#Olsson#
Ny medlem
Carolina Riedel skrev:13 St sigelolyckor, pga för hög hastighet!
"..På grund av för hög hastighet.."? (Ännu en lögn som vissa tar till när man inte förstår bättre)
Var kommer detta ifrån, frågas - kom.
Carolina Riedel skrev:13 St sigelolyckor, pga för hög hastighet!
#Olsson# skrev:"..På grund av för hög hastighet.."? (Ännu en lögn som vissa tar till när man inte förstår bättre)
Var kommer detta ifrån, frågas - kom.
sandstream skrev:Statistik i alla ära men för att få en ännu rättvisare bild måste man kolla varje enskild olycka för att se vem som var vållande. De 3 under 25 år kanske höll laglig hastighet men krockade med bilar som kom över på fel sida, isf är de ju knappast deras "fel".
Det kan du inte bli. Då orkar du inte jobba o då kan du inte tävla!Carolina Riedel skrev:Nu blir jag så där otroligt trött igen!!!!!!!
Hmmm...Carolina Riedel skrev:Åldrarna är, Förare:19, 20, 20, 25, 27,28,30,37, 28. 30, 37, 38, 39.
Passagerare: 40, 41, 48, 50.
Det blir en snitt ålder på 33 år.
Det beror helt på hur den totala ålderfördelningen blir av kl7 förare, eller hur...Bingo skrev:Det förefaller alltså vara ett åldersrelaterat problem.
Redan här ser man felaktigheter:Carolina Riedel skrev:Åldrarna är, Förare:19, 20, 20, 25, 27,28,30,37, 28. 30, 37, 38, 39.
Ja, självklart.Chefen Alabama skrev:Det beror helt på hur den totala ålderfördelningen blir av kl7 förare, eller hur...
Carolina Riedel skrev:Syns på bla bromsträcka, hur mosad cyckeln och FÖRAREN är och massa annat.
Jag är inte vid olycksplatserna, tack och lov. Men snälla , detta är ganska enkelt att räkna ut i dom flesta fall.
Fråga vägverket som gör djupstudier på varje dödsolycka samt polisen!
Detta är inget konstigt!
Nu blir jag så där otroligt trött igen!!!!!!!
#Olsson# skrev:Djupstudier? Jag pratade med polisen och de gör inga djupstudier. Jag har inte frågat VV ännu men du kanske kan visa en "djupstudie" på en olycka. Jag tvivlar på att det existerar. Då hadde det funnits ett separat forum här för detta.
"..Men snälla , detta är ganska enkelt att räkna ut i dom flesta fall..."
Jasså. Ja det kanske beror på vilken ambition man har. Det spelar ingen roll vilket <skäl> till olyckan man säger sig komma fram till. Men om man bara har ett skäl bara för att farten allltid är en stor faktor(om man står stilla så är det näst intill ofarligt), så har man nog inte gjort arbetet speciellt väl. Det är bara snabba, simpla och billiga förenklingar av verkligheten.
EDIT: Bli inte trött nu !
Chefen Alabama skrev:Redan här ser man felaktigheter:
En 19-åring kan omöjligt ha körkort för kl7 hoj.
De två 20-åringarna kan ev ha körkort om de tog A begr när de var 18 annars körde de också olagligt...
Carolina Riedel skrev:
Du vet ju att folk skaffar R6or och tom R1or och får igenom så grymt strypta så de knappt orkar gå, vad tror du händer sen?Chefen Alabama skrev:Redan här ser man felaktigheter:
En 19-åring kan omöjligt ha körkort för kl7 hoj.
De två 20-åringarna kan ev ha körkort om de tog A begr när de var 18 annars körde de också olagligt...
sandstream skrev:Måste säga att jag är lite på #Olsson#:s sida här.
Alla som kör hoj vet att det i en kurva inte behövs mycket grus för att man ska få släpp och har man otur så kör man av. Att skylla en sån olycka på för hög fart blir ju helt fel, men jag tror att det är den lättaste förklaringen och därför väljer man den.
Nåja, nu ska jag hålla mig lugn tills siffrorna kommer!
Som du kanske har noterat nu fick ingen av de tretton förarna sitt körkort i ett flingpaket. Vilken statistik är det du syftar på?PenDragon skrev:Det där är ungefär så långt ifrån ett konstruktivt förslag du kan komma. Statistik visar ju att det knappast är 18-20-åringar som är överrepresenterade i olyckor utan snarare äldre människor (som inte allt för sällan fick sitt MC-kort i ett flingpaket).
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|