Dhenniz
Sporthojsnörd
Det låter helt galet, den trafikskolan borde stängas ned. En hand på styret och vända sig om, det rubbar ju hela balansen och gör det svårt eller omöjligt att göra en undanmanöver.
Jag är säker på att alla trafikskolor vill att händerna är på styret, med koppling, blinkers och annat viktigt inom räckhåll.
Skulle man köra på en vägbula eller ett potthål medan man viftar med händerna för att hälsa vill jag inte ens tänka på vad som skulle hända.
Jag fick då lära mig på körskolan att styret inte var ett handtag att hålla i för att inte ramla av. Styret är till för att svänga, kvar på hojen håller man sig genom kontakt mellan tank/ben mm. Jag har hittills inte riskerat ramla av hojen i fartgupp för att jag vinkat. Potthål använder jag ögonen till att upptäcka och sen undviker jag dem. Sen så fixar man det där med koppling och blinkers mm genom att planera körningen. Försöker man vinka/heja mitt i användandet av t.ex koppling så kanske man borde gå trafikskola igen. ???? Är händerna upptagna, så brukar jag hälsa med en nick. ????????