Ozzi
Guest
för det är mellan att betala typ 3000kr till körskolan för körlektioner eller köra själv
Låter billig i förhållande till det som kan hända istället.
för det är mellan att betala typ 3000kr till körskolan för körlektioner eller köra själv
problemet är just att jag är helt pank, ett rör sprack hemma hos mig och fick en fin faktura på 3000kr
så min tanke är att man kör några timmar för att finslipa körningen. det är inte det mekaniska som brister utan det psykiska att vara ute i trafik, man glömer blinkersen här och där, blir lite stressad osv. och jag tror att det skulle vara mycket skönare att öva själv utan någon handläggare
det är inte det mekaniska som brister utan det psykiska att vara ute i trafik, man glömer blinkersen här och där, blir lite stressad osv.
http://www.polisen.se/Stockholms_la...ockholms-lan/Trafikkontroller-Stockholms-lan/
Man brukar kunna läsa vad de fokuserar på olika veckor - ibland står de på alla större ut/in-farter vilket kan vara bra att känna till om man "har glömt körkortet" ;-)
"Men jag har ju inga pengar" men hur ska du betala för uppkörningen/-arna/bensinen/försäkringen/besiktningen/utrustningen om du ej har några pengar?
Du kan även bli stoppad på ren rutinkontroll.
Den stora "faran" med att köra utan kort är nog dessutom inte risken att bli stoppad utan konsekvenserna om du råkar ut för en olycka. Då kan du råka i riktigt trubbel, speciellt om du är vållande.
Hur fungerar det med försäkringarna i sverige om man kör utan kort, här på åland skulled om fortfarande gälla.
problemet är just att jag är helt pank, ett rör sprack hemma hos mig och fick en fin faktura på 3000kr
så min tanke är att man kör några timmar för att finslipa körningen. det är inte det mekaniska som brister utan det psykiska att vara ute i trafik, man glömer blinkersen här och där, blir lite stressad osv. och jag tror att det skulle vara mycket skönare att öva själv utan någon handläggare
www.polisen.se kolla var dom har kontrollerna i ditt län och vilka dagar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |