Höger fot helt klart! Vänstern skall vara uppe vid växelpedalen, ifall du kommer iväg och skall växla upp. (Far min är mc instruktör och har lärt mig använda högern.) Själv gjorde jag så på uppkörningen.
blåser det kraftigt kan det vara bra med båda i marken
Jag kör med vänster fot i backen. Växeln ligger alltid i, ifall snewten skulle dyka upp
Är du riktigt styv sätter du inte ner någon fot alls.
blir ju lätt att man nyper till lite för hårt på frambromsen ibland och då ser det ju väldigt noobigt ut så att säga
Spelar ingen roll vilken/vilka fötter du sätter ner bara du stannar och kommer iväg snyggt.
Vill de verkligen imponera på uppkörningssnubben (vad heter det? Uppkörningskontrollant?) så sätter du inte ner någon. Du anpassar körningen till den grad så du aldrig behöver stanna. Krypa och balansera, det är skillz det...
hm, e de lagligt att stanna och köra utan o sätta ner foten vid rödljus?
tänkte på man kan stå helt still sen ge lite kraftigare gas o komma iväg snyggt ju,
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |