Jag hade körkort för lätt mc, och hade säkert kört 2-3000 mil med lätt mc. Sedan övningskörde jag på min FZR1000, kanske 100 mil, med mycket träning på garagevändningen, för det var det enda jag kände mig osäker på i början, men tillslut gick övningarna riktigt bra.
Dags för uppkörning. Jag träffade en grining besiktningsman som inte ville ut, för det småregnade. Jag fick ut och testa garagevändningen och det gick bra åt bägge hållen. Han sa att jag skulle köra långsammare så det gjorde jag, helt ok. Han sa att jag skulle köra ännu långsammare, och jag gjorde det. Sista gången han upprepade orden, så var jag tvungen att sätta ner foten lite lätt, jag hade knappt någon fart alls. Då kuggade jag genast, och killen gick in i huset igen. Jaha, bara att beställa en ny tid.
Nästa uppkörning fick jag SAMMA besiktningsgubbe(jag trodde man skulle få en annan). Samma sak upprepade sig och jag kuggade igen. Jag trodde bes gubben var ute efter mig. Ny tid.
Tredje gången så var det en trevlig kille, alla test gick som föreående(nja, jag satte inte ner foten, men jag körde inte lika långsamt som den andra sa till mig att göra), men då var det helt ok.
Han trodde att jag var född i sadeln. Snacka om att det råder delade meningar :kocko , om hur en uppkörning skall se ut.