UNGJÄVLAR!!! (ex-rasist, javisst)

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Tudde skrev:
själv behövde jag aldrig be snällt eller höja min röst åt dom små glinen som ränner runt i mitt område.

bad ungarna snällt hämta deras mamma eller pappa å komma till hojen så skulle dom få sig en liten tur på hojen.

efter ha pratat med deras päron å försäkrat att det skulle gå rätt lugnt å slängt på ungarna lite skydd så kan jag säga att jag har nog extremt många ögon på min hoj som ser till att den inte pillas på.

btw vart en å annan vuxen osså som ville med.. gick lite fortare då dock ;)

Skön lösning!!!
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
vet inte men det kanske bara var jag som liten...

men tror inte så mycket på å försöka skrämma skiten ur nån unge.

för egen del vart det bara jaja du ska nog få igen nån annan gång din lille gubbe, som snurrade runt i min skalle nån timme efteråt
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Men för fan Swedie.Om ungarna bara tyckte att du var en kul typ och ville busa lite?Nu har du ju utmärkt dig som idiot och gissa vem som blir påhälsad om någon unge råkar illa ut i ditt område - Antagligen han som dunkar ungar i väggen för att de pillar ett par gånger med brevinkastet.

Hade det varit mina ungar så hade du fan fått veta att du levde. Steg ett: säg till ungarna, steg två: säg till föräldrarna och SEN kan du skrämma ungarna lite.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Få dem att erkänna. Inte så svårt om man skrämmer dem med liknande "Men jag såg er från fönstret" Då brukar det krypa fram(med tårar) att det var ju inte meningen etc. Fortsätt så ända tills de säger tydligt hur det gick till.

Nu med bevis, bör man väl kunna kräva ersättning av målsmän och ev deras försäkringsbolag? De ansvarar väl för barnens handlande.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Swedie skrev:
Seriöst, aga är det ända som hjälper. Ungar fattar sällan genom ord att det är fel dom gör. Jag har endast minnen från ung när jag gjorde fel och där jag blivid "agad" eller ryckt i armen, eller i örat osv. Har inte nått minne av nått tillfälle då jag gjord fel och jag blivit endast tillsagd.

Har en historia att berätta, var några ungar (råkar vara mörkhyade / mellanöstern / irak) i området där jag bodde och dessa ungar höll på att klättra in på min altan, samt titta in i mitt brevlådeinkast på dörren. Första gångerna tänkte jag bara, äh.. ett hyss. Lugnt. Men när det upprepade sig så började jag bli arg. Så 3e gången de öppnade brevlådsinkastet så stog jag redo och drämde upp dörren i planeten, sen gick jag runt dörren och märkte en smärre chockad unge. Och ungarna runtomkring, cirka 4 st....fick se på när jag helt enkelt visade för ungen som gjorde det att det är fel. Jag lyfte upp han på väggen och tryckte till lite lätt så att han kände det och det började rinna en del tårar i ögonen efteråt (inte av smärta!!! utan han var rädd...). Efter detta hade jag inte ett enda problem med dessa ungar igen.

Börja visa ungarna vad som är FEL! Ord hjälper oftast inte.

Man kan ju undra varför ungar inte har någon respekt längre? Har det med avsaknaden av agan att göra?

Chrille, hade det varit mina ungar hade jag skämts.
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Nyteknik skrev:
Börga med att prata med föräldrarna. På ett lugnt och sansat sätt.
Vet inte om en diskussion med föräldrarna hjälper? Har de inte bättre tillsyn på sina barn så är det tveksamt om det finns några stålar. Vad fan tank om de bränt sig eller något? Hade min junior (Johan5år) klängt så hade han blivit ordentligt "tillrättavisad" av mig. Du kan inte spöa ungarna ta päronen de är ansvariga.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Chrille skrev:
Men för fan Swedie.Om ungarna bara tyckte att du var en kul typ och ville busa lite?Nu har du ju utmärkt dig som idiot och gissa vem som blir påhälsad om någon unge råkar illa ut i ditt område - Antagligen han som dunkar ungar i väggen för att de pillar ett par gånger med brevinkastet.

Hade det varit mina ungar så hade du fan fått veta att du levde. Steg ett: säg till ungarna, steg två: säg till föräldrarna och SEN kan du skrämma ungarna lite.
Det jag skrev lät allvarligare än det var. Att ungen fick dörren i huvet var först o främst inte ens meningen. Sen sättet jag höll ungen på var inte genom tröjan... det var bara för att slipa hukamig som jag lyfte upp han :p

Visst, jag skulle reagera som dig om det var min unge som åkte på prygel... men jag pryglade inte. Prygel är att slå en unge. det gjorde jag inte.

Sen vet jag inte hur du bor, men det området jag bodde i var ett s.k Ghettoområde och där är föräldrarna med på hyssen. Så lite i skägget pratar du nog om du inte har erfarenhet av just svåra ungar.

Jag kände INTE ungarna, de var såna som även kastade sten efter en när man cyklar i området. Eller säger "fitta" "kukjävel" osv... de har ingen som helst uppfostran.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
eisbaer skrev:
....

Chrille, hade det varit mina ungar hade jag skämts.

För att ungarna leker med ett brevinkast??? Vad gör man om ungarna kastar snöboll?? Piskan direkt??
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Chrille skrev:
För att ungarna leker med ett brevinkast??? Vad gör man om ungarna kastar snöboll?? Piskan direkt??

För att mina ungar har klättrat upp på nåns altan och sliter i brevinkastet ja, jag hade skämts.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Oavsett vad som diskuteras i tråden(orkar inte ens läsa den), så ogillar jag iaf den rasistiska tonen i rubriken..
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Swedie skrev:
Seriöst, aga är det ända som hjälper. Ungar fattar sällan genom ord att det är fel dom gör. Jag har endast minnen från ung när jag gjorde fel och där jag blivid "agad" eller ryckt i armen, eller i örat osv. Har inte nått minne av nått tillfälle då jag gjord fel och jag blivit endast tillsagd.
.....................
Börja visa ungarna vad som är FEL! Ord hjälper oftast inte.

Nä, men så blir de som i mellanöstern (även i sverige iof) sen där alla går o nitar alla för ingenting... Tror inte på din lösning... den hjälper säkert men verkar dumt att alla ska gå o va rädda för en. Killen övanför som bjöd på en runda med hojen kom verkligen med en bra lösning. Fast du kunde ju gärna inte bjuda dom på en runda med brevinkastet...

Edit: Hade du eller någon annan gjort så med min Alex så hade jag hälsat på dej/den lite... :fatta! :yoparty
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chrille skrev:
För att ungarna leker med ett brevinkast??? Vad gör man om ungarna kastar snöboll?? Piskan direkt??

Japp! Ett par stadiga rapp över ryggen bara, och kanske en blygsam "flying elbow" för att verkligen märkera.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
weeeiii skrev:
jag va i tandläkaren idag, efter d körde jag hem för att käka o sen tillbaka till skolan. tänker att jag går upp o käkar o sticker direct.

Vad gjorde du i tandläkaren för övrigt?
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
oFFkeFF skrev:
Oavsett vad som diskuteras i tråden(orkar inte ens läsa den), så ogillar jag iaf den rasistiska tonen i rubriken..
Håller med,enligt reglerna så borde den väl vara stäng för länge sen??Har en mörhyad man på jobbet,han säger att vi får kalla honom för vad som helst utom just neger,tydligen så är det ett väldigt negativt ord för dom som är mörkhyade.Han vill helst bli kallad för svart.Tror att ordet neger härstammar från slaveriet o att det är därför det upplevs som negativt.Barn är barn oavsett hudfärg tycker jag iaf,en hurring fick man väl tåla när man va unge o hade hittat på nåt riktigt sattyg,och se hur ovanligt trevlig o väluppfostrad jag blev :rofl .............eller?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Plelle skrev:
Nä, men så blir de som i mellanöstern (även i sverige iof) sen där alla går o nitar alla för ingenting... Tror inte på din lösning... den hjälper säkert men verkar dumt att alla ska gå o va rädda för en. Killen övanför som bjöd på en runda med hojen kom verkligen med en bra lösning. Fast du kunde ju gärna inte bjuda dom på en runda med brevinkastet...

Edit: Hade du eller någon annan gjort så med min Alex så hade jag hälsat på dej/den lite... :fatta! :yoparty
Aga är inte att nita eller att slå en unge. Ok, "aga" kanske är fel ord. Kan väl erkänna det. Men att rycka ungar i örat, nypa osv.. det är markering att vad de gör är fel. Fortsätter de, får de mer "markeringar". helt enkelt.

Jag, kanske skulle ha lagt mig ner vid dörren och börjat leka med dom? ja, så troligt... Eller bjudit in dom saft o bulle. Jaaa. Nej....
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Mang0 skrev:
1.
2. Har du inte sett dom välta hojen så kan du inte göra ett skit. Herregud, det är ju en 125'a, den välter väl av en vindpust.

Ja! köp ett larm för 3-4 tusen och sätt på 15000 kronorshojen!

Sen när skulle inte 125a stå ostadigare än en större hoj? Bara för att han kör ifrån dig behöver du inte försöka hitta nåt annat att tracka ner på
:rofl

En NSR från 94a kostar inte 15 tusen. Och det finns billigare varianter på larm (700-800).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top