Undkomma nykterhetskontrollerna

Status
Ej öppen för fler svar.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
men det är också mitt fel för jag inte har förklarat situationen fullt ut. sen april har jag åkt med en körskola och har haft ca 12 dubbel lektioner.

De mjölkar dig eftersom de tycker att du skall ha fler lektioner när du fortfarande glömmer använda blinkers och blir stressad i stadstrafik?

Du kan fan inte vara på riktigt. Noll självinsikt.

Du har felaktiga beteenden. Kör du mer själv kommer du bara att åstadkomma att du nöter in dessa så att du kommer att göra lika fel på uppkörningen.

Lösningen på ditt problem heter:

1) Fler körlektioner.

2) Privat handledare.

Kan du av någon anledning inte fixa dessa så skall du lägga planerna på is till nästa sommar och se till att du kan ta kortet då, eftersom du saknar förutsättningarna nu. Jag är ledsen om det här är en sanning du inte gillar att höra, men vi är många som av olika skäl inte lyckades få den eftertraktade lappen den sommar då vi egentligen ville ha den.

Det kommer en sommar till. Vänta och njut av en bra MC-säsong 2011. Att gilla läget och ta sitt ansvar, det är så man gör om man är vuxen.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
När det gäller själva körningen så ger körkortet egentligen ingen som helst garanti för att vederbörande är en lämplig trafikant.
Tror säkert trådskaparen kör hoj bättre än min 70-åriga mamma som fick behörigheten "på köpet" när det begav sig. Vågar också påstå att många olyckor (kanske de flesta) beror på att människor bär sig åt som höns, körkort eller ej..
Samtidigt, att ge sig själv körlektioner känns rätt fånigt. På inhägnat område för att träna "balans" etc, why not. Att stressad vingla runt i trafiken, helst inte..

.

Last edited:

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Tänk efter själv hur många gånger du blivit stoppad när du kört bil.. Jag har kört bil i 10år och aldrig blivit invinkad..
Körde mc utan körkort i 6mån, skuttade in på en körskola och gick två lektioner sen uppkörning sen klart.

Billigt.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Precis alla andra lösningar är i detta fallet bättre. Ta ett SMS lån, låna av någon privat, Mamma och Pappa, eller varför inte testa banken?
Polisen är ditt minsta problem, om du tänker vara en rättskaffens människa framöver i ditt liv. Försäkringbolagen är det som är ditt problem här. Skulle det hända något så släpper de dig aldrig.
Du riskar att förstöra hela ditt liv, ekonomiskt, för att köra lite moppe själv.
GÖR DET INTE!!

Planerar du inte att vara på rätt sida lagen eller sköta dig framöver, ja då spelar ju inget någon roll..

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Tänk efter själv hur många gånger du blivit stoppad när du kört bil.. Jag har kört bil i 10år och aldrig blivit invinkad..
Körde mc utan körkort i 6mån, skuttade in på en körskola och gick två lektioner sen uppkörning sen klart.

Billigt.

Så varför tog du ens kortet? Ännu billigare ju...

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag tror inte det är många körskolor som mjölkar folk på pengar om jag ska vara ärlig, dom flesta som säger så kör faktist dåligt och det är därför dom inte blir ivägsläppta till uppkörning av körskolan. Man ska uppnå en viss nivå innan man är redo att dra ut och köra själv det handlar inte bara om att klara av uppkörningen så är man jätteduktig.

Jag tänkte precis lika dant själv när jag började på mitt körkort denna sommaren "jag behöver nog bara 5 lektioner säger dom jag behöver mer mjölkar dom mig" och det var lite svårt att förstå men sen när jag väl hade kört 15 lektioner så insåg jag varför dom inte släppte mig till uppkörning fast jag själv tyckte jag var redo.

Btw har du inte råd me kortet vänta tills nästa sommar tänk på att du även utsätter andra trafikanter för en stor fara. Tänk när du ska göra en vänstersväng på landsväg och du har GLÖMT din blinkis igen vad händer då?

TÄNK efter ordentligt om mc åkande kanske är för dyrt för dig har du inte råd me ett par körlektioner till kommer du endå inte ha råd med service däck och stora lass med vofflor ute på fiken endå.

DanskenJr

Livet är en fest, vet inte vad man får!
Gick med
20 Jun 2010
Hoj
nohojyet

Billigt.

Jag har haft mitt körkort i 2 år nu, har blivit stoppad 3 ggr! Så mja vissa blir stoppade ofta, andra sällan.

Sedan kan jag knappt räkna hur många ggr jag sett polisen stå bakom en lastbil eller på en bro med en laserpuffra.

Körkortet är något man har till låns, det kan försvinna precis när som helst!

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag har haft mitt körkort i 2 år nu, har blivit stoppad 3 ggr! Så mja vissa blir stoppade ofta, andra sällan.

Sedan kan jag knappt räkna hur många ggr jag sett polisen stå bakom en lastbil eller på en bro med en laserpuffra.

Körkortet är något man har till låns, det kan försvinna precis när som helst!

När jag tog bilkortet blev jag stoppad 6 ggr dom första 2 veckorna jag hade det :) Var jag än kör så är det nykterhetskontroller:D Och man vet aldrig när man blir invinkad när dom ligger bakom kan hända när som hälst. (Jag hade bilen skriven på pappa som har annat efternamn så dom trodde jag snott den varje gång jag blev stannad)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
problemet är just att jag är helt pank, ett rör sprack hemma hos mig och fick en fin faktura på 3000kr :huvet

så min tanke är att man kör några timmar för att finslipa körningen. det är inte det mekaniska som brister utan det psykiska att vara ute i trafik, man glömer blinkersen här och där, blir lite stressad osv. och jag tror att det skulle vara mycket skönare att öva själv utan någon handläggare

Är du på riktigt? :va

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Riktigt jävla smart att uppmana en kille som inte ens har A-kort att försöka komma undan snutjag eller köra utan körkort överhuvudtaget. Killen glömmer att sätta på BLINKERS!!!!! hur jävla säker tror du han är i trafiken då?? Han blir stressad av en vanlig vardagssituation, vill du verkligen möta honom i trafiken, eller köra om honom? Blåser du om honom på motorvägen o han vinglar till så sätter han inte bara sitt liv i fara utan dig o alla andra han möter. Vi pratar inte om någon som har erfarenhet eller kunskap utan någon som öppet medger att han inte klarar av en vardaglig situation i trafiken.

Du kanske var mycket säkrare i sådana situationer och förmodligen redan hade bilkort i handen vilket gjorde att du var mer avslappnad i trafiken, denna person verkar inte ha det och är mycket mer osäker hur kan du då föreslå att personen ska försöka undkomma snutjag o välja vägar där polisen inte kommer åt?

Mitt inlägg har inget med moralpredikan att göra utan handlar rent om att personen inte alls är redo för trafik och dess situationer han kan mötas. Bryr mig inte så mycket om personen har körkort eller inte, men han säger själv att han blir stressad i vissa situationer, för mig visar det att han inte är redo att släppas lös ensam i trafiken.
Finns fler alternativ än körskolan om han tycker dom mjölkar en på pengar. Vill man så kan man. :tummenupp

Bra har ditt inlägg inte nåt med moral predikan att göra så släng ingen truten för jag är trött på allt ditt jävla gapande.

Gå inte ut alls om dagarna för du vet aldrig vet du stöter på, nån kanske har petat några E, lite roppar och en skön hårsmacka över det.

Trygghetensnarkomanernas land visar än engång hur den fått grepp om folket.

Blev din polare mjöklad?
Han kanske insåg att han inte var redo för körkort förren körskolan ansåg det eftersom det gick på 24 000 kr.

Skillnaden är väl att han hade råd!

HA ha ja du köra ifrån polisen är ju jätteenkelt när man är novis, som sagt jag hoppas polisen läser detta. Nej förresten de gör jag inte för dom måste ju tycka att vi är idioter!
Kan ni inte skaffa er ett eget moppeforum eller nåt:tummenupp

orka sitta här och försöka få in det i era hjärnor när det är så fint väder ute. lägg ner moral snacket för det där är bara just det du eller din moral tycker. den skiter jag fullständigt i. Killen ville ha råd och fick det :) enkelt va?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...