bikerwoman
Bannad
Hur kan du vara ex-rasist när du stavar sämre än vilken invandrare som helst i det här landet?
NinjaJimmy skrev:Sen får du ursäkta, men det är ju allmänt känt att kvinnor "daltar" mer med ungarna. Sen när dem vänder ryggen åt så växer hornen fram på dem.
Ok,uppfattade dig fel isf.Men man drar ju automatiskt paraleller till sig själv,o min farsa trodde väl att han gjorde rätt oxå,men när ungen inte längre blir rädd utan bara biter ihop så måste ju den som agar gå ett steg längre.Sen ballar det ur.NinjaJimmy skrev:Jag har aldrig varit rädd för farsan. Man blev rädd över situationen man satt sig i helt enkelt.
En liten kille behöver en fast hand av en vuxen man ibland. Varför är det nästan alltid skillsmässoungar som växt upp utan farsa som är dem värsta ligisterna i ghettoområdena kan man ju fråga sig?
Ok Jin Chun skrev:Vad menar du med dalt? Om du menar att vi pratar och respekterar barnets synpunkter och lyssnar, men iallafall markerar vem det är som bestämmer så tror jag att i slutändan så lyssnar barnen mer på "mamma" som lyssnar tillbaka än "pappa" som hotar med stryk. Vem tror du de ber om råd?
NinjaJimmy skrev:Inte det minsta! Är glad att jag blivit ordentligt uppfostrad, så många som inte är det.
ktmjacke skrev:Ok,uppfattade dig fel isf.Men man drar ju automatiskt paraleller till sig själv,o min farsa trodde väl att han gjorde rätt oxå,men när ungen inte längre blir rädd utan bara biter ihop så måste ju den som agar gå ett steg längre.Sen ballar det ur.
bikerwoman skrev:Hur kan du vara ex-rasist när du stavar sämre än vilken invandrare som helst i det här landet?
Diversion skrev:Hon bara läser vidare... Hade det varit min unge så hade han fått veta att han levde samt snällt fått plocka upp böckerna igen.
NinjaJimmy skrev:Ärligt talat så tycker jag inte att man som vuxen ska lägga så mycket vikt vid vad ett barn på fem år har för synpunkter om man säger åt barnet att det gjort fel.
Hotar allas pappor med stryk, eller vad har folk för pappor här egentligen? Jag har aldrig blivit hotad med stryk i hela mitt liv iaf.
Man frågar mamma om vissa saker och pappa om vissa saker. Så är det nog hela livet tror jag.
BlueNote skrev:4. Tänkte du svara idag? Du missa nog mitt inlägg.
Ok Jin Chun skrev:Nej min pappa hotade inte med stryk. Och jo man ska lägga vikt vid vad en 5-åring tycker. Inte när barnet har gjort fel. Då säger man till naturligtvis men i andra sammanhang kan det vara bra att faktiskt visa att man som förälder bestämmer men för det så kan man också lyssna på vad barnen har att säga. Barn behöver bli sedda och bekräftade som individer de också.
Sen tror jag att du och jag missförstod varandra lite där. Ditt inlägg förstod jag som någonting helt annat. i övrigt verkar du ha en vettig syn på det hela.
Mang0 skrev:1. Klart det spelar större roll om en dyr pryl går sönder än en billig.
2. Han har väl inte klankat ner nåt ?
3. Om man äger å kör 125'a så verkar man vara lite touchy börjar jag få en känsla av.
NinjaJimmy skrev:Självklart ska man ha en dialog med barnet, oavsett ålder. Men när det har gjort något fel, tycker jag, inte man behöver skapa utrymme för någon dialog...
Kul att du tycker jag har en rätt vettig syn på det hela då iaf
Macho Woman skrev:Om inte mamman tog sitt ansvar kunde du ha gjort det och vänligt men bestämt förklarat för barnet att det där inte är ett acceptabelt beteende, för att sedan be barnet plocka upp böckerna. Hade fungerat utmärkt, misstänker jag.
CorbenDallas skrev:1. Vad som är dyrt eller billigt beror helt på din inkomst.
3. Mkt möjligt men du har väl inte precis haft en direkt trevlig attityd egentligen. Du kanske bara uttrycker dig klumpigt men det är det intrycket jag får när jag läser dina inlägg i dne här tråden i allafall.
eisbaer skrev:För att mina ungar har klättrat upp på nåns altan och sliter i brevinkastet ja, jag hade skämts.
Mang0 skrev:Min diskussion med bluenote grundar sig i att han inte kan ta faktumet att en tung hoj står stadigare än en lätt (på hårt underlag) och därför måste tjafsa om det.
Nurse Ratched skrev:Snälla, kan du inte berätta hur dina ungar beter sig?
/Hising
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |