrisk kanske? bara en liten tanke om detta och inte menat att klanka ner på dig.

Men det är inte så ofta man ser bromsljusen på hojjar och bilar från sidan.... Typ aldrig när jag tänker efter......

/Zana

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Ken Keniff skrev:
En liten tanke bara , baklysena brukar sticka ut en del , man kan se att det lyser rött även från sidan, på din så sitter lyset innanför undertrayen och det syns ingenting om det kommer nån från sidan i tex en kornsing , en säkerhetsrisk kanske? bara en liten tanke om detta och inte menat att klanka ner på dig.

Det är lungt KK, jag tror det är rätt lungt det där med ljus från sidan, är mest orolig för bilar bakom mig, men dom ska nog se lyset mitt

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Ken Keniff skrev:

hur ofta har du användning av bromslyset i sidled ??? jag menar ser bilarna dig bromsa när du e rakt framför dom i en korsning, så hinner du alltid iväg från bilen innan han kör in i dig, om du inte retat han och han e ute efter dig dvs... :D

:tummenupp

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Mitt lyse syns........................inte riktigt från sidan men men lite snett bakifrån då ( jaja messerschmittar ;) )........men ni fattar vad jag menade .............lysena sticker ut lite och inte inkapslat bakom.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Ken Keniff skrev:
Mitt lyse syns........................inte riktigt från sidan men men lite snett bakifrån då ( jaja messerschmittar ;) )........men ni fattar vad jag menade .............lysena sticker ut lite och inte inkapslat bakom.

Du har rätt faktiskt, men som sagt är mest brydd för bilar bakom mig, men sen när diod lysen kommer(om det nu blir sånna alltså) så ska jag försöka dra dom lite i sidled oxå.....

Bifogat

• imgp2732.jpg
    imgp2732.jpg
    47.3 KB · Visningar: 670

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Materialet i fråga här, är inte plexiglas. Det är polykarbonat, som är mjukare och segare än plexiglas. Plexi har en förmåga att spricka för minsta lilla. Polykarbonat är bättre. Dock blir även polykarbonat sprött i kyla.

:mattias

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Mitt bidrag: Plocka loss den otroligt fula orginalplasten och gjut av denna (dvs allt utom bakläppen).

På denna bild har jag klippt till det glasfiber jag tror kommer att gå åt. (Fick kameran gratis med min adsl-uppkoppling, inte den bästa kvalitén direkt..)

Bifogat

• undertray1.jpg
    undertray1.jpg
    41.2 KB · Visningar: 670

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Nu är det mesta avgjutet och klart. Dags att lägga igen hålet där bakflärpen stack fram.

Bifogat

• undertray2.jpg
    undertray2.jpg
    30 KB · Visningar: 663

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Nästan färdig. (Inte.. nu är det bara attt slipa, spackla, slipa, spackla.. Men kul är det.)
När undersidan är klar är det sedan dags att vända på den och bygga upp kanter för batterilåda etc.

Bifogat

• undertray3.jpg
    undertray3.jpg
    21.4 KB · Visningar: 639

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Bjorn N skrev:
Nästan färdig. (Inte.. nu är det bara attt slipa, spackla, slipa, spackla.. Men kul är det.)
När undersidan är klar är det sedan dags att vända på den och bygga upp kanter för batterilåda etc.

Gör du en åt mig med eller?? :rolleyes:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fluppen skrev:
Var plexit 4 mm tjockt??

Japp det var 4 mm mitt, men en kompis som äger en SP 1 har 5 mm. Om du nu vill slippa spackla, slipa, spackla, slipa osv, så rekomenderar jag att göra i Makrolon (Plexi) som jag använder, det är böj bart, bockningsbart mm.

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Mycket snyggt R1 Uffe! :tummenupp :tummenupp

Jag ligger redan i planeringsstadiet för en härmis jag med...

Men jag funderar på att göra den i svart plast direkt...

Och sen är det ju problemet med baklyse... funderar på att borra hål längst upp för ett antal röda dioder och sen koppla lyset själv..

Annars är ju detta lyse från http://www.performancemotorcycleparts.com/ jävligt grymt med blinkers och allt...men 100£.. Näääääää

Bifogat

• diodbaklyse.jpg
    diodbaklyse.jpg
    13.4 KB · Visningar: 588

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
greven skrev:
Mycket snyggt R1 Uffe! :tummenupp :tummenupp

Jag ligger redan i planeringsstadiet för en härmis jag med...

Men jag funderar på att göra den i svart plast direkt...

Och sen är det ju problemet med baklyse... funderar på att borra hål längst upp för ett antal röda dioder och sen koppla lyset själv..

Annars är ju detta lyse från http://www.performancemotorcycleparts.com/ jävligt grymt med blinkers och allt...men 100£.. Näääääää

Det är bara att HÄRMA på Greven, visst 100£ är mkt, men köp då istället LED - Brake/Tail lights för 45£ på samma sida, dom duger gått & väl

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Eller köp ett duke-lyse och sätt upp och ner i undertrayen. (Min plan.) Jag såg det på en hoj som någon fixat upp i version 1.0 av sporthoj och det såg cleant ut.

Iofs 380 spänn men i alla fall s-märkt (så att ingen kan tjafsa med en).

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
ang din hemmagjorda undertray Uffe... :) Finns det liknande plexiglas/polykarbonat i färger såsom vit? När du lackade plexit tog du färgkoden av Yamaha eller chansa du bara? Vad är det för vit?? standard?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Garpe skrev:
ang din hemmagjorda undertray Uffe... :) Finns det liknande plexiglas/polykarbonat i färger såsom vit? När du lackade plexit tog du färgkoden av Yamaha eller chansa du bara? Vad är det för vit?? standard?

Ingen färkod tog jag.

Köpte Plastic Padding´s vita färg & målade, det är ju inte samma nyans, men det duger åt mig

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Garpe skrev:

HAr hört att det finns färgat plexi oxå

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...