Man blir förvånad.... att denna tysnad från yamaha generalagent.... tror inte det finns ett företag till av denna kaliber som hade nonchalerat en sådan storm mot sitt märke utan att dom reagerar!!! helt otroligt!! är övertygad om HK i Japan hade haft denna info hade det blivit andra bullar!! finns en policy för Japanska företag som inte har genomsyrat den Svenska gereralagenten! Skall skicka länken vidare till Yamaha s HK!
Yamaha Japan har en filosofi som de lever efter - Kando, vilket står för
"Den djupa samtidiga känsla av tillfredställelse och upphetsning som människor upplever då de påträffar något av exeptionellt värde". Detta betyder oerhört mycket för Yamaha. De accepterar inte ett kundbemötande av nämnd kaliber.
Det är värt att påtala för Yamaha Motor Japan för att göra dem uppmärksamma.
Däremot så ska vi inte dra hela Yamaha i smutsen pg a ett par missnöjda kunder. Precis som jag nyss skrev i en annan tråd så drabbar ju detta även alla de återförsäljare av Yamaha som faktiskt sköter sin kundvård.
Det är alltid lätt att ge kritik, men ofta eller alltid lätt att glömma att också ge beröm.
Trådskaparen har uppnått sitt syfte med att belysa sin situation och jag tror att vi alla lider med dig Idris. Jag hoppas och tror att du kommer att få upprättelse.
Men nu börjar tråden utveckla sig till en hetsjakt där känslan är att hela Yamaha Motor som företag är uselt, något som inte är sant.
Låt inte ett par rötägg (VD inkluderad) förstöra för alla de återförsäljare av Yamaha som faktiskt sköter sin kundvård med heder.