#Olsson#
Ny medlem
Kan du inte skjuta upp mötet till efter Eurosport/Moto GP? T ex kl 16:30.
#Olsson# skrev:Jag börjar med en fråga: Kan någon beskriva problemet?
Niklasinorr skrev:Jaha, hur gick mötet?
Carolina Riedel, om inte annat.Iceman1975 skrev:Nån måste ju varit där???
Eh.... va???#Olsson# skrev:Jag var där en liten stund(10min). Kom lite sent och lämnade under genomgång av "Black Race" Rack race(tror jag) och "Map Race" som visst handlade om bilorientering - men för MC. Ja, det kan ju kanske bli en lösning på problematiken? Käckt med amerikanska termer också
Freakshow skrev:Eh.... va???
Så bra! Då kommer i alla fall jag att sova lugnt.#Olsson# skrev:Jag har faktiskt ingen vettig info att komma med. Jag kan bara bekräfta att mötet ägde rum.
Mattias skrev:Så bra! Då kommer i alla fall jag att sova lugnt.
#Olsson# skrev:Djupstudier? Jag pratade med polisen och de gör inga djupstudier. Jag har inte frågat VV ännu men du kanske kan visa en "djupstudie" på en olycka. Jag tvivlar på att det existerar. Då hade det funnits ett separat forum här för detta.!
Silwer skrev:Är ni helt allvarliga när ni säger att en bana kommer sänka olyckstalen rejält?
Jag vill ha svar på en fråga isf, varför körs det lika jävligt på gatan där banor ändå finns i närheten?
Måste bana ligga på gångavstånd eller vad?
Nej, jag har inte kört bana så det är möjligt att jag har fel.
#Olsson# skrev:Tack för infon.
Har ingen erfarenhet men fick samma känsla att det är så det går till. Jag pratade med Klang på Norrorts-snuten. Han som skrev artikeln. Han kunde inte presentera några fakta eller rutiner på hur utredningar går till. Av samtalet tror jag mig förstå att de mer eller mindre höftar-till en rapport. Jag blev sedan informerad att dessa skickas till VV.
Det betyder att det finns ingen vettig information, statistik eller annan relevant data. Här snackas det på TV, i tidningar och på massa forum samt nu ett möte.
Jag börjar med en fråga: Kan någon beskriva problemet?
Galne Dansken skrev:Med fara för att jag endast kan repetera mig själv finns ett koncentrat av VV & SMC´s Djub-studier tillgängliga på: http://www.galnedansken.com/smc_fakta.htm
CHROLO skrev:Vem hade du pratat med?
Vad är det för rapporter som höftas till?
Vilken statistik saknar du?
C
SV Per skrev:Artikel i Aftonbladet idag.
"Bil körde in i folkmassa
Minst fem ungdomar skadade
En bil körde på fredagseftermiddagen in i en folkmassa utanför en skola i Stockholmsförorten Stora Mossen.
Enligt de första uppgifterna ska fyra-fem ungdomar ha skadats, oklart hur svårt.
Polisen fick larmet klockan 15.05 – en bil hade kört in i en folkmassa i höjd med Bromma gymnasium.
Ambulans och polispatruller skyndade till platsen.
– Vad jag vet har fyra personer körts till sjukhus, säger Gert Fredin, stationsbefäl vid Västerortspolisen.
”Körde för fort”
– Bilen körde för fort, fick sladd och körde på fem killar som antagligen var på väg hem från skolan, säger Aftonbladets fotograf Hasse Rosenthal.
Enligt Kenneth Falkenberg vid Länskommunikationscentralen ska bilen ha kört upp på trottoaren.
De skadade uppges vara i 15-16-årsåldern.
Bilens förare har gripits, misstänkt för att ha kört rattfull eller drogpåverkad."
Det är på sånt här fokus borde ligga istället. Rattfyllon skördar betydligt mer oskyldiga offer än motorcyklar.
#Olsson# skrev:Fast jag är inte helt säker. Jag tyckte det var lite konstigt. Det var ju utomhus vid fikaborden och bland andra mäniskor. Fast jag antog att det var mötet jag hamnat på Eller så var det bara MC-folk som snackade lite i största allmänhet. Hoppas någon kan sammanfatta lite bättre än jag
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|