Trådskaparen måste skoja. Så dum i huvudet kan väl ingen vara på riktigt...?!?! Eller ?!?!
Egentligen borde man tipsa polisen om denna tråd...
Kör bara, men inte på stora trafikerade vägar. Orka med all moralpredikan som vissa försöker få vuxenpoäng för med andra sekunden bryter själva mot hastighets och andra trafik regler.
Jag körde själv med egen hoj utan kort. Tog A kortet för ca. 3000kr på egen hand, polarn vart mjölkad av trafik skolan på 24 000kr och tror du han lärde sig mer än mig? Killen vet inte ens hur man kör en hoj och redan skrotat en hoj och vurpat med den andra.
Se bara till att inte köra på vägar där mycket folk dagligen kör, snuten står oftast på platser som passeras av många, inte mitt ute i ingenstans där fåtal personer passerar. Du bör kunna vägarna bra också så att ev. snutjag med bil kan riskfritt avbrytas genom att ta in på en mindre väg där en bil inte kan passera.
Det är skönt att se att ironin inte är död.Kör bara, men inte på stora trafikerade vägar. Orka med all moralpredikan som vissa försöker få vuxenpoäng för med andra sekunden bryter själva mot hastighets och andra trafik regler.
Jag körde själv med egen hoj utan kort. Tog A kortet för ca. 3000kr på egen hand, polarn vart mjölkad av trafik skolan på 24 000kr och tror du han lärde sig mer än mig? Killen vet inte ens hur man kör en hoj och redan skrotat en hoj och vurpat med den andra.
Se bara till att inte köra på vägar där mycket folk dagligen kör, snuten står oftast på platser som passeras av många, inte mitt ute i ingenstans där fåtal personer passerar. Du bör kunna vägarna bra också så att ev. snutjag med bil kan riskfritt avbrytas genom att ta in på en mindre väg där en bil inte kan passera.
Det är skönt att se att ironin inte är död.
Trådstartaren: att vara en vinglig nybörjare som glömmer bort blinkersen och köra runt i Stockholms innerstad är att tigga om att bli stoppad av polisen.
Skulle du börja på att vingla till det med blinkersen och samtidigt t.ex. köra över en heldragen linje vid ett filbyte eller något samtidigt som du har en civil polisbil bakom dig så skulle det t.ex. någon av de här två sakerna kunna inträffa:
* Polisbilen blinkar blått direkt och stannar dig. Antingen för att du är en vingelpelle och polisen vill se varför du är en vingelpelle, eller så för att du missat blinkersen.
* Polisen gör en slagning i registren och ser där att fordonets ägare saknar A-kort. Då kan de anta att det är något som inte riktigt stämmer och stoppar dig därför.
Ett annat tänkbart scenario skulle kunna vara att du får en målad polisbil bakom dig och känner dig stressad av det. I stressen så tänker du lite för mycket på polisbilen och lite för lite på allt annat runtomkring dig så att du håller på att klippa en fotgängare på ett övergångsställe eller köra mot ett rödljus. Då riskerar det också att bli disco i backspeglarna.
Om det psykiska spökar för dig redan nu och får dig att missa vad du ska göra när du är ute i trafiken så finns ju risken att det inte direkt blir bättre av att du är ute och kör olagligt och får snutnoja av det.
Tänk på att kostnaden för ett nytt körkortstillstånd är dyrare om man har fått det tidigare återkallat. Istället för 220kr kostar det då 1670kr. Sedan lägger du den kostnaden på bötesbeloppet för olovlig körning (dagsböter) och att göra om riskutbildningarna. Hur mycket tjänar du på det?
Kör bara, men inte på stora trafikerade vägar. Orka med all moralpredikan som vissa försöker få vuxenpoäng för med andra sekunden bryter själva mot hastighets och andra trafik regler.
du skojar nu va??!!
Har man inget körkort så kör man inte, enkelt!!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|