UNGJÄVLAR!!! (ex-rasist, javisst)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Swedie skrev:
Aga är inte att nita eller att slå en unge. Ok, "aga" kanske är fel ord. Kan väl erkänna det. Men att rycka ungar i örat, nypa osv.. det är markering att vad de gör är fel. Fortsätter de, får de mer "markeringar". helt enkelt.

Jag, kanske skulle ha lagt mig ner vid dörren och börjat leka med dom? ja, så troligt... Eller bjudit in dom saft o bulle. Jaaa. Nej....

Faktum är att ifall du bjudit dom på saft o bulle så hade de knappast ryckt i din brevlåda igen..
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
eisbaer skrev:
Faktum är att ifall du bjudit dom på saft o bulle så hade de knappast ryckt i din brevlåda igen..
Näää,för då hade dom flyttat in istället :D
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
BlueNote skrev:
Sen när skulle inte 125a stå ostadigare än en större hoj? Bara för att han kör ifrån dig behöver du inte försöka hitta nåt annat att tracka ner på
:rofl

En NSR från 94a kostar inte 15 tusen. Och det finns billigare varianter på larm (700-800).

Av samma anledning som varför en tandpetare inte står stadigare än en cementsugga.
Och ja, han kanske kör ifrån mig ....när jag sitter å fikar.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Swedie skrev:
Aga är inte att nita eller att slå en unge. Ok, "aga" kanske är fel ord. Kan väl erkänna det. Men att rycka ungar i örat, nypa osv.. det är markering att vad de gör är fel. Fortsätter de, får de mer "markeringar". helt enkelt.

Jag, kanske skulle ha lagt mig ner vid dörren och börjat leka med dom? ja, så troligt... Eller bjudit in dom saft o bulle. Jaaa. Nej....


Saft o bulle är väl inte fel... :hihi Alltid lätt att säga va andra ska o inte ska göra, jag hade säkert reagerat på samma sätt, men fått skaplig ångest när tåren kommer... hajjar din ghetto situation.. :) Klå päronen ist :banana
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Mang0 skrev:
Av samma anledning som varför en tandpetare inte står stadigare än en cementsugga.
Och ja, han kanske kör ifrån mig ....när jag sitter å fikar.

Har du sett en 125a nån gång? Eller dess stöd?
Tycker att min gamla 125a hade kraftigare stöd än min nuvarande kawa. Det spelar väl ingen roll om hojjen väger 80 kilo mindre? Ärthjärna :lol
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
ktmjacke skrev:
Håller med,enligt reglerna så borde den väl vara stäng för länge sen??Har en mörhyad man på jobbet,han säger att vi får kalla honom för vad som helst utom just neger,tydligen så är det ett väldigt negativt ord för dom som är mörkhyade.Han vill helst bli kallad för svart.Tror att ordet neger härstammar från slaveriet o att det är därför det upplevs som negativt.Barn är barn oavsett hudfärg tycker jag iaf,en hurring fick man väl tåla när man va unge o hade hittat på nåt riktigt sattyg,och se hur ovanligt trevlig o väluppfostrad jag blev :rofl .............eller?

våran arabkompis kallar vi för...Araben det gör han själv också, själv blir man minnsan inte kallad för Arisk dröm utan snarare vrålapa eller nå´t i den stilen.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Swedie!!Nästa gång dom leker med brevinkastet,för då ut ett metallrör i lämplig storlek genom brevlådan,samtidigt har du stereon på fullt med ett rippat ljud ur nån film där nån gör mantelrörelse på en bössa,då lär det bli full fart åt andra hållet. :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Teo skrev:
våran arabkompis kallar vi för...Araben det gör han själv också, själv blir man minnsan inte kallad för Arisk dröm utan snarare vrålapa eller nå´t i den stilen.
He he,jo det finns ju dom som inte bryr sig oxå,tack o lov.Jobbigt att behöva plugga in alla nationaliteter o lämpliga tilltalsord.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
BlueNote skrev:
Har du sett en 125a nån gång? Eller dess stöd?
Tycker att min gamla 125a hade kraftigare stöd än min nuvarande kawa. Det spelar väl ingen roll om hojjen väger 80 kilo mindre? Ärthjärna :lol

Vafan hände med ungar som föddes i mitten av 80-talet ?
Jag ska ha överséende med dig, det är nog hormonerna som spelar dig ett spratt, nu när du precis kommit in i puberteten och allt.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Mang0 skrev:
Vafan hände med ungar som föddes i mitten av 80-talet ?
Jag ska ha överséende med dig, det är nog hormonerna som spelar dig ett spratt, nu när du precis kommit in i puberteten och allt.


Vad har jag gjort för fel nudå? Inser du inte att du har fel? Visst finns det väl hojar som har tandpetare till stöd. Men inte dom 125or jag har sett / haft. Jag vill inte vara dum på nåt sätt, jag tyckte bara det var lite tråkigt att du ville få en 125a att låta "kass".
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Själv tilltalar jag människor med deras namn och inte efter deras geografiska ursprung, kan jag inte namnet så säger jag du. Det funkar skitbra.
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Idag finns det alltför många barn som har föräldrar som inte kan säga ifrån på ett bra sätt. Jag har jobbat på alla möjliga ställen och ibland blir man nästan barnhatare. Vi hade en tjej på dagis som nöp sina kompisar. Hon nöp mig också när jag tog henne i armen och skulle säga åt henne att sluta. Vad gör man? Hur förklarar man för en bortskämd unge att hon inte får leka med en viss leksak för det är en annan som har den och man kan inte börja nypas för att få den? Ska jag då inte få lyfta bort barnet från situationen? Idag får man knappt ta i barnen som dagispersonal eller lärare för den delen för ungarna springer hem till mamma och pappa och säger att man misshandlat de. Det är inte konstigt om vissa barn kommer att få problem senare i livet.
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
BlueNote skrev:
Vad har jag gjort för fel nudå? Inser du inte att du har fel? Visst finns det väl hojar som har tandpetare till stöd. Men inte dom 125or jag har sett / haft. Jag vill inte vara dum på nåt sätt, jag tyckte bara det var lite tråkigt att du ville få en 125a att låta "kass".

Jag har aldrig snackat om nåt stöd.
Har tunga mc's cementsuggor som stöd ?
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag antog att du menade stödet när du sa att en 125a välter av en vindpust. Om det nu inte var stödet, vad menar du då?
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ok Jin Chun skrev:
Idag finns det alltför många barn som har föräldrar som inte kan säga ifrån på ett bra sätt. Jag har jobbat på alla möjliga ställen och ibland blir man nästan barnhatare. Vi hade en tjej på dagis som nöp sina kompisar. Hon nöp mig också när jag tog henne i armen och skulle säga åt henne att sluta. Vad gör man? Hur förklarar man för en bortskämd unge att hon inte får leka med en viss leksak för det är en annan som har den och man kan inte börja nypas för att få den? Ska jag då inte få lyfta bort barnet från situationen? Idag får man knappt ta i barnen som dagispersonal eller lärare för den delen för ungarna springer hem till mamma och pappa och säger att man misshandlat de. Det är inte konstigt om vissa barn kommer att få problem senare i livet.
He he,jobbigt läge.Min dotter som är 1,5 år började o buffla sig mot en pojke på dagis o nöp honom på samma sätt som du beskriver.När dagisfröknarna berättade det så sa jag åt dom att dom skulle ge henne ett lätt nyp tillbaka varje gång hon gjorde så.Det blev bara en gång :D Nu är hon jättesnäll mot dom andra igen.Eftersom barnen är så pass mycket på dagis så vill man ju att fröknarna ska få möjligheten att ge dom en uppfostran som liknar den man själv idkar,då måste dom ju få möjligheten att ge små bannor när dom gör fel oxå.
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
ktmjacke skrev:
He he,jobbigt läge.Min dotter som är 1,5 år började o buffla sig mot en pojke på dagis o nöp honom på samma sätt som du beskriver.När dagisfröknarna berättade det så sa jag åt dom att dom skulle ge henne ett lätt nyp tillbaka varje gång hon gjorde så.Det blev bara en gång :D Nu är hon jättesnäll mot dom andra igen.Eftersom barnen är så pass mycket på dagis så vill man ju att fröknarna ska få möjligheten att ge dom en uppfostran som liknar den man själv idkar,då måste dom ju få möjligheten att ge små bannor när dom gör fel oxå.

De flesta föräldrar bryr sig nog. Skönt att höra att det finns de som förstår att man kanske måste visa att det inte är så trevligt. Men de som bara förnekar att deras barn skulle kunna göra fel, vad är problemet med de? Orkar de inte ta tag i problemet? Tror de att allt ordnar sig ändå? Jag tycker egentligen väldigt synd om de här barnen som inte har föräldrar som kan tala om för de vad som är rätt eller fel.
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Jag bodde tidigare i ett kanske inte allt för exklusivt område i Tokholms utkanter. Tyckte jag hade ganska bra kontakt med små-kidsen där. Var ofta ett stort gäng som stog nyfiket runt omkring en när man höll på och grejade med hojarna. Många frågor och funderingar blev det:

"Hur fort går den?"
"Går den verkligen 300? Det står det här!"
"Hur mycket kostade den?"
"Får vi åka?" osv..

... svarade så gott det gick på deras frågor och nån liten provtur och provsittning blev det ibland. Alltid tillsammans med förmaningstalet att var jag inte där vid motorcykeln fick man gärna titta men INTE röra. Detta fungerade... trodde jag.

En dag hade jag parkerat in lillhojen mellan bilen och väggen (var fullt i min MC-bur med andra hojar). Kommer hem från jobbet och ser en massa små fotavtryck på huven, kapellet avdraget ifrån hojen, buckla i huven på bilen.

Jag hoppas bra att det inte var "mina" kids som hade gjort detta, men sedan den dagen var jag mycket mer reserverad. Påpekade flera gånger efter att detta hände att det tyvärr inte kunde bli fler provturer pga att någon hade pillat för mycket...

Som tur var har jag nu flyttat därifrån...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top