JKay skrev:Ajabaja!!!!
Bra övnings körning
JKay skrev:Ajabaja!!!!
SvartR1a skrev:Bra övnings körning
Valde fel fil en gång.korpe skrev:Tjena grabbs och kvigor!!! tänkt hör om det finns några som gjort några uppkörnings tabbar skulle vara kul att höra!!!
Magz skrev:massa text...
Magz skrev:Massa mer text
Blir fan förbannad när man läser detta! Precis som om han redan bestämt sig för att kugga dig innan ni ens börjat. Det är för helvete inte billgt att köra upp! svin dyrt om man ska låna matrial + pris för upppkörning. Fan får jag en sådan kommer jag få ett likadant spel om inte värre....Magz skrev:Jag måste ju också få skriva lite! Jag körde upp förra året i augusti på tullinge och fick en gammal grinig gubbe med grått hår à la Einstein. Försökte vara lite trevlig när jag kom till tullinge men han fnös bara åt mig när jag sträckte fram handen (tog av mig handsken också ), hälsade och presenterade mig. Jag tänkte inte mycket mer på det utan han gick iväg med min underskrift och papprena jag fått fylla i och sen satt jag ensam i det där jävla lilla väntrummet. Det tog säkert 10 min innan han äntligen kom ut och sa åt mig att komma ut och ta några svängar för att värma upp.
Nu var jag så jäkla nervös så jag nästan tyckte jag borde skitit i uppkörningen och åkt hem men istället bar det ut på konbanan. Väl på hojen släppte nervositeten och allt gick perfekt och gv var inga probs. Allt på första försöket. Dock så var det jäkligt dimmigt (uppkörningen var 06.40 har jag för mig, vad fan är det för tid ) så jag såg knapt konerna när jag skulle bromsa från 90. Jag såg dem inte alls faktiskt förens jag kommit ganska nära för jag hade luftklaffarna öppna på hjälmen och visiret hade immat igen
Jag blev tillsagd att dra på mig com'en och här blev det lite strul. Jag stod och trixade med kablen i vad som kändes som en evighet innan den äntligen kom på. Ut och köra och allt flöt på perfekt. Dimman var borta och solen lös som bara den, riktigt fint hojväder helt enkelt! Efter 50(!)min så säger han att då vänder vi och kör tillbaka. Jag kände mig riktigt glad och bara väntade på att få ringa polaren och säga att jag tagit kortet (han tog det veckan innan när jag var utomlands). Så blev det dock aldrig. Gubbfan påstod att jag gjorde 90 graders svängar på landsväg och var helt jävla seriös. Jag blev helt mållös eftersom vägen från körskolan till tullinge är ca 1,5mil landsväg och jag precis hade fått beröm från min körskolelärare för att det såg fint ut på den fronten. Jag tänkte att det får jag väl ta och bara boka en ny uppkörning men nu skulle vv gubben visa att han visste allt om allting och började rita upp en jäkla skiss på hur jag körde (bifogar bild). Nu kunde jag inte hålla mig längre utan fick ett utbrott på killen och blev släpad åt sidan av min lärare som tog över. Jag satt och väntade vid mc'n på att köra tillbaka medan "Lasse" skällde lite till på gubbfan
Hur ska det gå? Hur ska det gå? Ja, jag har ju kortet så det kirrade jag ju. 3 dagar efter första uppkörningen så hade lasse (läraren) fixat en ny tid för att någon avbokat och jag drog iväg grinig till skolan eftersom jag fortfarande inte återhämtat mig från första fallet. Killen var skittrevlig och sa faktiskt sitt namn (jag fick aldrig veta vad den förste hette) och allt var kolungt. Lite för lungt faktiskt. Jag var så avspänd att jag körde som ett fullo. Vinglade runt på gv, fick min sämsta tid någonsin på konbanan och körde hyffsat bra på inbromsningen. Hela körningen var en enda lång pina och jag satt bara och slö-körde och väntade på att vi skulle vända tillbaka. 15 min efter att vi kört ut så sa han att "det räcker bra så här". Väl tillbaka räckte han bara över lappen medan jag stod med hakan o backen och bara stirrade.
Nu när jag läst alla andras historier så börjar på allvar tro att i början på varje månad så skickar vv ut brev till alla anställda där deras roll står. I en del står det "kugga alla" eller "var sadistisk vid utlåtandet" medan andra har "godkänn alla förutom de som kraschar" eller "chill"
LYCKA TILL MED KORTET TILL ALLA SOM INTE HAR DET ÄN!
*EDIT* Glömde säga att polare kuggade med samma kille som jag hade första gången utan någon som helst speciell anledning. Och angående bilden så ritade han faktiskt helt raka streck när han beskrev hur jag körde.
ZejtaN skrev:I bromsprovet i 90 knyck, så ställde sig uppkörningskillen sig vid det "normala" stället och sa.
-Stanna framför mig.
Så, jag tog sats, upp i 100 Knyck, och klämde till för kun och fosterland, ställde hojen på framhjulet, och stannade 6-7 meter före stället där killen stod.
Lugnt å fridfullt gick han bort till mig, och frågade.
-Villken del av stanna framför mig förstod du inte ? Men ok, du vågar iallafall bromsa så hårt så det räker till och blir över, så kör mellan dom där konerna där borta och ta en sväng i den där grejen dom ritat där borta, så frar vi sen.
Han menade hiunderbanan, och garage vändningen, jag körde emellan dom, gick väll så där bra, men spela roll, han tittade inte ens på mig när jag körde dom.
När vi åkte från banan så körde jag mot en stopp skylt. smart man e va ?
Kommer in till stan, van med Norskarna som vistas här, så sick-sackar man mellan dom. Och uppkörningsläraren hinner inte med, utan tapapr bort mig...
Som tur är hadde han sagt en punkt som vi skulle åka till, jag åkte dit, 5 minuter senare kom han. Fäller upp visiret, och kläcker kommentaren.
-Eftersom du tydligen inte vill åka med mig längre idag så kan vi köra tebax till trafikskolan nu.
Trodde ju jag hadde fet kuggat, när vi kommer till trafikskolan så frågade han så simpelt som.
-Vad skall du köpa dig för hoj nu när du är hojkorts inehavare då ?
Snacka om att man blev glad =)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |