Carolina Riedel
slav
GSXR1100R skrev:Jag hade gärna kommit upp och kramat dig men jag hann inte
Raring!
GSXR1100R skrev:Jag hade gärna kommit upp och kramat dig men jag hann inte
Jag kommer upp den 16/10, se till att Peter är upptagenCarolina Riedel skrev:Raring!
Fixar! Men nu ska vi inte döda den här tråden.GSXR1100R skrev:Jag kommer upp den 16/10, se till att Peter är upptagen
Carolina Riedel skrev:De som är nyfikna på att känna lite på konceptet med att köra strip på tid är välkomna att testa nu på söndag 12/9 ute på Tullinge!
Tyvärr måste organisatören ta 100:- eftersom dom har kostnader.
Men jag kommer banne mej att åka...och kommer ingen annan blir jag "King of the strip" för standardmotorcyklar!!!
Det har jag full förståelse för!Carolina Riedel skrev:Statistiken försöker jag få in i morgon!
Idag klarar jag inte mera!
Med risk för att bli anklagad för att läsa bibeln som djävulen:Carolina Riedel skrev:Två av de 14 olyckorna hittills i Sthlms-regionen har inträffat med stulna hojar, 4 hade inte rätt körkortsbehörighet, och i ett par fall hade hojarna på papperet betydligt lägre effekt, än vad olyckan indikerade. Två av olyckorna var "naturliga" dvs, mc-föraren saknade skuld i incidenten.
Behöver du hjälp med det så skicka ett PM!Carolina Riedel skrev:Huruvida alla sporthojar verkligen var att betrakta som sporthojar är en definitionsfråga och tål att diskuteras.
Den statistik som finns är inte lättläst och saknar vissa detaljer som vore behövliga att veta.
Framför allt att någon samlar in den information som finns och kör den efter en mall, så den blir uniform.
Gubbrejsarn skrev:Svar: Vad gäller statistik så var det just det vi talade om...att alla fakta måste på bordet, så inte en myndighet kan frisera den efter eget behov och krydda med autentiska polisvideos...
Gubbrejsarn skrev:Svar: Måste fråga...vilka säkra och beprövade metoder som sänkt antalet mc-olyckor, syftar du på?
Gubbrejsarn skrev:Svar: Viljan och fokuset är att få ner antalet olyckor och att hitta lösningar som medverkar till det, utan att mc-åkandet skall bli reglerat in absurdum. Argumentet "-ALLA sporthojsförare är fartgalna idioter som hänsynslöst riskerar andras liv! Förbjud skiten!"...har redan fått framföras av en myndighetsföreträdare i TV.
Det bör inte få stå oemotsagt...
Gubbrejsarn skrev:Svar: Nu hänger jag inte med? Vill du vara snäll och förtydliga?
Stefan M skrev:Det är också viktigt att ta avstånd från filmer som exempelvis Ghostrider. När den typen av filmer får spridning är det en katastrof för sporthojskollektivet.
Om man räknar bort dem som inte bryr sig om sånna kampanjer var det inte så många som dog i år.Gubbrejsarn skrev:Sedan kan man spekulera i vad mer som kunde gjorts, eftersom få känner till kampanjen och den kostade pengar...hur mycket vet jag inte, men det var uppenbarligen inte en kampanj som nådde fram, eftersom olyckorna ökade.
Det vore onekligen intressant att veta. Känns lite som att de som har den hobbyn tror att myndigheterna ska hålla med en rakaStefan M skrev:Vad gäller alla som gnäller att det inte finns någonstans att stunta: Hur många av er har försökt hyra in er på lämpligt ställe? Inte?
sandstream skrev:Med risk för att bli anklagad för att läsa bibeln som djävulen:
14 - 2 stulna = 12
12 - 4 utan körkort = 8
8 - 2 (minst) med fel effekt = 6
6 - 2 "naturliga" = 4
Totalt har alltså 4 personer i Stockholm med rätt körkort och laglig hoj dött i mcolyckor som de själva har orsakat!!!
Hur många av dessa 4 som är sporthojar framgår inte men om så alla var sporthojar så tycker jag att det är en låg siffra.
Nu blir jag lite sugen på att kontakta vår vän polisen i Norrort som skriker om förbud på sporthojar. Han kanske skulle se över arbetet i sitt eget län istället då 8 dödsfall indirekt beror på lagbrott som han och hans kollegor ska förebygga (orimligt, visst, men sånt är livet).
benkar skrev:I VVs folder i kampanjen för att minska mc-olyckor lyftes det fram ett antal "förebilder", om jag inte minns fel, Cralle, Carolina och så någon MC-polis...
sandstream skrev:Med risk för att bli anklagad för att läsa bibeln som djävulen:
14 - 2 stulna = 12
12 - 4 utan körkort = 8
8 - 2 (minst) med fel effekt = 6
6 - 2 "naturliga" = 4
Totalt har alltså 4 personer i Stockholm med rätt körkort och laglig hoj dött i mcolyckor som de själva har orsakat!!!
Hur många av dessa 4 som är sporthojar framgår inte men om så alla var sporthojar så tycker jag att det är en låg siffra.
Nu blir jag lite sugen på att kontakta vår vän polisen i Norrort som skriker om förbud på sporthojar. Han kanske skulle se över arbetet i sitt eget län istället då 8 dödsfall indirekt beror på lagbrott som han och hans kollegor ska förebygga (orimligt, visst, men sånt är livet).
[/QUOTE][QUOTE=Nyteknik]Framför detta till No 1 här på forumet. Är jag ute och cyklar ber jag om ursäkt; Men jag trodde han var engagerad i att stävja och förebygga brott och kriminalitet. De som är förebilder och ledare i den lilla grupp som har ådragit sig medias uppmärksamhet kan troligen medverka till en attitydförändring.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |