Helsköna stories
Jäklar vad roliga uppkörnings historier det finns.
Min uppkörning var i september 1999 på en strypt cb 500 årsmodell "Djurassic park". Hade haft super skönt mc väder varje dag under lektionerna(de få som jag tog),MEN (såklart ska även denna histora ha ett MEN med)
Denna dagen skulle det verkligen ösa det ner regn över göteborg.
min enda tanke är S H I T !!!
Framme vid uppkörningsplatsen står det massvis med grupper
och det visar sig mer eller mindre urarta sig till en "Battle of the körskolors"
På ena sidan av parkeringen står en lärare a'la american millitär o predikar att hans elever INTE ska åka hem med den där gula västen! Uhhhh..
tittar över mot min hörna av parkeringen, ser mer ut som kafferep med psykavdelningen.
Hur som helst så fick våran grupp börja.... okej pressar mig in lite smidigt som tvåa på listan. Puhh det gick ju bra
Första killen kör ut för o slalom banan medans vi andra trippar runt som små nykläckta hönor i duggregnet för att minska nervositeten.
MMmm ser stabilt ut igenom hela banan, på tillbaka vägen kör han också fint fint fram emot uppkörnings killen och är på väg att svänga in i bromsa då han nyper frambromen o lägger hojen ner alldeles framför näsan på uppkörningskillen...... Aaajjj
Uppkärningsförrättaren bara skakar på huvudet o vinkar fram mig. Fick i princip ta upp hojen från marken o börja min tur.
Kan ju tänka sig att uppkörningsförrättaren blir gnällig när han får stå i regnet hela tiden.
Okej nu började han med GV.. hehe kan bara hålla med om det där "ful-snälla, vi e kompisar" leendet
- så lägger vi till 10 cm på varje sida också! Hehehe, kan ju tillägga att gubbens ögonmått var något i hästväg ;-) (var snarare 30 cm) .
- Ohh tack
(nervööst - NOOT!)
Gick iallfall super bra. Men på landsvägen kännde jag bara hur listan på misstag ökades o ökades... Uppkörningsförrättaren låg tätt bakom mig som ett hök öga med sin hoj också!
Regnet öste ner o min gamla hjälm verkligen söög åt sig vattnet, visste inte om jag skulle ha visiret öppet eller stängt såg ändå bara vatten.
Handskarna slafsade och det rann floder med vatten ur dem när man kramade om kopplings/broms hantaget.
Vääldigt blöt o med en puls som är rent av dödlig, svänger vi tillbaka in på
uppkörninsplatsen igen.
Då kommer han fram till mig o säger välkommen som knutte!
jag skuttar fram o tillbaka över planen ett bra tag därefter.
kör tillbaka hojen till parkeringen för att kolla till "ställningen " mellan de båda körskolorna. På ena sidan står nu körläraren o skriker på sina elever
-" SA JAG INTE TILL ER ATT IIIINTE köra tillbaka med dessa västana pååå" hehe antar att de flesta hade kuggat. På min körskola hade alla klarat det utom han som la sig på näsan framför läraren.
Läraren kommer fram till mig o säger! Hittar du vägen hem själv! WOOaawww hade inte fattat lyckan själv än!
Tog ett ero varv förbi den skrikande körskoleläraren
och glider hemåt i ett numera lite småsoligt göteborg.
Vet inte vad det var som gjorde det haha kanske körkortet *leeeer*. Kände mig verkligen odödlig och hiiiimla coool den dagen!
Kom upp brevid en buss full med elever som nyss slutat skolan. lägger ifrån mig ett
o nickar lite.
Hahah antar att de kollade på mig för att jag såg otroligt töntig ut i mitt
blåvita 80 tals skinnställ och körskolans lite småklena blekröda cb 500.
King of the day anyway!
Lycka till alla er eldsjälar som ska ta körkortet under sommaren.