Uppgradering åt h-lvete!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Olika beteende med olika webläsare

Att klicka på "Gå till det senaste inlägget" gör tvärtom...tar mig till det första inlägget i stället.

Chrome: Version 54.0.2840.27 beta-m (64-bit)

Det funkar som tänkt i Firefox 48.0.2 och 49.0.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Att klicka på "Gå till det senaste inlägget" gör tvärtom...tar mig till det första inlägget i stället.

Chrome: Version 54.0.2840.27 beta-m (64-bit)

Det funkar som tänkt i Firefox 48.0.2 och 49.0.

Det där händer inte här. Kan du ta och kopiera klistra in ett exempel här? Högerklicka länken alltså och kopiera in här så får vi se om andra får samma problem.

Om det bara är i en browser.... då är det Chrome som fular. Eventuellt att du har tillägg, virusprogram osv som spökar.

Jag har Chrome senaste och det funkar fint.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Fortfarande konstigt i min ände...

Det där händer inte här. Kan du ta och kopiera klistra in ett exempel här? Högerklicka länken alltså och kopiera in här så får vi se om andra får samma problem.

Om det bara är i en browser.... då är det Chrome som fular. Eventuellt att du har tillägg, virusprogram osv som spökar.

Jag har Chrome senaste och det funkar fint.

Den här länken blir mysko i den Chrome jag har men funkar finfint i Firefox 49.

https://www.sporthoj.com/forum/show...h-smäller-vid-gaspådrag&p=6291317#post6291317

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Kan inte ladda upp bilder?

Provat explorer och chrome.
När jag skulle ladda upp bilder via chrome valde jag sex bilder, en kom med. När jag försökte lägga till fler så händer det inget när jag klickar på ladda upp filer. Klickar jag på enkel uppladdning så funkar det inte heller?

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
?r det bara f?r mig det ser ut s?h?r n?r man l?ser ett inl?gg, finns det n?got fix f?r det?

hmmm, s? kan inte skriva bokst?verna a a o heller blir bara ? ? ?

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
?r det bara f?r mig det ser ut s?h?r n?r man l?ser ett inl?gg, finns det n?got fix f?r det?

För mig funkar det bra skriva åäö.

Vad har du för hårdvara? Dator, Mobil, Padda eller ?
Vad har du för operativsystem, Windows, Linux (distribution, release) OSX, iOS, Android eller ?
Vilken webbläsare, IE , Chrome eller ?

Det här är Windows 7 och IE.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Kan du HTML? Det ska verkligen fungera, för om fler hade så bör det vara ramaskri. Om du kan lite html så öppna "visa källkod" i webbläsaren och leta efter <meta charset=""> vad står där? Bör vara utf-8.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Jag ska prova att uppgradera explorer men väntar på att IT-avdelningen ska fixa det. (jobbdator)

Har dock provat på mina privata och det är samma sak där.
Laddar jag upp flerabilder via Chrome så går det klicka på ladda upp, men det är bara en bild som blir uppladdad.

Göra jag det via explorer så står det bara misslyckades, där verkar man dessutom bara kunna ladda upp en bild i taget?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag ska prova att uppgradera explorer men väntar på att IT-avdelningen ska fixa det. (jobbdator)

Har dock provat på mina privata och det är samma sak där.
Laddar jag upp flerabilder via Chrome så går det klicka på ladda upp, men det är bara en bild som blir uppladdad.

Göra jag det via explorer så står det bara misslyckades, där verkar man dessutom bara kunna ladda upp en bild i taget?

Är det råbilder? Alltså stora filer? Så kan det ju vara att du stöter på en hårdbegränsning på servern. 1 fil = inom gränsen. Flera = över gränsen och alla eller ev. första (de under gränsen) lyckas. Tror max är 20 mb.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Är det råbilder? Alltså stora filer? Så kan det ju vara att du stöter på en hårdbegränsning på servern. 1 fil = inom gränsen. Flera = över gränsen och alla eller ev. första (de under gränsen) lyckas. Tror max är 20 mb.

Bilderna är tillsammans 14,6MB, dock spelar det ingen roll om jag laddar upp flera eller en. Med explorer kan man bara välja en bild i taget, och då står det misslyckades.

Med Chrome kan man välja flera, men bara en laddas upp. Försöker man ladda upp en i taget funkar det inte heller.

Edit: Provade med en annan bild, den gick och är 332kb, men en bild på 2,2MB funkar inte?

Edit 2: Nu funkade det fint, skalade ner bilderna till 700-800MB per bild och då funkade det att ladda upp sex st samtidigt.

Last edited:

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
F?ƒ¶r mig funkar det bra skriva ?ƒ¥?ƒ¤?ƒ¶.

Vad har du f?Ħr h?Ĵrdvara? Dator, Mobil, Padda eller ?
Vad har du f?Ħr operativsystem, Windows, Linux (distribution, release) OSX, iOS, Android eller ?
Vilken webbl?ƒ¤sare, IE , Chrome eller ?

Det h?ƒ¤r ?ƒ¤r Windows 7 och IE.

Fungerar bra på mobilen

Har windows 8.1 och använder webbläsaren Opera det är även där det knasar, verkar fungera i IE dock på samma dator då allt ser ut som vanligt.

Men använder aldrig IE så ahha...

Kan du HTML? Det ska verkligen fungera, f?ƒ¶r om fler hade s?ƒ¥ b?ƒ¶r det vara ramaskri. Om du kan lite html s?ƒ¥ ?ƒ¶ppna "visa k?ƒ¤llkod" i webbl?ƒ¤saren och leta efter <meta charset=""> vad st?ƒ¥r d?ƒ¤r? B?ƒ¶r vara utf-8.

Kan inget om HTML men är det kanske detta charset=ISO-8859-1

UPDATE:

ändrade i Meny -> Sida -> Teckenkodning -> Unicode -> UTF-8

Var inställt på västerländska ISO-8859-1 av någon anledning ?!?!?

Så var det problemet ur världen :banana

UPDATE 2:

När jag ändrar Teckenkodning till UTF-8 så ser allt normalt ut men det går ej att skriva inlägg, står bara database Error när jag försöker skicka inlägg...:död

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fungerar bra på mobilen

Har windows 8.1 och använder webbläsaren Opera det är även där det knasar, verkar fungera i IE dock på samma dator då allt ser ut som vanligt.

Men använder aldrig IE så ahha...

Kan inget om HTML men är det kanske detta charset=ISO-8859-1

UPDATE:

ändrade i Meny -> Sida -> Teckenkodning -> Unicode -> UTF-8

Var inställt på västerländska ISO-8859-1 av någon anledning ?!?!?

Så var det problemet ur världen :banana

UPDATE 2:

När jag ändrar Teckenkodning till UTF-8 så ser allt normalt ut men det går ej att skriva inlägg, står bara database Error när jag försöker skicka inlägg...:död

Aha! Bra jobbat, och det var som f-n! En webbläsare kan alltså TVINGA fram fel teckenkodning! Illa!

Grymt bra du postade lösningen också! :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
När jag skriver inlägg med mobilen så flyttas inte skärmen ifall jag skriver utanför bild. Att justera skärmen manuellt kommer bli tröttsamt i längden. Quick fix please :banana

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC