sandstream
Guest
Håller med! Vad sas?Mattias skrev:Ett referat om vad som avhandlades hade varit mer matnyttigt, även om det säkert kändes skönt att få hacka lite.
Håller med! Vad sas?Mattias skrev:Ett referat om vad som avhandlades hade varit mer matnyttigt, även om det säkert kändes skönt att få hacka lite.
Det inlägg du citerar har jag redan kommenterat och då försökt förklara vad den här tråden handlar om. Varför bry sig om billister när ca 8.000 svenska dör av tobak? Osv osvOlzki skrev:Bra inlägg .
sandstream skrev:Håller med! Vad sas?
En stor fördel med det skrivna ordet är att man kan tänka genom saken innan man "publicerar" sitt alster. Den möjligheten borde du utnyttjat.Gubbrejsarn skrev:Så bäste herr Olsson...delge oss då av din visdom och tala om hur det ska göras! Forumets anonyma skugga tycks uppmuntra dej mer än att på plats i möten säja din åsikt.
Eller är du en av dessa "måndagscoacher", som aldrig säjer ett ljud innan eller under tiden, utan låter andra göra jobbet. Och sedan kommer efteråt och vet hur det skulle gjorts?
Gubbrejsarn skrev:
Gubbrejsarn skrev:Eller är du en av dessa "måndagscoacher", som aldrig säjer ett ljud innan eller under tiden, utan låter andra göra jobbet. Och sedan kommer efteråt och vet hur det skulle gjorts?
Gubbrejsarn skrev:"..En rent personlig fråga...har du allvädersställ eller skinnställ när du kör annars? För jag antar att du inte kör i tunna tygkläder och lågskor normalt..."
Gubbrejsarn skrev:Så bäste herr Olsson...delge oss då av din visdom och tala om hur det ska göras! Forumets anonyma skugga tycks uppmuntra dej mer än att på plats i möten säja din åsikt.
Bingo skrev:En stor fördel med det skrivna ordet är att man kan tänka genom saken innan man "publicerar" sitt alster. Den möjligheten borde du utnyttjat.
Tror du att alla uppskattar stormötesformen?
Eh, trådstartaren skrev: "Jag behöver era åsikter och förslag inför kommande möten nästa vecka..." och hon läser denna chat. Jag kan inte se att detta forum skulle vara sämre för det syftet än att delta på mötet.Gubbrejsarn skrev:Hur påverkar en chat på sporthoj.com, Vägverket, försäkringsbolagen, polisen, eller någon av de myndigheter som har en direkt påverkan på DITT mc-innehav?
Möten mellan människor är fortfarande det sätt man åskådligör uppfattningar bäst med...annars skulle det inte förekomma demonstrationer, eller politiska möten t ex.
Hur får man igång en verksamhet utan att till slut träffas???
Gubbrejsarn skrev:Hur påverkar en chat på sporthoj.com, Vägverket, försäkringsbolagen, polisen, eller någon av de myndigheter som har en direkt påverkan på DITT mc-innehav?
Möten mellan människor är fortfarande det sätt man åskådligör uppfattningar bäst med...annars skulle det inte förekomma demonstrationer, eller politiska möten t ex.
Hur får man igång en verksamhet utan att till slut träffas???
sandstream skrev:Det inlägg du citerar har jag redan kommenterat och då försökt förklara vad den här tråden handlar om. Varför bry sig om billister när ca 8.000 svenska dör av tobak? Osv osv
Gubbrejsarn skrev:Så statistik är ett farligt instrument...
Gubbrejsarn skrev:Polisens rapportering följer en mall där väder, väglag och andra yttre omständigheter redogörs...den borde tjäna som underlag, men problemet är att det inte finns någon logistiker som sysslar med detta.
Gubbrejsarn skrev:Men det har inte provats förut, det är iaf en början, och det visar de inblandade myndigheterna att vi själva försöker hjälpa till att lösa problemet.
Gubbrejsarn skrev:Huvudsaken är att vi kan bemöta osaklig kritik och skrönor med att kunna visa upp ett aktivt arbete och vilja att göra trafiken säkrare för mc-åkare.
Carolina Riedel skrev:Anteckningar från mötet kommer under kvällen!
Var rädd att du skulle tolka det så men jag var lite stressad och ber om ursäkt för det. Kunde ha formulerat mig annorlunda.Olzki skrev:Vilken innebär att jag inte kan ha avikande synpunkter eller??
#Olsson# skrev:Det vore fint om du även publicerar dina förslag till Vägverket, som skulle varit inne idag.
Tack
Carolina Riedel skrev:Dessvärre ligger jag efter med texter då jag är ordentligt nedbruten och har svår sorg, efter att en kvinnlig holländsk burkslav omkom vid en krasch under race i Froburgh i Tyskland i går.
Burkslaven var en god vän till teamet och hela sidvagnsEuropa sörjer henne svårt.
Då vi inom sidvagnsbranchen varit väldigt förskonade från dödsolyckor dom senaste åren, är detta nu en stor chock.
Hoppas ni då trots er hets kan ha överseende med detta!
Mina förslag till vägverket har jag aldrig sagt att jag ska presentera.
Minnesanteckningar från igår och statistik däremot.
Jag hade gärna kommit upp och kramat dig men jag hann inteCarolina Riedel skrev:Till nästa möte vill vi se er som inte kunde komma denna gång och få höra er tala som satt tysta nu, men som vi vet hade åsikter!
På återseende!
Gubbrejsarn och Carolina
#Olsson# skrev:Statistik blir inte farligt förens någon tolkar eller använder den felaktigt. Vad skall man annars basera besluten på? Känsla? Vems känslor?
Skönt att det nu är sagt i alla fall.
Svar: Vad gäller statistik så var det just det vi talade om...att alla fakta måste på bordet, så inte en myndighet kan frisera den efter eget behov och krydda med autentiska polisvideos...Jag gav ett par exempel i förra inlägget.
Är det då inte säkrare och mer effektivt att använda sig av prövade metoder?
Svar: Måste fråga...vilka säkra och beprövade metoder som sänkt antalet mc-olyckor, syftar du på?
Är det inte helt fel fokus nu? Det är ju faktiskt ett förkastligt mål. Huvudsaken bör ju istället vara att lyckas med att minska olyckorna. (Ev, marknadsföring rörande verksamheten, vilja etc - borde komma sist på listan)
Svar: Viljan och fokuset är att få ner antalet olyckor och att hitta lösningar som medverkar till det, utan att mc-åkandet skall bli reglerat in absurdum. Argumentet "-ALLA sporthojsförare är fartgalna idioter som hänsynslöst riskerar andras liv! Förbjud skiten!"...har redan fått framföras av en myndighetsföreträdare i TV.
Det bör inte få stå oemotsagt...
F ö, vet du om det finns kommersiella intressen runt detta? Jag antar att en mängd entreprenörer nu hänger på låset och vill "fixa" detta sammhällsproblem - dirEkct.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |