Ungkarlsmat och andra underskattade enkla maträtter

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nudlar i en kastrull. Skicka i en tärning köttbuljong så smakar skiten någonting också. Dukning överflödigt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
1. Fånga ett vildsvin
2. Grilla hel över öppen eld

Kan ju inte säga att jag var inblandat i jagandet och det var heller inte en hel men ändock blev det vildsvin på grillen & tallriken idag.. Kotlettrad av vildsvin som marinerades med bl.a balsamico, apelsin och fänkål.. Osså hasselbackar å en god höstig sås..
Unkistråden är iofs lite fel men med tanke på de senaste inläggen så..

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Pasta carbonara är det som gäller för mig om det ska vara enkelt och gott! Oftast blir det den varianten utan grädde.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Same same but different.

Spaghetti och köttfärssås är min go-to-matlagning, inkl. champinjoner och morötter.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Blodpudding, billigt, gott, underskattat

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ungkarlsmat = låg arbetsinsats för varje måltid.

Köp 3 kilo högrev, ett sexpack öl, buljong, fem-sex torkade chilifrukter och en burk malen spiskummin, oregano och koriander.

Bryn köttet, lägg över i en gryta där du häller i fyra öl och en halvliter buljong. Koka chilin i en liter vatten ungefär en kvart, sedan finhackar du chilin och häller i (bort med fröna) och även vattnet den kokat i. Släng i några klyftor hackad vitlök också. Och en burk chilipulver som du blandar med två matskedar vetemjöl.

Sedan får det stå på spisen och koka lätt under lock i 4-5 timmar. Krydda med massor av spiskummin, halvmycket koriander och oregano.

Total insats ungefär en timme (när det kokar kan man surfa på SH) och räcker till 10 middagar, även för två om man har nybakt bröd till... (som inte heller tar lång tid).

Dessutom ökar chansen för att man slipper vara ungkarl hela livet om man lagar och äter riktig mat.

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
En bekant äter fiskbullar i hummersås, direkt ur burken, dessutom kalla. OBS han har Gunilla hemma, och denna maträtt är endast möjlig att spisa när det är ngn resa med MCn.
Själv kan jag rekomendera följande Micromat:
Klipp upp ett paket bacon, lägg det i botten på en värmetålig skål. micra de små bitarna några minuter. För fetare mat, fördela lite matolja över dem innan de åker in i micron. Förbered en slang med ärtsoppa. när micron plingat, dela ärtsoppeslangen, delvis mitt på, då kan med med fingrarna klämma ur, de förkokta primörerna. För min egen del, klipper jag delar av en chili rätt ned i ärtsoppan, jag kör den starka hemodlade chilin, som kräver sjukhusvantar, man ska inte tafsa på den med fingrarna! Efter 4 minuter till, är den heta !!!! soppan klar, extra med fläsk, och dunderhet tack vare chilin. Som jompa föreslår, en kall öl till, eller om chilin är för stark, en liten mjölk! Ät direkt ur skålen med sked, endast disk av skålen, saxen, skeden, och ev mjölkglas. Frågor på deee?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Koka snabbmakaroner ihop med tärnad wienerkorv. Efter avhällning så rör man i en rejäl dos Lohmanders bea.
Tre ingredienser är max.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Idag blev det blodpudding, bacon och lingonsylt med gästspel av Rom/Cola.

Bra firande av att man överlevt ännu en måndag :yoparty

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Igår var man iväg o köpte färdig mat på Öb!
Kitchen 88 äkta Thailändsk mat. Inga e nummer o skit! 21,90 kr st

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Pasta penne rigate 500 g
Skär kycklingfile i lagom storlek för din smak 500-800 g och stek den
Gräddsås 4 dl (en påse med 4 dl mjölk)
Grön pesto ca 100 g

Rör ihop allt när det är stekt och kokat färdigt. Blir flera måltider för antingen fler folk eller matlådor.

add_

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2014
Hoj
Hest
Ugnskyckling, finns flera olika smaker sätt välja på.
In i ugnen med kycklingen, sätt på ris. Glo tv i 60min ät. Räcker för lunch+middag dag2 om man inte äter som en tyngdlyftare.
Pris för 3 portioner, 46kr.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
En bekant äter fiskbullar i hummersås, direkt ur burken, dessutom kalla. OBS han har Gunilla hemma, och denna maträtt är endast möjlig att spisa när det är ngn resa med MCn.

Haha :rofl

Ja standard som sluskig biker.Helst skall tältgrannars jävla dotter stå bredvid och borsta gaddarna i mcens bakspegel och se skitimpad av ens matvanor när hennes morsa (som skall vara jämnårig med en själv) stå och se totalgalen ut vid tältöppningen när man står och käkar fiskbullar med skruvmejseln från mcen vertygskit.

Haha , kört det en gång.

Jag fick beröm av hennes farsa sen då jag retat gallfeber ur kärringen "så fick jag också göra förut"
och angånde dottern "Ja dom är som dom är - sen blir dom gamla och arga"

:hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Haha :rofl

Ja standard som sluskig biker.Helst skall tältgrannars jävla dotter stå bredvid och borsta gaddarna i mcens bakspegel och se skitimpad av ens matvanor när hennes morsa (som skall vara jämnårig med en själv) stå och se totalgalen ut vid tältöppningen när man står och käkar fiskbullar med skruvmejseln från mcen vertygskit.

Haha , kört det en gång.

Jag fick beröm av hennes farsa sen då jag retat gallfeber ur kärringen "så fick jag också göra förut"
och angånde dottern "Ja dom är som dom är - sen blir dom gamla och arga"

:hihi

Det är bra Ringarn, man kan alltid lita på dig att komma med lite verklighetsförankring till sh. :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin