Uppsala Motard

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Kris....

Hej alla motardåkare och andra mc-åkare!
Vill ni hjälp till att anordna vår SM-tävling på Lunda?
Vi (ÖMK)behöver all hjälp vi kan få av frivilliga funktionärer.
Naturligtvis blir det nån form av mat och dryck och gratis första ståplats för ett häftigt supermoto SM-rejs.:yoparty
Sedan som en form av betalning tillbaka ordnar jag friträning på Lunda
andra helgen i september för alla som hjälper till.:tummenupp

Vi behöver verkligen hjälp för att klara av denna tävling...så om någon känner sig manad och även få se kanonfin supermotard PM:a mig! :tummenupp
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
det e ju helt dött i denna stad nu med körningar !! ja o några brukar åka lite men man ser inga nadra i denna stad, mycket mer åkande i sthml
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
det e ju helt dött i denna stad nu med körningar !! ja o några brukar åka lite men man ser inga nadra i denna stad, mycket mer åkande i sthml

Skicka ett PM åt mig så hänger jag på, för det mesta!
Åker hoj nästan varje dag fortfarande... och visst är det lite dött. Skulle vara lite kul med någon fler som vill tjööööra lite.:)
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Lunda,"prova på dag" på lördag 11/10 kl.11-16

Om ni vill testa motardbanan på Lunda finns chansen nu!
Ingen najjning eller uppsamlingskärl behövs för ni gatåkare kör i egen
grupp om 4st.
SM-åkare kommer att träna också,men i egen grupp naturligtvis....
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Pumpen kl 17:15 jag o polarn någon mer som hänger på så här tidigt?!
:tummenupp
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Attans, sitter här på jobbet men det hade varit skoj. Jag har skaffat mig gatsoffa igen så förhoppningsvis kan jag hänga på lite nästa år. Kör snyggt:tummenupp
 

Tryggve

PRIXX
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Karlstad
Hoj
HD
Komma övrens

Jasså...Du har problem o komma överens me tjejen på bilden....Nåt som utmärker en mc förrare enligt mej e att man endast sätter nedf höger ben i marken då man e stilla stående....Eller ?










Bra tråd Robin, det behövs lite initiativ för att det ska hända saker :tummenupp Du har mitt nr så det är bara att lägga till det på listan!

Själv så kör jag Husa. Har inte varit motardpilot så länge men gillar det skarpt.
Ibland så åker crossdäcken på så att man kan köra lite enduro. Är kul att variera körningen lite. Just nu så är dubbdäcken på men vart är isen :va


Kul om vi blir många i sommar så kan man fota och spela in lite galna filmer.

Även kul om man har någon mera att åka med än min kompis på bilden:
7719324.jpg
[/url][/IMG]
för vi kommer inte alltid överens :gnissla[/QUOTE]

För o va född 89 så tycker ja du e duktig ändå...



Jasså...Du har problem o komma överens me tjejen på bilden....Nåt som utmärker en mc förrare enligt mej e att man endast sätter nedf höger ben i marken då man e stilla stående....Eller ?










Bra tråd Robin, det behövs lite initiativ för att det ska hända saker :tummenupp Du har mitt nr så det är bara att lägga till det på listan!

Själv så kör jag Husa. Har inte varit motardpilot så länge men gillar det skarpt.
Ibland så åker crossdäcken på så att man kan köra lite enduro. Är kul att variera körningen lite. Just nu så är dubbdäcken på men vart är isen :va


Kul om vi blir många i sommar så kan man fota och spela in lite galna filmer.

Även kul om man har någon mera att åka med än min kompis på bilden:
7719324.jpg
[/url][/IMG]
för vi kommer inte alltid överens :gnissla
[/QUOTE]
 
Last edited:

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
a nu i år blir det några motard dårar mindre, jag o pain o devo har gått över till sporthoj men vi kommer ut o bränna på dom
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
jag är game på att åka lite motard, har ju aldrig ägt någon förut. bara sportisar o crossar så det är lite bambi på hal is med sxv:en.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Vem är det som ställer sin ktm utanför wikmans på fålhagsleden varje dag?
Blir så sugen att köra varje gång man kör förbi den : )

(jobbar i huset bredvid)
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Vem är det som ställer sin ktm utanför wikmans på fålhagsleden varje dag?
Blir så sugen att köra varje gång man kör förbi den : )

(jobbar i huset bredvid)

Det är ju jag :) Fan jobbar du där!? QD då eller?

Är det någon mer än jag som plockat fram hojen? Är lite sugen på att köra i helgen om vädret tillåter. Någon annan som kan tänka sig att haka på?
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det är ju jag :) Fan jobbar du där!? QD då eller?

Är det någon mer än jag som plockat fram hojen? Är lite sugen på att köra i helgen om vädret tillåter. Någon annan som kan tänka sig att haka på?

Jag håller på att jaga delar till min men snart så. Iofs så är jag solskensåkare så det får gärna bli lite varmare och mindre grus, ingen brådska :)
Förhoppningsvis kanske vi kan dra ihop någon gemensam körning i påsk? Det brukade ju vara tradition att ha första stora gemensamma körningen i påskhelgen förr om åren.
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Jag håller på att jaga delar till min men snart så. Iofs så är jag solskensåkare så det får gärna bli lite varmare och mindre grus, ingen brådska :)
Förhoppningsvis kanske vi kan dra ihop någon gemensam körning i påsk? Det brukade ju vara tradition att ha första stora gemensamma körningen i påskhelgen förr om åren.

Jo, tyvärr så missar jag alltid det då jag är bortrest varje påsk :( SMHI lovar +13 och en fet sol över HELA uppland på lördag. Bakhjulsfunktionen på min KTM verkar iaf ha klarat sig i garaget i vintern ;) Ni andra måste ju komma ut och testa så att era fungerar utan problem ;)
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag håller på att jaga delar till min men snart så. Iofs så är jag solskensåkare så det får gärna bli lite varmare och mindre grus, ingen brådska :)
Förhoppningsvis kanske vi kan dra ihop någon gemensam körning i påsk? Det brukade ju vara tradition att ha första stora gemensamma körningen i påskhelgen förr om åren.

Ring Staroil så fixar dom dina delar som du behöver.
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
ja jag är osså på nån gång - har ju aldrig ägt motard - bara sportisar och crossar så jag kan behöva lite inspiration. Ser ganska skoj ut i rondellerna antar jag när jag siktar på nedlägg och knäskrap med aprilian.... fast den har en trevlig tendens att alltid bjuda på framhjulslyft vid gaspåslag ut ur kurverna i alla fall.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top