Undertrayen till R1 klar "Så här gör man den"

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
R1 Uffe skrev:
Det är bara att HÄRMA på Greven, visst 100£ är mkt, men köp då istället LED - Brake/Tail lights för 45£ på samma sida, dom duger gått & väl

Jag tänkte nog köra med lösa dioder... och sen blir nog skivan i svart PVC istället (så slipper man lacka)... och vita lysdioder som nrplåtsbelysning... och sen blir det som vanligt peugeot 206 sidoblinkers, vita såklart... och till sist en nrplåt från thorsell reklam :squid

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
greven skrev:
Jag tänkte nog köra med lösa dioder... och sen blir nog skivan i svart PVC istället (så slipper man lacka)... och vita lysdioder som nrplåtsbelysning... och sen blir det som vanligt peugeot 206 sidoblinkers, vita såklart... och till sist en nrplåt från thorsell reklam :squid

Peugot blinkers... hur ser dom ut =)) Har du en bild...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
greven skrev:

Jag kan rekomendera Peugeot 307 sidoblinkers istället, mkt snyggare, här kommer nå bilder på dom. Du ska ju helst se blinkerserna "LIVE"

Bifogat

• imgp2657.jpg
    imgp2657.jpg
    40 KB · Visningar: 572

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
mer

Bifogat

• imgp2707.jpg
    imgp2707.jpg
    49 KB · Visningar: 600

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Bjorn N skrev:
Eller köp ett duke-lyse och sätt upp och ner i undertrayen. (Min plan.) Jag såg det på en hoj som någon fixat upp i version 1.0 av sporthoj och det såg cleant ut.

Iofs 380 spänn men i alla fall s-märkt (så att ingen kan tjafsa med en).

kan du fixa fram bild på det lyset ??

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Garpe skrev:
ang din hemmagjorda undertray Uffe... :) Finns det liknande plexiglas/polykarbonat i färger såsom vit? När du lackade plexit tog du färgkoden av Yamaha eller chansa du bara? Vad är det för vit?? standard?

Gå in hos din lokale lackerare med en bit av din hoj (den färg du vill ha det i) så tar han fram en likvärdig färg åt dig....eller hos nån bra bildelsförsäljare...

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
R1 uffe... Jag var in till en glasmästare ida o frågade efter ltie böjbart plexi.. Men det var satans dyrt jue.. 1600:- för 1x1m :(
Men hade han haft hemma en liten bit hade det inte vart nåt problem.. 100 lapp o en krans ;)

Det ja sökte var en vitfärgad böjbar plexibit... ja frågade om att lacka genomskinlig sådan.. Han menade att färgen lossnar lr spricker... så ja hoppas att din sitter.. Kanske e olika för var färg man använder... :confused:

Blir nog att kolla runt lite hos andra glasmästeri efter en snutt vit :)

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Garpe skrev:
R1 uffe... Jag var in till en glasmästare ida o frågade efter ltie böjbart plexi.. Men det var satans dyrt jue.. 1600:- för 1x1m :(
Men hade han haft hemma en liten bit hade det inte vart nåt problem.. 100 lapp o en krans ;)

Det ja sökte var en vitfärgad böjbar plexibit... ja frågade om att lacka genomskinlig sådan.. Han menade att färgen lossnar lr spricker... så ja hoppas att din sitter.. Kanske e olika för var färg man använder... :confused:

Att färgen lossnar kan bero på att det är en fet plast, men det finns färger för det oxå. Spricker....nej knappast, jag snacka med en lackerare, och han sa att man i princip kan lacka en plastpåse och knyckla ihop den och ändå håller det...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Garpe skrev:

Det lät ju inte bra, men jag ruggade upp "insidan" av plexit med slip papper, sen lackade jag den, har då inte haft nå problem än, nu är man ju så pass vass på att skruva bort denna underdel så det lär gå fort & lacka om den ifall det behövs. Vet att plexi är dyrt, men som sagt har dom en bit över ungefär 65x40 cm så räcker det med fika pengar.......& en bulle :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
R1 Uffe skrev:
Det lät ju inte bra, men jag ruggade upp "insidan" av plexit med slip papper, sen lackade jag den, har då inte haft nå problem än, nu är man ju så pass vass på att skruva bort denna underdel så det lär gå fort & lacka om den ifall det behövs. Vet att plexi är dyrt, men som sagt har dom en bit över ungefär 65x40 cm så räcker det med fika pengar.......& en bulle :tummenupp

Är det 65*40 cm man behöver ? eller höfta du bara ?
*kanske man slipper mäta :rolleyes: *

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bjorn N skrev:
Nästan färdig. (Inte.. nu är det bara attt slipa, spackla, slipa, spackla.. Men kul är det.)
När undersidan är klar är det sedan dags att vända på den och bygga upp kanter för batterilåda etc.
Bjorn N, kan du inte skriva en lite mer ingående beskrivning av hur man går till väga för att gjuta med glasfiber för oss noviser? :)

Jag tycker det verkar vara en intressant lösning då man slipper såga sönder sin befintliga plast..

Gjöt du glasfiberväven direkt på orginalplasten? I så fall, vad använder man för medel på plasten för att få glasfiberavgjutningen att lossna när den härdats?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fluppen skrev:
Är det 65*40 cm man behöver ? eller höfta du bara ?
*kanske man slipper mäta :rolleyes: *

Jag tog en bit som var 70x40 & då blev det över plexi, när du har tagit loss den svarta underdelen på R1, ta måttet vars det är bredast på bak skärmen/kutsen som sitter fast & hur lång den ska vara. Det är ju bra att veta xakta mått i fall dom inte har så många bitar över hos glasmästaren

JAG SKA KOMMA I HÅG ATT TA MÅTTEN IDAG SÅ FÅR DU DOM FLUPPEN

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 Uffe skrev:
Jag kan rekomendera Peugeot 307 sidoblinkers istället, mkt snyggare, här kommer nå bilder på dom. Du ska ju helst se blinkerserna "LIVE"

Hmmmm, vadå istället? Dom är exakt likadana! :fakta

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så här såg dom ut på hoj nr 2 som jag monterade dom på...

Nu blir det tredje gången... har inte hittat några snyggare/billigare än..

Bifogat

• blink3.jpg
    blink3.jpg
    98.7 KB · Visningar: 449

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
greven skrev:
Så här såg dom ut på hoj nr 2 som jag monterade dom på...

Nu blir det tredje gången... har inte hittat några snyggare/billigare än..

Vad pröjsade du för ett par 307 blinkare då?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
greven skrev:
Hmmmm, vadå istället? Dom är exakt likadana! :fakta

*Sorry* läste lite fort, trodde det stod Peugeot 205 :bow

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Garpe skrev:
Vad pröjsade du för ett par 307 blinkare då?

Hos våran Peugeot handlare kostade dom 70/kr st

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...