Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ett och ett halvt år senare och 1.300 mil på Uralen...... Den blev levererad innan förra sommaren men då blev det en långtur med min andra hoj så jag började använda den efter sommaren i stort. Resor t/r Mallorca förra hösten och t/r Kazakstan den här sommaren. Några mindre problem men i stort har hojen funkat otroligt bra. Huvudströmbrytaren klappade ihop nyligen men det är ingenting som man kan lasta Ural för då den är eftermonterad här i Sverige och brytaren höll dålig kvalitet. Den var inte ens tät. Nu sitter det på en IP68-klassificerad brytare där men, som sagt, den gamla blev eftermonterad här hemma så inget man kan lasta Ural för. Sen släppte en kabel till lampor/blinkers på sidvagnen ur hjulhuset på sidovagnen så kabeln låg och nötte mot däcket i några mil. Fick göra en temporär lagning men den kabeln ska bytas. Det KAN vara så att fabriken glömde sätta dit ett buntband för att hålla kabeln på plats. Eller om det gått av. Inte helt otroligt för hojen har fått utstå en hel del. Framförallt nu i somras..... Men i stort är jag otroligt nöjd. Skojjig hoj. Har haft en sidovagnshoj tidigare, en HD från -36, så jag har kört lite trehjuling tidigare. Men när man väl lärt sig så är det fantastiskt roligt. Några bilder.....
Fantastiskt rolig hoj.
Fantastiskt rolig hoj.