UNGJÄVLAR!!! (ex-rasist, javisst)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ok Jin Chun skrev:
De flesta föräldrar bryr sig nog. Skönt att höra att det finns de som förstår att man kanske måste visa att det inte är så trevligt. Men de som bara förnekar att deras barn skulle kunna göra fel, vad är problemet med de? Orkar de inte ta tag i problemet? Tror de att allt ordnar sig ändå? Jag tycker egentligen väldigt synd om de här barnen som inte har föräldrar som kan tala om för de vad som är rätt eller fel.
Jo man har ju samlat på sig lite dagiserfarenheter genom åren,det verkar allmänt som att det e slipsnissarna som tror att deras barns hjärnor är mer utvecklade än dom andras,o därför inte beter sig som alla andra barn.Inte kan väl en blivande företagsledare eller statsminister bajsa på sig o bitas o sån skit?? :rofl
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Ingel skrev:
Ja! köp ett larm för 3-4 tusen och sätt på 15000 kronorshojen!
:dummer :dummer :dummer
Spelar väll ingen roll hur mycket hojen kostat, så resonerar man bara om man har litenm dick som säkert alla vet. :kocko men det va inte det jag ville säga främst. Det ja ville kommentera var att oavsett vad hans hoj har kostat honom så kan du alldrig klanka ner på honom för att han har en billig hoj, det är väl hans val? (ganska smart val skulle jag säga) å han blir nog lika förbannad om den pajar som nån annan blir när ens hoj går sönder :huvet , så det han skrev var helt onödigt att komentera på det sättet du gjorde

Tack för mig
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Genom att ta till handgripligheter mot ett barn lär du barnet att det är ett acceptabelt sätt att lösa problem, vilket i längden leder till att ungarna växer upp till individer som tycker det är okej med våld. Jag har aldrig träffat en enda unge som det inte gått att prata med, även om det tagit tid och det gäller att hitta rätt sätt.

Största felet i dagens samhälle är inte att aga är förbjudet, utan att vuxna har slutat att säga till barn. Förr skulle vilken vuxen som helst säga till om de såg ett barn göra något fel, nu går så gott som de flesta förbi. Bästa sättet att uppfostra ett barn är att tydligt tala om när det gör fel, att ta till bestraffning om det behövs (dock aldrig fysisk sådan), samt att man är konsekvent och inte ändrar på reglerna. Ju fler vuxna som säger samma sak, desto bättre för barnet.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Miss_Orchidee skrev:
:dummer :dummer :dummer
Spelar väll ingen roll hur mycket hojen kostat, så resonerar man bara om man har litenm dick som säkert alla vet. :kocko men det va inte det jag ville säga främst. Det ja ville kommentera var att oavsett vad hans hoj har kostat honom så kan du alldrig klanka ner på honom för att han har en billig hoj, det är väl hans val? (ganska smart val skulle jag säga) å han blir nog lika förbannad om den pajar som nån annan blir när ens hoj går sönder :huvet , så det han skrev var helt onödigt att komentera på det sättet du gjorde

Tack för mig

1. Klart det spelar större roll om en dyr pryl går sönder än en billig.
2. Han har väl inte klankat ner nåt ?
3. Om man äger å kör 125'a så verkar man vara lite touchy börjar jag få en känsla av.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Macho Woman skrev:
Genom att ta till handgripligheter mot ett barn lär du barnet att det är ett acceptabelt sätt att lösa problem, vilket i längden leder till att ungarna växer upp till individer som tycker det är okej med våld. Jag har aldrig träffat en enda unge som det inte gått att prata med, även om det tagit tid och det gäller att hitta rätt sätt.

Största felet i dagens samhälle är inte att aga är förbjudet, utan att vuxna har slutat att säga till barn. Förr skulle vilken vuxen som helst säga till om de såg ett barn göra något fel, nu går så gott som de flesta förbi. Bästa sättet att uppfostra ett barn är att tydligt tala om när det gör fel, att ta till bestraffning om det behövs (dock aldrig fysisk sådan), samt att man är konsekvent och inte ändrar på reglerna. Ju fler vuxna som säger samma sak, desto bättre för barnet.
WORD :tummenupp
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Macho Woman skrev:
Genom att ta till handgripligheter mot ett barn lär du barnet att det är ett acceptabelt sätt att lösa problem, vilket i längden leder till att ungarna växer upp till individer som tycker det är okej med våld. Jag har aldrig träffat en enda unge som det inte gått att prata med, även om det tagit tid och det gäller att hitta rätt sätt.

Största felet i dagens samhälle är inte att aga är förbjudet, utan att vuxna har slutat att säga till barn. Förr skulle vilken vuxen som helst säga till om de såg ett barn göra något fel, nu går så gott som de flesta förbi. Bästa sättet att uppfostra ett barn är att tydligt tala om när det gör fel, att ta till bestraffning om det behövs (dock aldrig fysisk sådan), samt att man är konsekvent och inte ändrar på reglerna. Ju fler vuxna som säger samma sak, desto bättre för barnet.

Absolut. Men ibland måste man ta med barnet från situationen. Annars når man inte fram.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det där med föräldrarna funkar nog bara om man själv upnåt en viss myndig ålder så att säga.
Själv råkade jag ut för att nån liten skitunge var inne på en gård där min hoj stod parkerad, det var en yamaha 125a med sånt där stöd som fälls upp när man reser upp hojen.
Ungen gjorde tydligen det för skräpet föll ihop med en smäll i backen.
Ungen klarade sig dock undan det hela, sedan kommer ett stycke förälder och skäller ut en efter noter om att man låter så farliga grejor stå där ungarna kan leka.
Att den stod på en privat gård där ungen inte hörde hemma betydde tydligen inte något förr herrn.

Faktiskt så tycker jag ung som gammal borde läras att ge fasen i andras grejor, tyvärr har man ju råkat ut för att förälder plus barn lekt med ens hoj. Karlfan satte ungen på hojen som var rätt nylackad med.
Självklart hade man jordens kronrepa i tanken efteråt.
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
weeeiii skrev:
jag va i tandläkaren idag, efter d körde jag hem för att käka o sen tillbaka till skolan. tänker att jag går upp o käkar o sticker direct. hunden börgar gnälla o ja blur tvungen o gå ut med honom. när jag kommer ut ser jag att MC ligger som en dö sill på gatan!!!!!!!!!!!!!! HELVETE! :huvet :huvet

snacka med några i närheten o fråga om dom sett nåt? naej, har inte sett!

jag är ändå 99% säker på att de va 2 n*ger ungar som vält den!
alltid när jag kör in MCn i förådet så kommer dom 2 ******* ungarna o pillar på MCn. ofta när jag öppnar dörren till förådet så börgar dom klättra upp PÅ MCn! vafan ska man säga till dom när dom inte fattar svenska, o vill inte ge dom stryk heller (dom e typ 5 år) ????

ska man göra en polis anmälan kanske, eller en skadeanmälan till Fb?
ena blinkersen blev total förstörd, den e i 100000 bitar. lite små repor på plasten (3 olika ställen)

snälla, lite råd, vad ska jag ta mig till??? försöka sätta dit ungarna ? eller betala o se glad ut ?


jag hade först visat deras föräldrar vad barnen gör, och skulle det ske några skador på hojen så skulle dem betala(med ränta) för alla uppkomna skador!

tänk bara på att mc är lyx i andra länder,därav deras sk nyfikenhet(bara min gissning)
hoppas det löser sig för dig

som många säger barn e barn
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Mang0 skrev:
1. Klart det spelar större roll om en dyr pryl går sönder än en billig.
2. Han har väl inte klankat ner nåt ?
3. Om man äger å kör 125'a så verkar man vara lite touchy börjar jag få en känsla av.


4. Tänkte du svara idag? Du missa nog mitt inlägg.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nyteknik skrev:
Och det är du som bannar andra för icke rumsrena åsikter?

:skrämd
Läs inlägg jag gjorde efteråt. Aga var fel ord att använda. tror jag, menar iaf inte aga som i aga på 60-talet där pisk o trams ingick.

aga [²'a:ga] agan noun
stryk i "uppfostrande" syfte

Låter så hemskt det där.

Men iaf, jag står nog på mig att på nått sätt måste ungarna som inte fattar genom Ord att vad de gör är fel, på nått sätt visas då att vad de gör är fel. Ta bort deras bästa leksak, eller förbjud dom att vara ute med vissa kompisar som har dåligt inflytande på ungen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Swedie skrev:
Läs inlägg jag gjorde efteråt. Aga var fel ord att använda. tror jag, menar iaf inte aga som i aga på 60-talet där pisk o trams ingick.



Låter så hemskt det där.

Men iaf, jag står nog på mig att på nått sätt måste ungarna som inte fattar genom Ord att vad de gör är fel, på nått sätt visas då att vad de gör är fel. Ta bort deras bästa leksak, eller förbjud dom att vara ute med vissa kompisar som har dåligt inflytande på ungen.

Jo jag tror att det är skitprat, att du som vilt främmande människa gör en sån sak för att skrämmas skulle leda till att ungarna blir bokstavsbarn och slåss.
Det är ju inte presis så att du gick och klappade på dem dagligen, de lärde sig en läxa helt enkelt att det var fel att springa på din altan.
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
Macho Woman skrev:
Genom att ta till handgripligheter mot ett barn lär du barnet att det är ett acceptabelt sätt att lösa problem, vilket i längden leder till att ungarna växer upp till individer som tycker det är okej med våld. Jag har aldrig träffat en enda unge som det inte gått att prata med, även om det tagit tid och det gäller att hitta rätt sätt.

Största felet i dagens samhälle är inte att aga är förbjudet, utan att vuxna har slutat att säga till barn. Förr skulle vilken vuxen som helst säga till om de såg ett barn göra något fel, nu går så gott som de flesta förbi. Bästa sättet att uppfostra ett barn är att tydligt tala om när det gör fel, att ta till bestraffning om det behövs (dock aldrig fysisk sådan), samt att man är konsekvent och inte ändrar på reglerna. Ju fler vuxna som säger samma sak, desto bättre för barnet.


På mig så har "skrämseltaktiken" fungerat ypperligt. Om jag gjort nåt dumt så kom pappa flygandes och rytandes, slängde upp mig i sitt knä och drog av mig byxorna. Man trodde att man skulle bli slagen över rumpan, men han daskade ju bara lite (ungefär lika hårt som jag stryker min tjej över kinden med handen i sänghalmen). Bara det att man vart så rädd då och verkligen greppade att man gjort fel, då vill man inte försätta sig i den situationen igen. Man behöver ju inte gå på knoddarna med knogjärn direkt, men lite rufflig kan man ju vara. Det biter bättre. Sen får du ursäkta, men det är ju allmänt känt att kvinnor "daltar" mer med ungarna. Sen när dem vänder ryggen åt så växer hornen fram på dem.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
NinjaJimmy skrev:
På mig så har "skrämseltaktiken" fungerat ypperligt. Om jag gjort nåt dumt så kom pappa flygandes och rytandes, slängde upp mig i sitt knä och drog av mig byxorna. Man trodde att man skulle bli slagen över rumpan, men han daskade ju bara lite (ungefär lika hårt som jag stryker min tjej över kinden med handen i sänghalmen). Bara det att man vart så rädd då och verkligen greppade att man gjort fel, då vill man inte försätta sig i den situationen igen. Man behöver ju inte gå på knoddarna med knogjärn direkt, men lite rufflig kan man ju vara. Det biter bättre. Sen får du ursäkta, men det är ju allmänt känt att kvinnor "daltar" mer med ungarna. Sen när dem vänder ryggen åt så växer hornen fram på dem.
Är du våldsam idag?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
NinjaJimmy skrev:
På mig så har "skrämseltaktiken" fungerat ypperligt. ...

En djuplodande psykologisk analys.

MWs var bättre. En unge som får stryk lär sig att slåss, att våld är en ok förhandlingsform. Inte bra.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
NinjaJimmy skrev:
På mig så har "skrämseltaktiken" fungerat ypperligt. Om jag gjort nåt dumt så kom pappa flygandes och rytandes, slängde upp mig i sitt knä och drog av mig byxorna. Man trodde att man skulle bli slagen över rumpan, men han daskade ju bara lite (ungefär lika hårt som jag stryker min tjej över kinden med handen i sänghalmen). Bara det att man vart så rädd då och verkligen greppade att man gjort fel, då vill man inte försätta sig i den situationen igen. Man behöver ju inte gå på knoddarna med knogjärn direkt, men lite rufflig kan man ju vara. Det biter bättre. Sen får du ursäkta, men det är ju allmänt känt att kvinnor "daltar" mer med ungarna. Sen när dem vänder ryggen åt så växer hornen fram på dem.
Skulle inte vilja att mina barn va "rädda" för pappa.Viktigt att båda föräldrarna delar på både ris o ros tycker jag(om bägge finns förstås).Själv var jag befogat rädd för min farsa oxå och jag kan nog påstå att det inte ledde till nåt gott iaf.
 

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Kvikkjokk
Hoj
Honda
ktmjacke skrev:
Skulle inte vilja att mina barn va "rädda" för pappa.Viktigt att båda föräldrarna delar på både ris o ros tycker jag(om bägge finns förstås).Själv var jag befogat rädd för min farsa oxå och jag kan nog påstå att det inte ledde till nåt gott iaf.


Jag har aldrig varit rädd för farsan. Man blev rädd över situationen man satt sig i helt enkelt.

En liten kille behöver en fast hand av en vuxen man ibland. Varför är det nästan alltid skillsmässoungar som växt upp utan farsa som är dem värsta ligisterna i ghettoområdena kan man ju fråga sig?
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Haha, många bollar att hålla i luften här, både barnmisshandel /rasiståsikter samt 125or vs. riktiga hojar.

Tänkte bara be om ursäkt, det har aldrig varit avsikt att klanka ner på någons hoj, tyckte bara att det va en dålig investering.

närå, alltid tråkigt när det händer, tur att det va en 125:a :arsele

(min grannflicka på 6 år brukar stå och klappa min hoj, det tycker jag är OK)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top